
Mobile Banking
Perioada de depunere a solicitarilor de suspendare a ratelor lunare in conformitate cu prevederile OUG 90/2022 s-a incheiat in data de 29.08.2022.
In cazul in care ai formulat o solicitare de suspendare a platii ratelor lunare, in conformitate cu OUG 90/2022 si normele de aplicare ale acesteia, te sfatuim sa parcurgi cele mai frecvente intrebari, la care ai raspunsuri ce te vor ajuta sa fii informat(a) si sa iti poti face un plan potrivit tie pentru perioada urmatoare, avand in vedere ca, dupa incetarea perioadei de suspendare, vei avea de platit sume lunare mai mari, rezultate in principal din dobanda acumulata pe parcursul perioadei de suspendare.
Pentru informatii privind produsele Unicredit Bank Sa , ramanem la dispozitia ta la numerele de telefon 021 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Orange, RCS&RDS, Vodafone.
Pentru ce tipuri de credite se aplica suspendarea ratelor si pe ce perioada?
Suspendarea obligatiilor de plata fata de Creditor ("suspendarea platilor"), reprezentand rate de credit, dobanzi si comisioane, se poate aplica pentru credite garantate cu ipoteca imobiliara, inclusiv Prima Casa/Noua Casa, precum si credite de consum cu plata in rate:
Nu se poate solicita suspendarea pentru creditele de tip revolving, precum cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont si al liniilor de credit.
Suspendarea obligatiilor de plata fata de Creditor implica un cost total aferent creditului mai mare?
Trebuie sa iei in calcul ca, dupa expirarea perioade de suspendare, vei plati lunar o suma mai mare decat cea corespunzatoare ratelor anterioare, avand in vedere urmatoarele:
In plus, daca optezi si pentru prelungirea creditului, vei achita si ratele aditionale aferente prelungirii.
Pe perioada suspendarii se vor achita in continuare celelalte costuri asociate creditului, astfel cum sunt prevazute in contractul de credit (de ex. In functie de tipul creditului: primele de asigurare de viata, primele de asigurare a imobilului, costurile de reevaluare a imobilului, taxele aferente inregistrarii/modificarii/radierii inscrierilor in Registrul National de Publicitate Mobiliara etc.).
Trebuie sa ma deplasez la sediul Creditorului pentru a obtine suspendarea platilor?
In cazul in care ai ales sa ne transmiti un e-mail la adresa infocenter@unicredit.ro, sa ne contactezi la numarul de telefon dedicat sau sa completezi formularul in sucursalele UniCredit Bank, te vom contacta noi in cel mai scurt timp posibil. Totodata, te rugam sa citesti integral Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal disponibila aici.
Ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a beneficia de suspendarea platilor?
Pentru a beneficia de suspendarea platilor conform OUG 90/2022 trebuie sa indeplinesti urmatoarele criterii:
Solicitarea trebuie insotita de acordul codebitorilor, garantilor si fideiusorilor semnatari ai contractului de credit si/sau de ipoteca/de garantare aferent creditului pentru care se solicita suspendarea platii ratelor. In cazul creditelor ipotecare acordate prin Programul Prima Casa/Noua Casa, acordul statului roman reprezentat de Ministerul de Finante prin FNGCIMM este implicit.
Cum functioneaza suspendarea platilor?
Pot solicita si amanarea platii pentru polita de asigurare?
Nu. Pe perioada de suspendare trebuie sa achiti in continuare celelalte costuri asociate creditului, astfel cum sunt prevazute in contractul de credit, in conformitate cu instructiunile pe care le vei primi din partea Creditorului.
In cazul in care beneficiezi de o asigurare de viata si somaj aferenta Creditului si va interveni un eveniment asigurat (de ex. somaj sau incapacitate temporara de munca) in perioada de suspendare la plata, asiguratorul despagubeste conform contractului de asigurare in baza graficului de rambursare valabil la momentul intervenirii evenimentului asigurat. De aceea, daca va fi cazul, trebuie sa contactezi de urgenta Asiguratorul, dar si Creditorul, pentru identificarea unei solutii de catre asigurator privind dosarul de dauna.
Cand primesc un raspuns la solicitarea mea?
Vei fi informat in maxim 30 zile de la data la care am preluat cererea ta completa prin telefon inregistrat la numarul mentionat mai sus sau de la data primirii cererii complete pe e-mail sau in sucursalele UniCredit Bank.
Loading