Securitate si siguranta datelor

Back to top

Securitate si siguranta datelor

Daca ai gasit din intamplare un card si nu cunosti posesorul de drept, te rugam sa il predai in cea mai apropiata sucursala UniCredit sau autoritatilor, in termen de maximum 10 zile de la momentul gasirii, conform prevederilor legale.

Iti recomandam sa suni la +40 21 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Orange, RCS&RDS, Telekom Romania, Vodafone), serviciu disponibil 24 de ore/7 zile pe saptamana si sa soliciti blocarea cardului, din motive de siguranta pentru titularul plasticului.

Siguranta datelor este deosebit de importanta pentru noi. De aceea, avem grija ca datele clientilor nostri sa ramana confidentiale.

In situatia in care, dintr-o eroare putin probabila, ai primit un e-mail, o scrisoare sau SMS din partea UniCredit Bank, care are de drept un alt destinatar, te rugam sa ne semnalezi acest lucru la una din urmatoarele adrese feedback@unicredit.ro, dpo@unicredit.ro, infocenter@unicredit.ro sau sa suni la +40 21 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Orange, RCS&RDS, Telekom Romania, Vodafone), serviciu disponibil 24 de ore/7 zile pe saptamana si sa comunici continutul mesajului receptionat sau faptul ca ai receptionat un plic care nu iti era adresat.

Dupa aceasta interactiune, Banca te va indruma: (a) sa stergi mesajele electronice care nu iti sunt adresate, impreuna cu toate atasamentele acestora, si sa ne confirmi in scris faptul ca nu ai copiat, retinut sau distribuit mai departe corespondenta, precum si stergerea acesteia sau (b) in cazul corespondentei fizice sa returnezi plicul in integralitatea sa catre orice sucursala a Bancii sau sa ne ajuti in orice alt fel sa recuperam corespondenta pe care ai primit-o in mod eronat.

Daca nu mai doresti sa fii contactat in scop de marketing / pentru a primi informatii in scop publicitar despre diverse oferte de noi produse si servicii si ti-ai exprimat aceasta optiune printr-o cerere catre Banca, datele tale nu vor mai fi prelucrate de catre Banca in acest scop.

Trebuie sa ai vedere ca inaintarea unei astfel de solictari nu va insemna ca Banca va inceta prelucrarea datelor tale pentru alte scopuri justificate (de exemplu in scopul derularii contractelor tale active, in scopul indeplinirii unor obligatii legale de informare, fie la solicitarea clientului, fie in temeiul obligatiilor noastre contractuale, notificarea unor eventuale debite sau a modificarilor conditiilor contractuale, notificarea cesiunii de creante - daca va fi cazul, notificarea infiintarii popririi sau a altor masuri asiguratorii - daca va fi cazul etc, in scopul indeplinirii unor obligatii legale (de exemplu pe o perioada de 10 ani de la incetarea relatiei de afaceri avand in vedere obligatia legala a Bancii de a pastra evidentele operatiunilor derulate de client, in conformitate cu Legea Contabilitatii nr. 81/1991) sau in baza intereselor legitime urmarite de Banca. Asadar, raportat la celelalte scopuri ale prelucrarii, datele cu caracter personal nu pot fi sterse decat dupa implinirea perioadei de retentie stabilite in conformitate cu prevederile legale in vigoare.

Pentru deazctivarea acordului de marketing, poti accesa Mobile Banking >Setari > Protectia Datelor (GDPR) > accesezi deactivare accord marketing sau ne poti contacta in InfoCenter la nr de telefon +40 21 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Orange, RCS&RDS, Telekom Romania, Vodafone), serviciu disponibil 24 de ore/7 zile pe saptamana.

Orice tranzactie suspecta trebuie raportata pentru a putea fi solutionata. Astfel, daca ai identificat pe contul tau tranzactii pe care nu le recunosti este necesar sa blochezi de urgenta cardul fie din aplicatia Mobile Banking fie prin apel la Info Center. Apoi, initierea procedurii de refuz de plata o poti face prin completarea unei cereri pentru refuz de plata in orice sucursala UniCredit sau electronic prin Online Banking (serviciu de tip Internet banking)

Securitatea datelor este deosebit de importanta pentru noi. De aceea, avem grija ca orice informatie referitoare la clientii, angajatii sau partenerii nostri sa ramana confidentiala si sa fie prelucrata in acord cu cerintele legale.

In vederea asigurarii unui nivel de securitate corespunzator in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal Banca a implementat masuri tehnice si organizatorice in ceea ce priveste: pseudonimizarea si criptarea datelor cu caracter personal acolo unde situatia o impune, asigurarea confidențialitatii, integritatii, disponibilitatii și rezilienta sistemelor și a serviciilor de prelucrare, capacitatea de a restabili disponibilitatea datelor cu caracter personal și accesul la acestea în timp util în cazul în care are loc un incident de natură fizică sau tehnică, procesele pentru testarea, evaluarea și aprecierea periodice ale eficacității măsurilor tehnice și organizatorice pentru a garanta securitatea prelucrării.

Masurile specifice de adresare a riscurilor operationale si de securitate IT includ securitatea retelelor si a sistemelor, securitatea datelor, disponibilitatea datelor, managementul identitatii si accesului, conectare si monitorizare medii de productie, masuri de organizare si securitate umana, protectia deliberata a datelor informatice, proceduri de instiintare privind incalcarea confidentialitatii datelor.

De asemenea, Banca a revizuit si actualizat politicile sale privind protectia datelor cu caracter personal, integrand regulile de protectia datelor atat in conduita sa de acordare a creditelor si celorlalte produse financiare, dar si in cea de marketing, de recrutare, de incheiere si executare a contractelor de munca, a contractelor cu diversi furnizori de servicii, terti procesatori de date, de supraveghere video in scopul protectiei persoanelor si spatiilor sale, in ceea ce priveste transferul international de date, in politica de training, in conduita sa de informare a persoanelor vizate cu privire la prelucrarea datelor si de raspuns la solicitarile acestora in ceea ce priveste drepturile conferite de Legea 190/2018 (care pune in aplicare Regulamentul GDPR), etc., instituind totodata controale de conformitate specifice.

In cazul in care sesizezi modificari neobisnuite in aplicatiile electronice pe care le folosesti (Online/Mobile banking), cum ar fi balanta de conturi modificata, plati in asteptare sau tranzactii pe care nu le recunosti, dar si orice alte modificari suspecte, te rugam sa apelezi de indata serviciul Info Center, disponibil 24/7, la numerele: +40 21 200 2020 sau *2020.

Atunci cand doresti sa accesezi Online Banking, cel mai sigur este sa o faci prin intermediul site-ului oficial unicredit.ro. Verificarea autenticitatii site-ului se poate face prin verificarea in browserul web a iconului sub forma de lacat, afisat in dreptul adresei URL. Acesta iti va oferi informatii despre securitatea conexiunii.

Aplicatiile sunt foarte sigure, respectand toate cerintele legale de securitate pentru autentificarea clientului in aplicatie (Strong Customer Authentication). Insa, la randul tau, trebuie sa pastrezi in siguranta elementele de securitate cu care te autentifici in aplicatie – utilizator & parola. E ca atunci cand ai casa ta si beneficiezi de cele mai performante sisteme de inchidere, atat timp cat pastrezi cheile doar pentru tine.

Pe de o parte, este important sa nu lasi dispozitivul nesupravegheat in timp ce esti conectat in aplicatie. Deconecteaza-te de indata ce ai terminat de utilizat aplicatia. Totodata, fii vigilent si nu permite persoanelor din jur sa vizualizeze informatiile bancare afisate pe ecranul dispozitivului. Acestea iti sunt adresate doar tie si trebuie pastrata confidentialitatea lor.

Impotriva virusilor sau „atacurilor informatice”, te poti proteja prin actualizarea la zi a sistemului de operare si prin instalarea unui antivirus pe dispozitiv. De asemenea, este important sa nu accesezi link-uri, pop-up-uri sau reclame online care iti trezesc suspiciuni.

Cel mai important lucru pentru a nu cadea in capcana tentativelor de frauda, este sa nu oferi date personale/de autentificare in aplicatii (ex: Online sau Mobile Banking), pe platforme, detalii privind accesarea adresei de e-mail sau detalii privind cardurile detinute (precum numarul inscriptionat pe card, cod CVC etc).

UniCredit nu iti va cere niciodata date sau informatii despre conturile personale, numere de card sau coduri PIN, nume de utilizator sau parola folosita in aplicatiile de plati electronice (Mobile/Online Banking). In astfel de situatie, este posibil sa fii tinta unei tentative de frauda. Dincolo de a nu da curs unor astfel de solicitari, este important sa le raportezi la banca, prin apel in Info Center, disponibil 24/7, la numerele: +40 21 200 2020 sau *2020. 

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo

Gestionare optiuni de confidentialitate

Pentru a va oferi cele mai bune experiente, noi si partenerii nostri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca si/sau a accesa informatii despre dispozitivul folosit. Consimtamantul la utilizarea acestor tehnologii ne va permite noua si partenerilor nostri sa va procesam anumite date cu caracter personal, cum ar fi comportamentul de navigare sau ID-urile unice pe acest site. Neacordarea sau retragerea consimtamantului poate afecta negativ anumite caracteristici si functii.

Selectati una din optiunile de mai jos in functie de alegerile dumneavoastra. Va puteti actualiza alegerile in orice moment, facand clic pe pictograma "Actualizeaza optiunile de confidentialitate" din partea stanga jos a ecranului sau in meniul "Digital" > "Confidentialitate" din subsolul paginii.

Va folosim datele pentru reclame si continut personalizate, masuratori de reclame si de continut, informatii despre audienta si dezvoltare de produse in masura in care acceptati toate cookie-urile.

Reclamele si continutul pot fi personalizate pe baza unui profil. Pot fi adaugate mai multe date pentru a personaliza mai bine reclamele si continutul. Se poate masura performanta reclamelor si a continutului. Pot fi derivate informatii despre publicul care a vazut reclamele si continutul. Datele pot fi utilizate pentru a construi sau a imbunatati experienta utilizatorului, sistemele si software-ul.

Mai multe detalii despre Politica privind utilizarea Cookie-urilor.

Nota: Daca apasati tasta ESC sau butonul X vor fi utilizate doar cookie-urile necesare pentru functionarea site-ului.