Documente necesare deschiderii unui cont pentru IMM

  • Statutul societatii, contractul de societate si actele aditionale de modificare cu certificatele de inregistrare a mentiunilor, sau actul constitutiv/ actul constitutiv actualizat al acesteia, dupa caz, incheiate in forma prevazuta de lege;
  • In cazul in care actul constitutiv a fost republicat, atunci clientul va prezenta Bancii actul republicat, insotit de incheierea judecatorului delegat si mentiunea aferente, eliberate de Registrul Comertului (fara a mai prezenta actul constitutiv initial si modificarile anterioare republicarii actului constitutiv);
  • Certificatul de inregistrare cu cod unic de inregistrare emis de Oficiul Registrului Comertului;
  • Optional (se poate obtine si de catre Banca): Interogarea Recom online - nu mai veche de 15 zile calendaristice sau certificat constatator - nu mai vechi de 30 de zile calendaristice;
  • In cazul in care societatea rezidenta are ca actionar una sau mai multe persoane juridice nerezidente este necesara solicitarea extrasului din Registrul Comertului din tara de origine pentru a putea identifica reprezentantii legali ai companiei, semnatari ai documentelor, nu mai vechi de 60 zile; 
  • Hotararea judecatorului delegat de infiintare a societatii (se va prezenta numai in situatia in care clientul nu prezinta act constututiv actualizat);
  • Dupa caz, decizia privind desemnarea persoanelor imputernicite sa incheie contractul de cont curent, sa efectueze operatiuni pe conturile deschise la Banca – cu precizarea numelor, functiilor detinute, datelor de identitate, a tipurilor de operatiuni bancare pe care aceste persoane sunt autorizate sa le efectueze, limita mandatului, care include si decizia privind deschiderea contului – original sau copie legalizata;
  • Actele de identitate ale persoanelor imputernicite.

In masura in care documentele mentionate mai sus nu sunt suficiente pentru identificarea clientului, Banca isi rezerva dreptul de a solicita documente suplimentare.

Persoane fizice autorizate/ Intreprinderi individuale/ Intreprinderi familiale 

  • Certificatul de inregistrare emis de Oficiul Registrului Comertului;
  • Acordul de constituire si procura speciala privind gestionarea intereselor intreprinderii, semnata de catre toti membrii asocierii – numai pentru intreprinderea familiala;
  • Procuri, autentificate de notarul public, acordate de persoana fizica autorizata, intreprinzatorul persoana fizica,  unor alte persoane (daca este cazul) – original sau copie legalizata;
  • Actele de identitate ale reprezentantilor legali si ale celor care sunt imputerniciti sa dispuna de cont.

Persoane fizice care desfasoara profesii liberale (avocati, notari, medici, traducatori autorizati, psihologi etc)

  • Decizia  de primire in profesie a titularului / asociatilor din cadrul formelor de exercitare a profesiei in cadrul ordinelor profesionale;
  • Dovada inregistrarii fiscale / Certificat de inregistrare fiscala;
  • Documente de identitiate pentru persoanele autorizate sa dispuna de cont.

In masura in care documentele mentionate mai sus nu sunt suficiente pentru identificarea clientului, Banca isi rezerva dreptul de a solicita documente suplimentare.

  • Autorizatia emisa de Ministerul Economiei si Comertului de functionare a Reprezentantei, valabila un an, care indica: obiectul, conditiile de exercitare a activitatii, durata, sediul permanent si reprezentantul autorizat al Reprezentantei;
  • Documente care au stat la baza obtinerii autorizatiei, din care sa rezulte identitatea firmei, sediul, tipul de societate, locul inmatricularii (ex Extras de la registrul public pentru societatea mama; acte constitutive ale societatii mama; hotararea societatii mama de infiintare a reprezentantei);
  • Dupa caz, decizia privind desemnarea persoanelor imputernicite sa incheie contractul de cont curent, sa efectueze operatiuni pe conturile deschise la Banca – cu precizarea numelor, functiilor detinute, datelor de identitate, a tipurilor de operatiuni bancare pe care aceste persoane sunt autorizate sa le efectueze, limita mandatului, care include si decizia privind deschiderea contului – original sau copie legalizata;
  • Certificat de inregistrare fiscala;
  • Actele  de identitate pentru persoanele autorizate sa dispuna de cont.

In masura in care documentele mentionate mai sus nu sunt suficiente pentru identificarea clientului, Banca isi rezerva dreptul de a solicita documente suplimentare.

  • Documente care au stat la baza obtinerii autorizatiei, din care sa rezulte identitatea firmei, sediul, tipul de societate, locul inmatricularii (ex: Extras de la registrul public pentru societatea mama; acte constitutive ale societatii mama; hotararea societatii mama de infiintare a sucursalei; statutul/actul constitutiv al sucursalei insotite de incheierea judecatorului delegat);
  • Certificatul de inregistrare al sucursalei cu cod unic de inregistrare emis de Oficiul Registrului Comertului;
  • Optional (se poate obtine si de catre Banca): Interogarea Recom online - nu mai veche de 15 zile calendaristice sau certificat constatator - nu mai vechi de 30 de zile calendaristice;
  • Dupa caz, decizia privind desemnarea persoanelor imputernicite sa incheie contractul de cont curent, sa efectueze operatiuni pe conturile deschise la Banca – cu precizarea numelor, functiilor detinute, datelor de identitate, a tipurilor de operatiuni bancare pe care aceste persoane sunt autorizate sa le efectueze, limita mandatului, care include si decizia privind deschiderea contului – original sau copie legalizata;
  • Actele  de identitate pentru persoanele autorizate sa dispuna de cont.

In masura in care documentele mentionate mai sus nu sunt suficiente pentru identificarea clientului, Banca isi rezerva dreptul de a solicita documente suplimentare.

Asociatiile si Fundatiile (ONG)

  • Act constitutiv sau statutul asociatiei/ fundatiei;
  • Procesul verbal de constitutire; (aceste acte trebuie sa fie incheiate in forma autentica sau cu data certa data de avocat);
  • Hotararea judecatoreasca prin care s-a dispus de catre instanta inregistrarea asociatiei/ fundatiei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor tinut de judecatoria in a carei circumscriptie teritoriala isi are sediul;
  • Certificatul de inregistrare fiscala (dovada inregistrarii fiscale);
  • Toate modificarile cu privire la actul constitutiv si/sau ale statutului asociatiei/ fundatiei (actele aditionale la actul constitutiv/sau ale statutului daca exista) si dovada inregistrarii acestor modificari in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor (hotararea dispusa de catre instanta);
  • Dupa caz, decizia privind desemnarea persoanelor imputernicite sa incheie contractul de cont curent, sa efectueze operatiuni pe conturile deschise la Banca – cu precizarea numelor, functiilor detinute, datelor de identitate, a tipurilor de operatiuni bancare pe care aceste persoane sunt autorizate sa le efectueze, limita mandatului, care include si decizia privind deschiderea contului – original sau copie legalizata;
  • Extras din Registrul public de evidenta, nu mai vechi de 30 de zile calendaristice;
  • Actele de identitate ale reprezentantilor legali si ale persoanelor autorizate sa dispuna de cont.


Asociatiile de proprietari

  • Statutul asociatiei  si procesul verbal al adunarii constitutive;
  • Acordul de asociere;
  • Incheierea judecatorului delegat la organul financiar local de catre presedintele judecatoriei in a carei circumscriptie teritoriala se afla imobilul respectiv;
  • Ultimul proces verbal/ hotararea al/a adunarii generale a asociatiei prin care s-a stabilit componenta comitetului executiv al asociatiei si prin care s-a numit administratorul, dupa caz;
  • Dupa caz, decizia privind desemnarea persoanelor imputernicite sa incheie contractul de cont curent, sa efectueze operatiuni pe conturile deschise la Banca – cu precizarea numelor, functiilor detinute, datelor de identitate, a tipurilor de operatiuni bancare pe care aceste persoane sunt autorizate sa le efectueze, limita mandatului, care include si decizia privind deschiderea contului – original sau copie legalizata;
  • Codul fiscal, daca este platitoare de impozite si taxe;
  • Actele de identitate ale persoanelor autorizate sa dispuna de cont. 


Asociatiile de locatari

  • Statutul asociatiei si procesul verbal al adunarii constitutive;
  • Ultimul proces verbal/ hotarare al/a adunarii generale a asociatiei prin care s-a stabilit comitetul de bloc si s-a numit administratorul;
  • Dupa caz, hotararea organului statutar al asociatiei (ex.: Comitet de bloc/ Administrator etc.), privind stabilirea persoanele cu drept de semnatura pentru operatiunile cu banca si deschiderea contului – cu precizarea numelor, functiilor detinute, a datelor de identitate, a tipurilor de operatiuni bancare pe care aceste persoane sunt autorizate sa le efectueze, limita mandatului – original sau copie legalizata;   
  • Actele de identitate ale persoanelor autorizate sa dispuna de cont.

In masura in care documentele mentionate mai sus nu sunt suficiente pentru identificarea clientului, Banca isi rezerva dreptul de a solicita documente suplimentare.

  • Extras din Registrul public in care este inregistrata societatea in tara de origine, nu mai vechi de 60 de zile calendaristice, care sa contina cel putin urmatoarele informatii: identitatea firmei, sediul, tipul de societate, locul inmatricularii, reprezentantii legali – original sau copie legalizata;
  • Dupa caz, decizia de numire a persoanelor autorizate sa dispuna de contul societatii si deschiderea contului cu precizarea limitelor mandatului, semnata de catre reprezentantul societatii, autentificata de un notar public; in actul autentificat de notar, se va preciza ca acesta atesta ca persoanele care semneaza documentul in numele societatii au dreptul de a angaja valabil societatea in operatiunea mentionata in hotarare – original sau copie legalizata; 

SAU

  • Document din care sa rezulte identitatea firmei, sediul, tipul de societate, locul inmatricularii, document care dupa caz, poate fi: statutul, actul constitutiv al societatii/ alt act juridic cu aceasta valoare; 
  • Dupa caz, hotararea organului de conducere competent al societatii privind deschiderea contului de catre societate si numirea persoanelor imputernicite sa dispuna efectuarea de operatiuni in contul societatii, cu precizarea numelor, functiilor detinute, a datelor de identitate, a titpurilor de operatiuni bancare pe care aceste persoane sunt autorizate sa le efectueze, limita mandatului – original sau copie legalizata; 
  • Actele de identitate pentru persoanele imputernicite sa dispuna de cont.

In masura in care documentele mentionate mai sus nu sunt suficiente pentru identificarea clientului, Banca isi rezerva dreptul de a solicita documente suplimentare.

Deschiderea unui cont intr-o alta tara poate fi uneori o adevarata provocare. Insa, cu ajutorul managerului de relatii cu clientii din tara de origine, fiecare client al Grupului UniCredit poate beneficia de un proces transparent si cerinte clar definite.

Formularul de solicitare standardizat, in combinatie cu procesul de recomandare structurat, accelereaza semnificativ timpul pana la primirea noului numar de cont din strainatate. In special pentru clientii nerezidenti este important de mentionat ca acestia nu se deplaseaza fizic in tara de interes ci doar semneaza documentele necesare.

Ne poti trimite un email la smeinternationaldesk@unicredit.ro cu situatia ta si iti raspundem in cel mai scurt timp.