Back to top

Amanare rate pentru clienti persoane fizice

 

Perioada de depunere a solicitarilor de suspendare a ratelor lunare in conformitate cu prevederile OUG 90/2022 s-a incheiat in data de 29.08.2022. 

 

In cazul in care ai formulat o solicitare de suspendare a platii ratelor lunare, in conformitate cu OUG 90/2022 si normele de aplicare ale acesteia, te sfatuim sa parcurgi cele mai frecvente intrebari, la care ai raspunsuri ce te vor ajuta sa fii informat(a) si sa iti poti face un plan potrivit tie pentru perioada urmatoare, avand in vedere ca, dupa incetarea perioadei de suspendare, vei avea de platit sume lunare mai mari, rezultate in principal din dobanda acumulata pe parcursul perioadei de suspendare.

 

Pentru informatii privind produsele Unicredit Bank Sa , ramanem la dispozitia ta la numerele de telefon 021 200 2020 (apel tarif normal in reteaua fixa Telekom Romania) sau *2020 (apel tarif normal in retelele mobile Telekom Romania, Orange, RCS&RDS, Vodafone.

 

Pentru ce tipuri de credite se aplica suspendarea ratelor si pe ce perioada?

Suspendarea obligatiilor de plata fata de Creditor ("suspendarea platilor"), reprezentand rate de credit, dobanzi si comisioane, se poate aplica pentru credite garantate cu ipoteca imobiliara, inclusiv Prima Casa/Noua Casa, precum si credite de consum cu plata in rate:

  • acordate pana la data de 30 aprilie 2022, inclusiv;
  • care nu au inregistrat restante in ultimele 6 luni inainte de data solicitarii suspendarii obligatiei de plata si nu inregistreaza restante nici la data solicitarii de suspendare a obligatiilor de plata;
  • a caror scadenta finala, prevazuta in contractul de credit, este ulterioara datei aprobarii;
  • amanarea ratelor se aplica pentru o perioada cuprinsa intre 1 luna si 9 luni, conform solicitarii tale;
  • se poate poate beneficia o singura data de suspendarea obligatiilor de plata aferente unui credit conform OUG 90/2022.

Nu se poate solicita suspendarea pentru creditele de tip revolving, precum cele de tipul cardurilor de credit, al descoperitului de cont si al liniilor de credit.

 

Suspendarea obligatiilor de plata fata de Creditor implica un cost total aferent creditului mai mare?

Trebuie sa iei in calcul ca, dupa expirarea perioade de suspendare, vei plati lunar o suma mai mare decat cea corespunzatoare ratelor anterioare, avand in vedere urmatoarele:  

  • dobanda calculata pe perioada suspendarii  se va adauga (capitaliza) la finalul perioadei de suspendare la  principal ducand la majorarea principalului. Dobanzile aferente creditelor ipotecare, inclusiv celor acordate prin programul Prima Casa, suspendate la plata conform OUG 37/2020 si dobanzile aferente creditelor acordate prin programul Prima Casa/Noua Casa suspendate conform OUG 90/2022 nu se capitalizeaza si se achita conform mentiunilor din sectiunea  “Cum functioneaza suspendarea platilor?”
  • principalul astfel majorat (noul capital) se plateste esalonat, dupa incetarea suspendarii, pe durata ramasa pana la noua maturitate a creditelor, fiind purtator de dobanzi;
  • comisioanele calculate pe perioada suspendarii se vor achita dupa incetarea suspendarii, conform graficului revizuit.

In plus, daca optezi si pentru prelungirea creditului, vei achita si ratele aditionale aferente prelungirii.

Pe perioada suspendarii se vor achita in continuare celelalte costuri asociate creditului, astfel cum sunt prevazute in contractul de credit (de ex. In functie de tipul creditului: primele de asigurare de viata, primele de asigurare a imobilului, costurile de reevaluare a imobilului, taxele aferente inregistrarii/modificarii/radierii inscrierilor in Registrul National de Publicitate Mobiliara etc.).

 

Trebuie sa ma deplasez la sediul Creditorului pentru a obtine suspendarea platilor?

In cazul in care ai ales sa ne transmiti un e-mail la adresa infocenter@unicredit.ro, sa ne contactezi la numarul de telefon dedicat sau sa completezi formularul in sucursalele UniCredit Bank, te vom contacta noi in cel mai scurt timp posibil. Totodata, te rugam sa citesti integral Nota de informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal disponibila  aici.

 

Ce conditii trebuie sa indeplinesc pentru a beneficia de suspendarea platilor?

Pentru a beneficia de suspendarea platilor conform OUG 90/2022 trebuie sa indeplinesti urmatoarele criterii:

  • Sa fi fost afectat(a) de cresterea cu minimum 25% a cheltuielilor medii lunare, ca urmare a cresterii preţurilor în contextul crizei actuale, în ultimele 3 luni anterioare solicitarii suspendarii obligatiilor de plata comparativ cu perioada similara a anului 2021. In sustinerea acestei situatii trebuie sa formulezi o declaratie pe propria raspundere.
  • Sa nu te afli în incapacitate de plata, în sensul în care nu esti în masura sa iti achiti obligaţiile ajunse la scadenţa, la data solicitarii suspendarii rambursarii creditului si nu a fost începuta o procedura de executare silita asupra ta de catre un alt creditor. In sustinerea acestor situatii trebuie sa formulezi o declaratie pe propria raspundere.
  • Sa nu beneficiezi la data solicitarii de o solutie/un plan de restructurare a datoriilor agreata/agreat de comun acord cu Creditorul în ultimele 3 luni anterioare datei de 29.06.2022.

Solicitarea trebuie insotita de acordul codebitorilor, garantilor si fideiusorilor semnatari ai contractului de credit si/sau de ipoteca/de garantare aferent creditului pentru care se solicita suspendarea platii ratelor. In cazul creditelor ipotecare acordate prin Programul Prima Casa/Noua Casa, acordul statului roman reprezentat de Ministerul de Finante prin FNGCIMM este implicit.

 

Cum functioneaza suspendarea platilor?

  • Pe perioada de suspendare nu va trebui sa achiti valoarea principalului, dobanzii si comisioanelor aferente creditului.
  • Dobanzile si comisioanele se calculeaza si pe perioada suspendarii, fiind achitate ulterior incetarii suspendarii.
  • Durata creditului poate fi prelungita cu o perioada egala cu durata suspendarii obligatiilor de plata, dar fara a depasi limita de varsta maxima acceptata de catre Creditor.
  • Suspendarea isi produce efectele de la data aprobarii de catre Creditor a solicitarii de suspendare, prima rata amanata la plata urmand a fi prima rata cu scadenta ulterioara aprobarii. Va rugam sa aveti in vedere ca ratele datorate anterior aprobarii sau in ziua aprobarii  trebuie achitate, altfel vor deveni restante si producatoare de dobanzi penalizatoare, urmand a fi raportate si in Biroul de Credit si in Centrala Riscurilor de Credit, dupa caz.
  • Vei relua platile si rambursarile dupa perioada de suspendare, conform conditiilor contractuale astfel cum vor fi acestea modificate in baza cererii tale aprobate de Creditor, potrivit prevederilor legale.
  • In cazul dobanzilor aferente creditelor imobiliare si a celor acordate in programul Prima Casa/Noua Casa, care au fost esalonate la plata in baza moratoriului acordat conform OUG 37/2020 pe o perioada de 60 de luni, cu garantia statului, nu este permisa prelungirea perioadei initiale de 60 de luni.
  • In cazul creditelor acordate prin programul Prima Casa/Noua Casa, dobanda din perioada de suspendare se constituie ca o creanta distincta si se va evidentia separat, esalonata pe o perioada de 60 luni, fara a fi percepute dobanzi.

 

Pot solicita si amanarea platii pentru polita de asigurare?

Nu. Pe perioada de suspendare trebuie sa achiti in continuare celelalte costuri asociate creditului, astfel cum sunt prevazute in contractul de credit, in conformitate cu instructiunile pe care le vei primi din partea Creditorului.

In cazul in care beneficiezi de o asigurare de viata si somaj aferenta Creditului si va interveni un eveniment asigurat (de ex. somaj sau incapacitate temporara de munca) in perioada de suspendare la plata, asiguratorul despagubeste conform contractului de asigurare in baza graficului de rambursare valabil la momentul intervenirii evenimentului asigurat. De aceea, daca va fi cazul, trebuie sa contactezi de urgenta Asiguratorul, dar si Creditorul, pentru identificarea unei solutii de catre asigurator privind dosarul de dauna.

 

Cand primesc un raspuns la solicitarea mea?

Vei fi informat in maxim 30 zile de la data la care am preluat cererea ta completa prin telefon inregistrat la numarul mentionat mai sus sau de la data primirii cererii complete pe e-mail sau in sucursalele UniCredit Bank.

 

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo