UniCredit promoveaza voluntariatul si implicarea civica, unul dintre cele mai importante programe in domeniul social dezvoltat la nivelul Grupului fiind Gift Matching. Programul a fost initiat de catre Fundatia UniCredit in 2003 si urmareste sa ofere sprijin copiilor si persoanelor defavorizate prin intermediul donatiilor facute de catre angajatii Grupului.
Oricare dintre angajatii UniCredit, denumiti Ambasadori, pot propune si sustine cauzele unor organizatii si asociatii active la nivel national intr-unul din domeniile: sanatate, educatie, asistenta sociala, cooperare internationala si protectie civica.
Programul se desfasoara in trei etape:
- Ambasadorii propun fiecare cate o cauza, pe care o popularizeaza in mod creativ in randul colegilor;
- Angajatii se decid ce cauza doresc sa sustina si fac donatii;
- La sfarsitul perioadei de campanie, Fundatia UniCredit dubleaza suma stransa.
UniCredit Bank s-a alaturat acestui program in 2005 si, de la an la an, numarul de cauze propuse pentru a fi sprijinite s-a marit, la fel si numarul angajatilor-donator.
De exemplu, in 2007, au participat la program 242 de colegi, care au donat, pentru sapte proiecte sociale, 8.297 de euro, suma finala fiind de 16.594 de euro. Am devenit astfel campioni regionali, la nivelul Europei Centrale si de Est. La nivel international, am fost surclasati doar de Italia, Germania si Austria, tari cu traditie in derularea programelor de voluntariat.
In 2008, am sprijinit impreuna 10 organizatii non-guvernamentale. Suma totala stransa din donatii a fost de 25.000 de euro, ajungand la 50.000 euro dupa ce Fundatia UniCredit a dublat-o.
In 2009, numarul organizatiilor non-profit ajutate prin proiectul Gift Matching a ajuns la 11. Eforturile noastre au fost pe deplin rasplatite atunci cand s-a tras linie si s-a constatat ca suma stransa a fost de 20.000 de euro, ajungand la 40.000 de euro dupa ce Fundatia UniCredit a dublat-o. Totodata, am decis sa oferim pentru fiecare cauza in parte cate 10.000 de euro, astfel incat suma totala donata celor 11 ONG-uri a fost de 150.000 de euro.
Desfasurata intre 27 septembrie si 26 noiembrie, editia din 2010 a programului Gift Matching a fost sustinuta prin 1.600 de donatii. Angajatii bancii au donat peste 30.000 euro pentru cele 29 de cauze care au fost promovate de catre 50 de ambasadori. Editia din 2010 a fost cu atat mai speciala, cu cat o persoana cu statut emblematic pentru faptele bune a fost implicata. Este vorba despre Andreea Marin Banica, care s-a intalnit cu angajatii UniCredit Bank si le-a vorbit despre ce inseamna voluntariatul si despre importanta dezvoltarii unei culturi in acest sens.
In 2011, la nivel de Grup, peste 12.000 de colegi au sprijinit 401 de proiecte non-profit totalizand donatii in valoare de 2.300.000 de euro. Colegii din UniCredit Bank au avut posibilitatea sa doneze catre un numar de 5 proiecte, sprijinite fiecare de ambasadori si voluntari dedicati. Suma totala stransa a fost de 19.428 de euro.
La editia din 2012, care s-a desfasurat intre 28 septembrie si 30 noiembrie, au participat 873 de angajati ai UniCredit Bank, iar suma stransa pentru cele 10 proiecte inscrise a fost de 21.837 de euro. In plus fata de editiile anterioare, impreuna cu Hospice Casa Sperantei am organizat un maraton inedit intre Bucuresti si Sofia si retur, iar Fundatia UniCredit a acordat un premiu suplimentar de 5.000 de euro proiectului cu cei mai multi donator.
In 2013, cele 12 fundatii inscrise in program au strans peste 25.000 de euro, iar pentru a doua oara consecutiv voluntari din UniCredit Bank si alte companiii au alergat si pedalat intre Bucuresti si Sofia si retur, in cadrul 1.000 Balkan Charity Challenge.
In editia din 2014 s-au strans fonduri pentru 17 asociatii, colegii si alti voluntari au alergat si pedalat din nou 1.000 de kilometri in duatlonul Bucuresti-Sofia si retur, iar suma totala a fost de aproximativ 23.000 de euro.