Societate si comunitati

Back to top

Societate si Comunitati

La nivelul Grupului UniCredit, Fundatia UniCredit transpune in practica valorile noastre. Prin intermediul activitatilor desfasurate, Fundatia UniCredit promoveaza voluntariatul, implicarea civica si caritatea. Zona de actiune a fundatiei include atat tarile in care Grupul UniCredit este prezent, cat si regiunile in care nu activeaza, in special cele din Africa, in Benin si Burkina Faso.

In Romania, ne-am implicat atat in proiecte sociale proprii cum ar fi donarea de calculatoare catre scoli din mediul rural, dar am sustinut si diferite organizatii si institutii in proiectele pe care le-au initiat.

UniCredit promoveaza voluntariatul si implicarea civica, unul dintre cele mai importante programe in domeniul social dezvoltat la nivelul Grupului fiind Gift Matching. Programul a fost initiat de catre Fundatia UniCredit in 2003 si urmareste sa ofere sprijin copiilor si persoanelor defavorizate prin intermediul donatiilor facute de catre angajatii Grupului. 

Oricare dintre angajatii UniCredit, denumiti Ambasadori, pot propune si sustine cauzele unor organizatii si asociatii active la nivel national intr-unul din domeniile: sanatate, educatie, asistenta sociala, cooperare internationala si protectie civica. 


Programul se desfasoara in trei etape:

  • Ambasadorii propun fiecare cate o cauza, pe care o popularizeaza in mod creativ in randul colegilor;
  • Angajatii se decid ce cauza doresc sa sustina si fac donatii;
  • La sfarsitul perioadei de campanie, Fundatia UniCredit dubleaza suma stransa.

UniCredit Bank s-a alaturat acestui program in 2005 si, de la an la an, numarul de cauze propuse pentru a fi sprijinite s-a marit, la fel si numarul angajatilor-donator. 


De exemplu, in 2007, au participat la program 242 de colegi, care au donat, pentru sapte proiecte sociale, 8.297 de euro, suma finala fiind de 16.594 de euro. Am devenit astfel campioni regionali, la nivelul Europei Centrale si de Est. La nivel international, am fost surclasati doar de Italia, Germania si Austria, tari cu traditie in derularea programelor de voluntariat.


In 2008, am sprijinit impreuna 10 organizatii non-guvernamentale. Suma totala stransa din donatii a fost de 25.000 de euro, ajungand la 50.000 euro dupa ce Fundatia UniCredit a dublat-o. 


In 2009, numarul organizatiilor non-profit ajutate prin proiectul Gift Matching a ajuns la 11. Eforturile noastre au fost pe deplin rasplatite atunci cand s-a tras linie si s-a constatat ca suma stransa a fost de 20.000 de euro, ajungand la 40.000 de euro dupa ce Fundatia UniCredit a dublat-o. Totodata, am decis sa oferim pentru fiecare cauza in parte cate 10.000 de euro, astfel incat suma totala donata celor 11 ONG-uri a fost de 150.000 de euro.


Desfasurata intre 27 septembrie si 26 noiembrie, editia din 2010 a programului Gift Matching a fost sustinuta prin 1.600 de donatii. Angajatii bancii au donat peste 30.000 euro pentru cele 29 de cauze care au fost promovate de catre 50 de ambasadori. Editia din 2010 a fost cu atat mai speciala, cu cat o persoana cu statut emblematic pentru faptele bune a fost implicata. Este vorba despre Andreea Marin Banica, care s-a intalnit cu angajatii UniCredit Bank si le-a vorbit despre ce inseamna voluntariatul si despre importanta dezvoltarii unei culturi in acest sens.


In 2011, la nivel de Grup, peste 12.000 de colegi  au sprijinit 401 de proiecte non-profit totalizand donatii in valoare de 2.300.000 de euro. Colegii din UniCredit Bank au avut posibilitatea sa doneze catre un numar de 5 proiecte, sprijinite fiecare de ambasadori si voluntari dedicati. Suma totala stransa a fost de 19.428 de euro.

La editia din 2012, care s-a desfasurat intre 28 septembrie si 30 noiembrie, au participat 873 de angajati ai UniCredit Bank, iar suma stransa pentru cele 10 proiecte inscrise a fost de 21.837 de euro. In plus fata de editiile anterioare, impreuna cu Hospice Casa Sperantei am organizat un maraton inedit intre Bucuresti si Sofia si retur, iar Fundatia UniCredit a acordat un premiu suplimentar de 5.000 de euro proiectului cu cei mai multi donator.

In 2013, cele 12 fundatii inscrise in program au strans peste 25.000 de euro, iar pentru a doua oara consecutiv voluntari din UniCredit Bank si alte companiii au alergat si pedalat intre Bucuresti si Sofia si retur, in cadrul 1.000 Balkan Charity Challenge.

In editia din 2014 s-au strans fonduri pentru 17 asociatii, colegii si alti voluntari au alergat si pedalat din nou 1.000 de kilometri in duatlonul Bucuresti-Sofia si retur, iar suma totala a fost de aproximativ 23.000 de euro.

Cele doua proiecte au fost initiate de Asociatia Free Miorita, iar UniCredit Bank a sprijinit financiar realizarea lor.

Ursici este o asezare de la poalele Muntilor Sureanu, la 450 de km de Bucuresti. Administrativ tine de comuna Bosorod din judetul Hunedoara, dar ca civilizatie tine de Evul Mediu - satul nu a fost niciodata electrificat, desi aici traiesc permanent peste 50 de oameni. Solutia pentru ursiceni o reprezinta panourile solare pentru fiecare gospodarie. UniCredit Bank a fost prima companie care a decis sa sustina financiar proiectul. La numai doua zile de la popularizarea in mediul online, pe bloguri si pe facebook, UniCredit Bank s-a alaturat cauzei printr-o finantare de 7.500 de euro, care acopera costul panourilor solare si al sistemelor auxiliare. Mai mult, la actiunea de instalare a panourilor solare au participat ca voluntari si angajati din cadrul companiei. 

La inceputul anului 2014, UniCredit Bank a decis sa se implice si in actiunea “Lumina pentru copiii din Inelet", prin montarea panourilor solare la scoala din localitatea situate in Muntii Cernei. De asemenea, la actiunea de voluntariat au participat angajati ai bancii, dar si alti voluntari.

www.freemiorita.ro

UniCredit Bank, UniCredit Foundation si NESsT Romania au demarat o colaborare menita sa sprijine dezvoltarea in Romania a unui domeniu cu mare potential, dar inca neexploatat indeajuns: cel al antreprenoriatului social (o intreprindere sociala este o afacere creata cu scopul de a rezolva intr-o maniera sustenabila o problema sociala grava). 


UniCredit Bank si UniCredit Foundation au sustinut lansarea de noi intreprinderi sociale in Romania, prin sprijinirea Competitiei Intreprinderilor Sociale, dar si prin dezvoltarea celor deja existente si promovarea lor unei audiente largi. Implicarea UniCredit Bank s-a relizat printr-un sprijin financiar de 61.000 euro si prin oferirea de consultanta de specialitate, prin angajatii sai, participantilor in programul NESsT. 

Din doi in doi ani, NESsT Romania lanseaza Competitia Intreprinderilor Sociale. Mai exact, organizatiile neguvernamentale, cooperativele, antreprenorii din Romania sunt invitati sa inscrie in competitie o idee de intreprindere sociala pe care doresc sa o dezvolte. NESsT le selecteaza pe acelea care au cel mai mare potential de impact social si de succes pe piata si le furnizeaza training intensiv si consultanta personalizata pe toate planurile, de la conturarea ideii pana la implementarea acesteia. Implicarea NESsT in dezvoltarea intreprinderilor sociale este pe termen lung, in functie de modelul de business si impactul social, relatia de parteneriat putand dura pana la opt ani. 

www.unicreditfoundation.org
www.nesst.org

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo

Gestionare optiuni de confidentialitate

Pentru a va oferi cele mai bune experiente, noi si partenerii nostri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca si/sau a accesa informatii despre dispozitivul folosit. Consimtamantul la utilizarea acestor tehnologii ne va permite noua si partenerilor nostri sa va procesam anumite date cu caracter personal, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-urile unice pe acest site. Neacordarea sau retragerea consimtamantului poate afecta negativ anumite caracteristici si functii.

Selectati una din optiunile de mai jos in functie de alegerile dumneavoastra. Va puteti actualiza alegerile in orice moment, facand clic pe pictograma "Actualizeaza optiunile de confidentialitate" din partea stanga jos a ecranului sau in meniul "Digital" > "Confidentialitate" din subsolul paginii.

Va folosim datele pentru reclame si continut personalizate, masuratori de reclame si de continut, informatii despre audienta si dezvoltare de produse in masura in care acceptati toate cookie-urile.

Reclamele si continutul pot fi personalizate pe baza unui profil. Pot fi adaugate mai multe date pentru a personaliza mai bine reclamele si continutul. Se poate masura performanta reclamelor si a continutului. Pot fi derivate informatii despre publicul care a vazut reclamele si continutul. Datele pot fi utilizate pentru a construi sau a imbunatati experienta utilizatorului, sistemele si software-ul.

Mai multe detalii despre Politica privind utilizarea Cookie-urilor.

Nota: Daca apasati tasta ESC sau butonul X vor fi utilizate doar cookie-urile necesare pentru functionarea site-ului.