Back to top

Cont curent, administrare lichiditati, plati si colectari

Am dezvoltat atat solutii standard de plata, precum si solutii speciale de colectare, adaptate specificului activitatii companiei tale.

  • Poti deschide conturi (click aici pentru a vizualiza documentele necesare deschiderii de cont curent) in lei si in valuta, dedicate fiecarei divizii, activitati sau regiuni geografice, in scopul monitorizarii eficiente a anumitor activitati;
  • UniCredit Bank iti ofera posibilitatea pastrarii disponibilitatilor in contul curent, fara suma minima obligatorie, cu dobanda. Astfel, poti beneficia de disponibilitatile companiei pentru plati si alte operatiuni curente, in orice moment;
  • Dobanda este calculata zilnic si postata pe cont la sfarsitul lunii.

Pentru informatii suplimentare ne poti contacta direct la adresa cashmanagement@unicredit.ro sau prin intermediul ofiterului tau de cont.

Iti punem la dispozitie urmatoarele tipuri de plati:

Plati domestice si in valuta
  • Prin accesul nostru la sistemul de compensare din Romania (TransFonD), cat si la cele mai importante sisteme de “clearing & settlement” pentru euro, dolari si celelalte valute principale, iti oferim o decontare rapida si precisa, atat pentru platile in lei, cat si pentru cele in valuta;
  • Platile pot fi ordonate pe suport electronic – utilizand BusinessNet – sau pe suport hartie.
Plati SEPA
  • UniCredit Bank ofera clientilor sai oportunitatea de a efectua plati SEPA end to end printr-un sablon special/modul specific disponibile in aplicatiile electronice BusinessNet Basic si BusinessNet Professional. Transferurile SEPA utilizeaza formatul XML, furnizand in plus fata de formatul Swift campuri noi pentru reconciliere;
  • UniCredit Bank va directiona o plata prin mecanismele de decontare specifice SEPA in cazul in care aceasta, desi neinitiata in format SEPA (in format XML sau utilizand sablonul special), intruneste totusi conditiile de decontare SEPA;
  • UniCredit Bank ofera de asemenea clientilor sai persoane juridice oportunitatea de a efectua plati prin SEPA Direct Debit (SDD) B2B in baza semnarii unui contract cu banca si dupa depunerea unei copii a Mandatului SEPA DD semnat cu furnizorul. Platile SEPA Direct Debit B2B se realizeaza in urma validarii instructiunilor de plata trimise de furnizor cu Mandatului SEPA DD, a carui copie a fost depusa de platitor la banca.
Plati domestice prin Debitare directa (DD)

Companiile clienti ai UniCredit Bank pot sa plateasca sume datorate in lei prin Debitare directa. Daca compania detine un cont curent la UniCredit Bank, poti semna un Mandat de DD. Astfel, obligatiile de plata catre diferiti furnizori vor fi realizate automat prin instructiuni de DD emise de catre furnizor.

Iti oferim de asemenea posibilitatea semnarii de Mandate de Debitare directa electronice, pentru beneficiari agreati, prin intermediul aplicatiilor noastre BusinessNet Basic/ BusinessNet Professional;

  • Contul companiei este automat debitat la data scadentei, cu suma mentionata de catre  furnizor in cadrul instructiunilor electronice de debitare directa;
  • Plata prin DD se poate face atat catre furnizori cu cont colector deschis la UniCredit Bank (DD intrabancar) dar si catre furnizori cu cont deschis la alte institutii de credit (DD interbancar). Pentru furnizorii cu cont colector la alte institutii de credit, serviciul de plata se poate activa doar daca furnizorul poate initia instructiuni de DD in sistem interbancar (serviciu oferit de institutia de credit unde are deschis contul colector).

 

Ordine de plata programate
  • Un ordin de plata initiat de platitor o singura data, atunci cand se mandateaza banca cu executare repetata. Acest tip de plata se poate ordona pe format hartie sau prin aplicatia electronica BusinessNet;
  • Se pot efectua ordine de plata programate in lei (inclusiv catre bugetul statului) sau in valuta;
  • Frecventa de debitare poate fi zilnica, saptamanala, lunara, trimestriala, semestriala si anuala, iar platile pot avea o valoare fixa sau variabila.

 

Plati de salarii
  • Plata salariilor, posibila si prin utilizarea aplicatiei BusinessNet, este o functionalitate extrem de utila companiilor care doresc sa achite salariile angajatilor, fara a se deplasa la banca;
  • Reteaua extinsa de sucursale, automatele bancare (ATM/BNA) si terminalele EFT-POS instalate la comercianti asigura posesorului de card de salariu posibilitatea de a-l folosi pentru cumparaturi sau pentru retragerea de numerar cu costuri minime si de a efectua orice tip de tranzactie de cont curent.

 

Customslink - decontarea electronica a datoriei vamale
  • Serviciul reprezinta o solutie eficienta si sigura pentru confirmarea electronica a platilor aferente datoriei vamale si este valabil in toate birourile vamale informatizate din Romania;
  • UniCredit Bank transmite automat fisierele cu confirmarea platii catre fiecare oficiu vamal in aproximativ o ora din momentul in care plata este procesata;
  • Serviciul este valabil atat pentru platile ordonate pe suport electronic, cat si pentru cele ordonate pe hartie, in conformitate cu orele limita ale bancii noastre.

 

Pentru informatii suplimentare ne poti contacta direct la adresa cashmanagement@unicredit.ro sau prin intermediul ofiterului tau de cont.

Debitare directa (intra si interbancar)
  • Debitare directa reprezinta solutia cea mai rapida si eficienta de colectare a sumelor in lei. Practic, este un debit preautorizat al contului platitorului, debit initiat de catre compania ta prin instructiuni de DD, emise in baza unui acord de colectare, incheiat intre UniCredit Bank si compania ta;
  • Debitare intrabancara (platitori cu cont deschis la UniCredit Bank) si interbancara (platitori cu conturi deschise la alte institutii de credit), numai in lei;
  • In baza instructiunilor de DD emise si validate (nerefuzate), contul companiei este automat creditat la data scadentei, cu sumele debitate din conturile platitorilor (DD intrabancar) sau cu sumele incasate prin sistemul national de compensare si decontare (TRANSFOND-SENT) de la bancile platitorilor (DD interbancar);
  • Proces complet automatizat;
  • Reconciliere automata in baza rapoartelor zilnice livrate de catre banca pentru platile solicitate.

 

Trezolink
  • Serviciul reprezinta transferul fondurilor din contul companiei tale deschis la Trezoreria Statului, in contul curent din UniCredit Bank si este disponibil doar pentru formatul de cont 50.69 – Disponibil al operatorilor economici, deschis la Trezoreria Statului;
  • Transferurile sunt efectuate de catre banca, fara a mai fi necesare ordine de plata din partea companiei tale;
  • Serviciul este valabil atat in Bucuresti cat si in tara;
  • Extrasul contului deschis la Trezoreria Statului poate fi vizualizat electronic prin aplicatia BusinessNet si poate fi livrat si in format MT940.

 

Transport securizat de valori
  • In baza contractului cu partenerul bancii - o companie specializata in transport securizat de valori, UniCredit Bank furnizeaza servicii de colectare securizata de numerar / alte valori, din locatiile solicitate precum si varianta de remitere securizata de numerar la locatiile specificate;
  • Colectarea de valori cuprinde lei, alte valute, instrumente de debit, monede;
  • Beneficiezi de securitate la cel mai inalt nivel: transportul numerarului se realizeaza cu masini blindate, sub paza armata si cu supraveghere GPS;
  • Beneficiezi de colectare din orice locatie din Romania si pentru orice volum de operatiuni.

 

Solutii speciale de colectare facturi
  • Ordin de plata prin aplicatiile electronice BusinessNet/InternetBanking/Mobile Banking cu sabloane dedicate;
  • Numerar la Multifunctionale de numerar (BNA) prin sabloane dedicate;
  • Card la automatele bancare (ATM) prin sabloane dedicate.
  • Premium collection (IBAN virtual)

 

Acestea se vor discuta impreuna cu specialistii pe partea tehnica din partea companiei care doreste sa eficientizeze colectarea de facturi prin mai multe canale (numerar si canale alternative), in vederea stabilirii tuturor aspectelor implicate (algoritmi validare, conturi colectoare etc.).

Pentru informatii suplimentare ne poti contacta direct la adresa cashmanagement@unicredit.ro sau prin intermediul ofiterului tau de cont.

 

  • Extrase de cont MT940 si rapoarte intermediare MT942 electronice – format standard;
  • Extrase de cont MT940 si rapoarte intermediare MT942 electronice – format structurat UniCredit;
  • Modul de monitorizare in timp real a instrumentelor de debit (prin intermediul BusinessNet);
  • Modul de acceptare la plata a cardurilor (tranzactiile efectuate prin intermediul terminalelor de tip POS si Imprinter pot fi vizualizate, de catre comercianti, direct din aplicatia electronica BusinessNet);
  • Fisierul de monitorizare a instrumentelor de debit remise la incasare;
  • Alte solutii speciale – acestea pot varia de la extrase structurate pana la fisiere speciale de reconciliere pentru incasarile prin terminale POS.

Pentru informatii suplimentare ne poti contacta direct la adresa cashmanagement@unicredit.ro sau prin intermediul ofiterului tau de cont.

Solutii de concentrare efectiva a lichiditatilor, domestic si cross border in cadrul grupului UniCredit, pentru societati de tip holding si/sau grupuri de companii:

Cash Sweeping

Sau altfel spus, solutii de concentrare intre conturile curente ale aceleiasi companii. Poti beneficia de urmatoarele variante:

  • Zero balancing – soldurile pozitive/negative sunt transferate/acoperite in/din contul principal la sfarsitul zilei (soldul la sfarsitul zilei in conturile participante va fi 0);
  • Target balancing – conturile participante vor avea un sold de final de zi in suma prestabilita ca urmare a transferurilor in/din contul principal;
  • Reverse balancing – transferurile sunt efectuate la sfarsitul zilei (soldul va fi 0 pentru conturile participante) si a doua zi dimineata se efectueaza reversul acestora.

Pentru informatii suplimentare ne poti contacta direct la adresa cashmanagement@unicredit.ro sau prin intermediul ofiterului tau de cont.

Cash Pooling

UniCredit Bank iti ofera o serie de solutii performante de concentrare a lichiditatilor. Acestea reprezinta servicii non-standard de operatiuni pe conturi pe baza de mandate, pentru societati de tip holding si/sau grupuri de societati, in scopul administrarii fluxurilor de capital si gestionarii lichiditatilor societatilor din grup/holding (operatiuni de trezorerie).

Banca noastra ofera solutii de cash pooling efectiv, atat domestic cat si cross border in cadrul Grupului UniCredit. Fiecare solicitare de concentrare lichiditati va fi discutata in detaliu cu tine pentru a stabili solutia cea mai potrivita companiei tale din punct de vedere structura conturi, valute implicate etc.

In prealabil, UniCredit Bank indruma grupul de companii sa solicite consiliere legala si fiscal privind implicatiile fiscale, reflectarea in contabilitate, abilitatea legala de participare in cadrul unei astfel de structuri.

 

Reteaua noastra bancara, lidera la nivel pan-european cu peste 7.000 de sucursale, ofera cele mai moderne servicii bancare in peste 17 tari. Prin intermediul modelului dedicat de gestionare a relatiilor transfrontaliere (Cross Border Relationship Management), suntem in masura sa organizam relatiile bancare ale clientilor nostri in multiple tari, astfel incat acestia sa beneficieze de aceeasi calitate a serviciilor ca si in tara de origine.  La sustinerea acestor solutii inovative la nivel mondial contribuie si expertii nostri de top precum si cele 4.400 de banci partenere din intreaga lume.  Totul in modul cel mai simplu posibil: managerul de relatii cu clientii local este unicul punct de intrare in intreaga retea UniCredit. Un client Cross Border al UniCredit Bank are astfel un statut special:

  • se bucura de un tratament specific in Grupul UniCredit;

  • beneficiaza de oferte avantajoase bazate pe gestionarea eficienta a activitatilor transfrontaliere;

  • poate accesa oportunitati de business unice prin intermediului gamei noastre de servicii inovative, rapide si eficiente.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo