Comunicate de presa 2015
In premiera pentru piata bancara din Romania, UniCredit Bank ofera comunitatii de afaceri Angajamentul Bancar de Plata, un nou instrument de decontare intrat in vocabularul de specialitate cu abrevierea „BPO” („Bank Payment Obligation”).
Digitalizarea si fluidizarea tranzactiilor de comert international vor impune BPO ca un instrument interbancar de referinta, prin care se asigura efectuarea decontarilor specifice comertului international, conform unor conditii preagreate, dupa compararea electronica a datelor de livrare (in raport cu informatiile de livrare solicitate pentru plata). In esenta, BPO poate fi privit ca un hibrid intre acreditivul documentar si plata simpla dupa livrare, combinand avantajele aferente fiecareia din aceste solutii de decontare utilizate in comertul international.
Definitoriu in cazul BPO este faptul ca angajamentul irevocabil de plata este asumat de catre banca emitenta fata de banca beneficiara, in timp ce in cazul acreditivului documentar beneficiarul este compania vanzatoare/exportatoare. Elementul de noutate pe care il introduce acest instrument il reprezinta trecerea de la compararea manuala la compararea electronica a datelor specifice livrarii, prin utilizarea de catre bancile participante a unei aplicatii electronice de comparare a datelor. In acest sens, UniCredit Bank a implementat aplicatia de comparare electronica a datelor furnizata de SWIFT – Trade Service Utiliy.
Avantajele de care beneficiaza clientii care opteaza pentru utilizarea acestui instrument ca solutie de decontare a tranzactiilor de comert international se refera, in primul rand, la atenuarea riscurilor asumate, prin structurarea conditiilor incluse in BPO, dar si la garantarea platii tranzactiei, prin emiterea angajamentului irevocabil si independent de plata de catre banca emitenta. Apoi, compararea automata a datelor furnizate de vanzator asigura viteza sporita de procesare, iar primirea directa a documentelor de livrare de la vanzator ofera cumparatorului acces rapid la bunurile/serviciile achizitionate. Nefiind implicate costuri operationale legate de procesarea documentara, BPO presupune costuri reduse prin comparatie cu cele specifice instrumentelor documentare, reprezentand, de asemenea, o solutie flexibila de finantare, prin posibilitatea scontarii sale.
“BPO imbina caracterul de securitate oferit de acreditivul documentar cu usurinta procesului specific platilor simple. UniCredit se numara printre primele grupuri bancare europene care au optat pentru implementarea acestui instrument financiar, in Germania si Italia fiind confirmate activarea lui si incheierea primelor tranzactii in 2014 si 2015.
Beneficiind de experienta acumulata in Grup, suntem acum pregatiti sa oferim si clientilor nostri din Romania aceasta solutie inovatoare, aliniata celor mai noi tendinte si tehnologii din industrie. Date fiind specificul si caracteristicile acestui instrument de plata, luam in calcul si posibilitatea extinderii ofertei catre companii care momentan nu sunt clienti ai bancii noastre”, a declarat Cristina Bunescu, Head of Trade Finance UniCredit Bank.
****
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 580.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
In Romania, UniCredit Bank este una dintre principalele institutii financiare, oferind servicii si produse de inalta calitate pentru toate categoriile de clienti. UniCredit Bank isi propune sa mentina permanent clientul in centrul activitatilor sale, sa fie un partener cu care se lucreaza usor si sa fie o parte foarte activa a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu, ioana.ursu@unicredit.ro
0723.653.072
UniCredit Bank si Euronet Romania anunta incheierea unui parteneriat prin care detinatorii de carduri emise de banca pot folosi reteaua de 470 de ATM-uri a Euronet. Prin incheierea acestui parteneriat, UniCredit Bank ofera clientilor sai care detin carduri o retea de peste 1.000 de ATM-uri si echipamente multifunctionale de eliberare si depozitare numerar, una dintre cele mai extinse din sistemul bancar. Pentru toate operatiunile efectuate in reteaua de ATM-uri a Euronet, clientii UniCredit Bank beneficiaza de o structura de comisionare si de standarde de securitate identice cu cele practicate in reteaua de bancomate proprie bancii.
Intr-o prima faza, in reteaua Euronet clientii UniCredit Bank vor putea efectua retrageri de numerar, schimbarea PIN si interogari de solduri, pentru ca ulterior, din prima parte a anului viitor, pe lista de operatiuni disponibile sa se adauge mini extras de cont (tiparirea ultimelor 10 tranzactii efectuate), mobile top-up si plati de facturi pentru furnizori ce au acorduri incheiate cu banca.
Harta punctelor in care sunt disponibile ATM-uri si echipamente multifunctionale, incluzand intreaga retea UniCredit Bank si Euronet Romania, este disponibila pe site-ul UniCredit.ro
“Parteneriatul cu Euronet Romania ne permite sa le oferim clientilor nostri una dintre cele mai extinse retele de ATM-uri si echipamente multifunctionale de eliberare si depozitare numerar din sistemul bancar romanesc si astfel, sa le fim mai aproape. Pentru noi, acest parteneriat cu Euronet este un pas firesc pe care il facem in contextul atentiei sporite pe care o acordam activitatii din segmentul de retail, pentru care am dezvoltat in ultima vreme numeroase produse si servicii – carduri de credit cu bonusuri si oferte unice, alternative atractive pentru economisire, produse competitive de cont curent, servicii de online si mobile banking”, a declarat Sorin Dragulin, Head of Retail Banking Sales UniCredit Bank.
„Parteneriatul incheiat cu UniCredit Bank reprezinta un moment important in dezvoltarea retelei noastre independente de ATM-uri, confirmand o data in plus succesul modelului nostru de business, si permite partenerului nostru sa ofere clientilor un nivel crescut de servicii si satisfactie, precum si sa realizeze o eficienta operationala sporita. UniCredit Bank este cea de-a noua banca in reteaua noastra din Romania, care include acum mai mult de 25% dintre bancile prezente pe piata locala. Un astfel de interes din partea pietei este o marturie cu privire la strategia noastra care ar trebui sa incurajeze orice banca din Romania sa adere la reteaua de ATM-uri a Euronet”, a declarat Dimitris Verikios Euronet Regional Managing Director.
***
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 580.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
In Romania, UniCredit Bank este una dintre principalele institutii financiare, oferind servicii si produse de inalta calitate pentru toate categoriile de clienti. UniCredit Bank isi propune sa mentina permanent clientul in centrul activitatilor sale, sa fie un partener cu care se lucreaza usor si sa fie o parte foarte activa a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea.
Despre Euronet Worldwide
Euronet Worldwide este un lider in industria de procesare a tranzactiilor electronice financiare. Compania ofera procesarea de plati si tranzactii pentru institutii financiare, retaileri, furnizori de servicii si clienti persoane fizice. Portofoliul de servicii include solutii complete de externalizare a administrarii terminalelor tip ATM si POS, emitere de carduri si acceptare la comerciant, dezvoltare solutii software, transfer de bani pentru persoane fizice, plati facturi si distributia de vouchere electronice pentru reincarcarea cartelelor de telefonie mobile si alte servicii preplatite.
Reteaua globala de plati a Euronet este extensiva – incluzand 21.128 ATM-uri, aproximativ 96.000 de terminale POS-uri si un portofoliu in crestere de servicii externalizate de carduri de credit si debit, care sunt administrate in 49 de tari; solutii software pentru carduri; o retea de procesare prepaid de aproximativ 665.000 de terminale POS la aproximativ 312,000 locatii in 34 de tari; o retea de transfer de bani de tip consumator-consumator in aproximativ 287.000 de locatii ce deservesc 147 de tari. Avand sediul corporate in Leawood, Kansas, USA, si 56 de birouri locale, Euronet deserveste clienti in aproximativ 165 de tari.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu, ioana.ursu@unicredit.ro/ 0723.653.072
Euronet:
Mircea Ungureanu, mungureanu@euronetworldwide.com/ 0742.033.974
UniCredit anunta incheierea unui parteneriat cu London Stock Exchange Group propunandu-si sa devina astfel banca principala in sustinerea dezvoltarii afacerilor mici si mijlocii din Europa Centrala si de Est prin intermediul programului ELITE, o platforma inovatoare care ajuta companiile private ambitioase sa isi accelereze cresterea.
Prin acest parteneriat se pun bazele ELITE UniCredit CEE Lounge, care ofera IMM-urilor servicii complexe pentru dezvoltarea organizationala si a instrumentelor de management in vederea cresterii afacerii. Lansat de London Stock Exchange Group, programul ELITE ofera companiilor acces la pregatire si coaching oferite de catre scoli de top, experti si antreprenori recunoscuti in Europa, in cadrul unei platforme bazate pe un model de tutoriat si contact direct cu mediul financiar de specialitate.
Primele 14 companii care vor participa la UniCredit CEE Lounge au fost selectate din Bosnia Hertegovina, Croatia, Cehia, Ungaria, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia si Slovenia.
“Suntem extrem de bucurosi sa facem echipa cu London Stock Exchange Group pentru a ajuta IMM-urile cu potential de crestere din Europa Centrala si de Est sa acceseze o gama completa de servicii de pregatire si coaching care sa le ajute in urmatoarea etapa de dezvoltare. ELITE UniCredit CEE Lounge este creat special pentru companiile care pot face diferenta in lumea de maine, oferindu-le din timp cunostiintele de care au nevoie pentru lua deciziile de investitii corecte. UniCredit crede cu tarie in potentialul IMM-urilor din Europa Centrala si de Est si, asigurandu-le dezvoltarea, urmareste sa isi consolideze rolul de partener de incredere, prin facilitarea accesului la servicii inovatoare. ELITE UniCredit Lounge reprezinta un pas in aceasta directie”, a declarat Carlo Vivaldi, Head of CEE Division si Deputy CEO al UniCredit Bank Austria.
Mediul oferit de ELITE ajuta companiile cu potential de crestere sa devina mai constiente de multiplele optiuni de finantare pe care le au la dispozitie, imbunatatindu-le totodata capacitatea de a atrage potentiali investitori/parteneri. In acelasi timp, programul aduce aceste companii fata in fata, oferindu-le posibilitatea de a se inspira reciproc, de a schimba idei, de a impartasi exemple de buna practica si de a identifica oportunitati de afaceri.
“Suntem incantati sa incheiem acest parteneriat cu UniCredit, care se alatura programului ELITE ca partener principal din industria bancara in regiunea Europei Centrale si de Est. Parteneriatul cu UniCredit ofera o platforma dedicata denumita <<ELITE UniCredit CEE Lounge>>, in cadrul careia vor fi selectate cele mai promitatoare companii din segmentul IMM. Suntem siguri ca UniCredit, cu prezenta sa puternica si relatiile stranse pe care le are cu mediul de afaceri din Europa Centrala si de Est, va avea o contributie semnificativa la dezvoltarea programului ELITE”, a spus Raffaele Jerusalmi, CEO Bursa Italiana si director pentru piete de capital al London Stock Exchange Group.
De la lansarea sa, in 2012, ELITE a sprijinit peste 320 de companii din Europa, avand, in prezent, 150 de consilieri si 90 de investitori in randul comunitatii sale.
Prin crearea ELITE UniCredit CEE Lounge, Grupul isi propune sa faciliteze accesul clientilor sai la programe valoroase de pregatire si sa creeze relatii mai apropiate intre cele mai competitive intreprinderi mici si mijlocii din Europa, ajutandu-le in luarea deciziilor strategice si sprijinindu-le evolutia.
Clientii UniCredit din Europa Centrala si de Est vor beneficia de valoarea adaugata a acestei initiative, serviciile ELITE fiind oferite fiecarei companii selectate in cadrul programului. Grupul UniCredit va contribui la modulele de training si pregatire, asigurand in acelasi timp acces la propriile servicii de asistenta personalizata.
Pentru mai multe informatii: mediarelations@unicredit.eu
UniCredit Bank a realizat un profit net consolidat de 183,6 milioane de lei (41,3 milioane euro) in primele noua luni din 2015, inainte de interesul minoritar, cu 14,3% mai mare fata de septembrie 2014. Profitul operational a fost de 549,6 milioane de lei (123,8 milioane euro), in conditiile in care veniturile operationale consolidate s-au ridicat la 1,13 miliarde de lei (254,8 milioane euro), iar cheltuielile operationale la 581,9 milioane de lei (131 milioane euro). Rentabilitatea anualizata a capitalurilor proprii este de 7,8%, iar rentabilitatea activelor de 0,8%, raportul inregistrat intre costuri si venituri fiind de 51,4%. Rata de solvabilitate individuala s-a situat la un nivel confortabil fata de minimul reglementat, atingand 14,49% in septembrie 2015.
Abordarea Grupului cu privire la risc ramane una prudenta: nivelul cheltuielilor cu provizioanele aferente creditelor era in septembrie a.c. de 326,8 milioane de lei, rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilant de 9,04%, iar costul riscului anualizat de 202 bp. Rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrala a obligatiilor din credite*, s-a situat la 16,18%.
La aceeasi data, volumul activelor consolidate totaliza 31,5 miliarde de lei (7,1 miliarde euro). Expunerea bilantiera a portofoliului de credite era de 23,7 miliarde de lei (5,4 miliarde euro), in crestere cu 4,0% fata de finalul anului 2014. In acelasi timp, depozitele atrase au ajuns la nivelul de 14,9 miliarde de lei (3,4 miliarde euro), in scadere cu 6,4% comparativ cu sfarsitul lui 2014.
Angajamentul ferm al UniCredit Bank pentru finantarea si sustinerea economiei romanesti este dovedit atat de proportia ridicata a creditelor brute in total activ, una dintre cele mai mari din sistemul bancar, cat si de demersurile permanente ale grupului pentru dezvoltarea de produse si servicii pentru toate segmentele de clientela in care este prezent.
Astfel, in cadrul Diviziei Corporatii si Investment Banking, UniCredit Bank a fost prezent cu mandate importante in zona de achizitii sau fuziuni. Totodata, in contextul mediului economic volatil si al preocuparii companiilor de a limita riscurile financiare la care se expun, banca a extins paleta si complexitatea solutiilor oferite. Astfel, departamantul Piete Financiare a dezvoltat produse si solutii pentru acoperirea riscului de pret pentru marfuri si materii prime, care se adauga celor pentru acoperirea riscurilor financiare pe piata valutara si monetara. In ceea ce priveste activitatea de finantare a beneficiarilor de finantari publice, din fonduri nerambursabile europene si nationale, valoarea soldului utilizarilor creditelor a crescut in primele noua luni cu 32%, iar portofoliul de proiecte s-a diversificat. Astfel, UniCredit Bank a finantat toate categoriile de beneficiari eligibili privati si publici (intreprinderi mari, IMM-uri, autoritati publice locale, ONG-uri, universitati si institute de cercetare).
In segmentul persoanelor fizice, UniCredit Consumer Financing, companie membra a Grupului UniCredit in Romania, a lansat trei noi carduri de credit, care recompenseaza clientii loiali prin bonusuri si oferte de credit atractive, fara dobanda, la achizitionarea oricaror produse. De asemenea, in 2015 au fost facute investitii semnificative in dezvoltarea canalelor alternative, pentru a oferi clientilor alternative integrate de contactare a bancii, atat in sucursale cat si in mediile online si mobile. De asemenea, in primavara lui 2015 UniCredit Bank a lansat in parteneriat cu Pioneer Investments planul de acumulare automata in unitati de fond locale si internationale - care ofera clientilor o solutie alternativa produselor de economisire, la care dobanzile au scazut semnificativ in ultima perioda.
“Eforturile depuse de intreaga echipa a UniCredit Bank pentru a fi mai aproape de clientii nostri, de a ne adapta oferta si serviciile la nevoile lor actuale si de a fi un finantator activ al economiei romanesti ne-au sustinut cresterea in toate domeniile strategice. Astfel, in primele noua luni din 2015 am obtinut cresteri de 7,2% pentru portofoliul de credite in segmentul corporate si 2,4% in zona de intreprinderi mici si mijlocii. Totodata, in conditiile in care cererea se revigoreaza, in paralel cu consolidarea pozitiei puternice pe segmentul de IMM si companii de talie medie, am accelerat si activitatea in segmentul de retail, cu obiectivul de a ne majora treptat cota de piata”, spune Rasvan Radu, Country Chairman UniCredit in Romania si CEO al UniCredit Bank.
Individual, UniCredit Bank a inregistrat in primele noua luni din 2015 venituri operationale de 933,7 milioane de lei, in scadere cu 4,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, comparativ cu o scadere mult mai abrupta a pietei. Cheltuielile operationale aferente aceleiasi perioade au fost de 500 milioane de lei, in scadere (2,4%) fata de nivelul din anul trecut, conducand la un raport cost-venituri de 53,5%. Banca a incheiat primele noua luni din 2015 cu un profit net de 151,6 milioane de lei, in crestere cu 27,1% fata de Q32014. Costul riscului anualizat este de 187bp, rata de acoperire cu provizioane a creditelor reprezinta 8,94%, iar rata creditelor neperformante, inclusiv expunerile cu improbabilitate de achitare integrala a obligatiilor din credite*, este de 16,37%.
La nivelul lunii septembrie a.c., volumul activelor era de 27,7 miliarde de lei, cu 3,5% mai mic fata de finalul anului 2014. Valoarea bruta a portofoliului de credite a atins 19,6 miliarde de lei, in crestere (cu 3,8%) fata de sfarsitul lui 2014, in vreme ce depozitele au fost de 15,1 miliarde de lei, in scadere cu 7,1% comparativ cu acelasi moment. Raportul credite-depozite calculat individual pentru banca a fost de 129,9% la nivelul lunii septembrie 2015.
*********
Note:
Situatiile financiare consolidate valabile in septembrie 2015 sunt pregatite in conformitate cu standardele IFRS adoptate de Uniunea Europeana.
*expuneri cu obligatii semnificative din credite cu scadenṭa depasita cu peste 90 de zile sau expuneri pentru care se considera ca, in lipsa executarii garanṭiei reale, este improbabil ca debitorul sa isi achite integral obligaṭiile din credite, indiferent de existenṭa oricarei sume restante sau de numarul de zile de intarziere la plata.
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 580.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu, ioana.ursu@unicredit.ro / 0723.653.072
BUCURESTI, 29 octombrie 2015 - UniCredit Bank si UniCredit Leasing sustin sectorul agricol, pe fondul dezvoltarii rurale din Romania si al cererii crescute de finantare pentru diverse produse si servicii din domeniu.
Atat UniCredit Bank, cat si UniCredit Leasing inregistreaza cresteri ale volumelor de finantare acordate companiilor cu activitate in domeniul agricol. Astfel, banca a obtinut in 2014 o crestere de 27% fata de anul precedent, in timp ce institutia de leasing estimeaza pentru 2015 un volum de finantari acordate acestui sector cu peste 20% mai mare fata de anul trecut.
In 2014, valoarea medie a creditului acordat de catre banca in agricultura a fost de 5,4 milioane de lei pentru segmentul corporate si 353.000 de lei pentru intreprinderile mici si mijlocii. In ceea ce priveste UniCredit Leasing, valoarea medie a finantarilor acordate anul trecut a fost de peste 175.000 de lei.
Strategic, UniCredit Bank si UniCredit Leasing urmaresc continuarea cresterii ritmului de finantare in domeniul agricol si in perioada urmatoare. In acest sens, UniCredit participa la evenimente si targuri dedicate sectorului, unul dintre acestea fiind INDAGRA, cel mai mare si important eveniment agricol din Romania, care se desfasoara in perioada 28 octombrie – 1 noiembrie la Romexpo in Bucuresti. Finantarile UniCredit vizeaza achizitia de utilaje si echipamente agricole, de terenuri agricole, proiectele derulate cu fonduri europene, culturile agricole si stocurile, precum si serviciile de leasing operational.
Grupul UniCredit ofera clientilor diverse structuri de finantare personalizate in functie de nevoile fiecăruia. Una dintre acestea este finantarea cheltuielilor curente prin intermediul unei linii de credit (pentru cheltuielile generate de culturile agricole, de creşterea animalelor, furnizori utilizati, salarii etc.). O alta solutie este finantarea capitalului de lucru pentru desfasurarea activitatilor curente, pe baza adeverintelor eliberate de APIA. Finantarea cheltuielilor cu infiintarea si intretinerea culturilor agricole, la randul ei, asigura finantarea cheltuielilor pentru: seminte, insecticide, pesticide, salarii, costul culesului si transportului, costul depozitarii.
UniCredit mai ofera si finantarea stocurilor pentru furaje, materie prima pentru procesare sau activitati de comert, precum si finantarea achizitiei de terenuri agricole prin credite pe termen mediu/lung.
In plus, banca va continua sa sustina, ca si pana acum, proiectele din fonduri europene prin Programul National de Dezvoltare Rurala, program care a beneficiat de o pondere de circa 35% din totalul finantarilor pentru proiectele din fonduri europene aferente perioadei 2009 - 2015.
Finantarea achizitiei de utilaje, echipamente agricole sau linii de productie prin leasing sau credit si finantarea achizitiei sau constructiei/modernizarii spatiilor de productie, depozitare, silozuri, sere, solarii, investitii in cadrul fermelor de animale etc. se adauga solutiilor UniCredit. Serviciile de Leasing Operational si de consultanta in asigurari intregesc oferta adresata companiilor din agricultura.
*****
Despre UniCredit Bank si UniCredit Leasing
UniCredit Bank si UniCredit Leasing sunt parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est, si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 560.000 de clienti. La randul sau, UniCredit Leasing Corporation IFN SA este liderul pietei romanesti de leasing, cu o cota de piata de 18%, dupa active.
Grupul UniCredit este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu / ioana.ursu@unicredit.ro / +40723.653.072
UniCredit Bank a fost desemnata "Cea mai buna banca de Cash Management" din Romania, in cadrul sondajului Euromoney 2015 pentru Cash Management, la care au participat clienti ai tuturor bancilor din tara.
Realizat la nivel global si considerat un barometru al calitatii serviciilor in domeniul bancar si al pietelor de capital, “2015 Euromoney Cash Management Survey” a avut rezultate spectaculoase privind perceptia fata de grupul UniCredit, in particular in Europa Centrala si de Est. Astfel, UniCredit a fost declarata banca numarul 1 in Cash Management in sapte tari din CEE in care grupul are operatiuni - respectiv Romania, Cehia, Croatia, Ungaria, Turcia, Slovenia, Serbia - si Austria, in urma centralizarii opiniilor transmise de reprezentantii a 27.000 de companii internationale.
„Suntem mandri si onorati de acest premiu, prin care se reconfirma atentia pe care o acordam clientilor nostri. Aceasta recunoastere vizeaza aria serviciilor de Cash Management, dar si eforturile permanente ale echipei UniCredit Bank. Multumim clientilor nostri pentru increderea pe care ne-o acorda, feedback-ul lor continuu ajutandu-ne sa le oferim solutii performante adaptate nevoilor reale de business in aria de Cash Management”, a declarat Maria Gheorghiu, Head of Cash Management in cadrul UniCredit Bank.
Pentru UniCredit Romania rezultatul marcheaza o evolutie importanta fata de cel din anul precedent, 2014, si se datoreaza efortului comun al echipei si calitatii serviciilor oferite de UniCredit Bank.
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 560.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
Despre Euromoney
Euromoney Magazine este o publicatie cu aparitie lunara, apreciata la nivel mondial ca una dintre cele mai respectate surse de informatii cu privire la tendintele inregistrate in domeniul bancar international si cel al pietelor de capital. Euromoney realizeaza anual sondaje de opinie pentru serviciile de cash management, trezorerie si financiare.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu, ioana.ursu@unicredit.ro
0723.653.072
BRD-Groupe Société Générale si UniCredit Bank acorda A&D Pharma, cel mai mare grup farmaceutic din Romania, un credit sindicalizat in valoare totala de 127 milioane de euro. Finantarea, acordata pentru o perioada de trei ani, este de tip "club loan", fiecare dintre institutiile financiare participand cu o suma egala (de 63,5 milioane de euro). Tranzactia a fost aranjata in comun de cele doua banci - BRD a asumat rolul de coordonator al documentatiei de credit, iar UniCredit Bank rolurile de agent de facilitate si garantii.
Prin noul contract, Grupul A&D Pharma isi refinanteaza o linie de credit sindicalizata contractata in anul 2013, beneficiind de contextul favorabil al pietei financiare, pe fondul apetitului ridicat actual al bancilor pentru creditarea companiilor viabile, cu o buna performanta financiara.
Clubul bancar a beneficiat de consultanta juridica a casei de avocatura CMS Romania, in timp ce Grupul A&D Pharma a fost asistat de RTPR Allen & Overy.
“Acest parteneriat reconfirma implicarea UniCredit Bank in finantarea sectorului privat, sustinand dezvoltarea unor sectoare de activitate cu potential real si economia reala. Astfel, in primul semestru din 2015, banca a crescut volumul creditelor acordate pe piata din Romania cu 5,5% fata de perioada similara a anului trecut, respectiv de la 4,45 miliarde de euro la mijlocul anului 2014 la 4,7 miliarde de euro in iunie 2015. Industria farmaceutica reprezinta o directie importanta in strategia de crestere a grupului UniCredit in Romania, iar relatia de peste 10 ani cu grupul A&D Pharma confirma acest lucru“, declara Cristian Covaciu, Head of Pharma in cadrul departamentului de clienti multinationali al UniCredit Bank.
“Tranzactia reprezinta o reconfirmare a angajamentului BRD fata de grupul A&D Pharma, liderul unui sector economic cu pronuntata conotatie sociala, pe care l-a acompaniat pe parcursul dezvoltarii sale, atat prin facilitati de finantare bilaterale, cat si in diferite formule de credite sindicalizate. Ea se inscrie, in egala masura, in strategia bancii, care vizeaza consolidarea pozitiei pe sectorul marilor clienti corporativi, fata de care expunerea globala a BRD este in crestere fata de anul trecut (+6.6% fata de decembrie 2014). Aceasta a cincea tranzactie inregistrata in prima jumatate a anului 2015 ne sustine statutul de jucator de top pe piata sindicalizarilor, cu o expunere cumulata de circa 260 milioane USD in tranzactiile aranjate si o cota de 14% pe aceasta piata”, declara Mihaela Chifiac, director Corporate & Investment Banking al BRD-Groupe Société Générale.
"Refinantarea creditului aranjat in 2013, cu aproximativ 10 luni inainte de scadenta acestuia, asigura stabilitatea financiara a grupului pentru urmatorii trei ani intr-un cadru flexibil si la costuri semnificativ reduse. Pe parcursul procesului de refinantare am remarcat interesul ridicat pe care foarte multe banci locale l-au aratat fata de grupul A&D Pharma, interes pe care dorim sa il pastram activ prin diverse forme de colaborare, date fiind tendinta de consolidare a pietei bancare locale si cresterea nevoilor de finantare a grupului A&D Pharma, prin prisma consolidarii si dezvoltarii pe segmentele de distributie si retail farmaceutic", declara Leonard Leca, CFO al Grupului A&D Pharma.
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 560.000 de clienti.
Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
Despre BRD-Groupe Société Générale
BRD-Groupe Société Générale este cea de-a doua banca din Romania dupa totalul activelor. BRD - Groupe Société Générale are 2,2 milioane de clienti si opereaza o retea de 845 de unitati. BRD ocupa o pozitie importanta pe piata romaneasca a cardurilor avand 2,2 milioane de carduri emise si o retea de acceptare de peste 26 000 POS-uri si 1 500 ATM-uri. Cu operatiuni de factoring de 960 milioane de euro in 2014, BRD este liderul pietei de factoring din Romania. Activele totale ale bancii erau, la sfarsitul lunii iunie 2015, de 47,1 mld RON.
BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. Grupul are 148.000 de angajati in 76 de tari si 32 de milioane de clienti in intreaga lume, in trei activitati-cheie:
- Retail banking in Franta
- Retail banking international, servicii financiare si asigurari
- Corporate & investment banking, private banking, administrare de active si servicii pentru investitori.
Despre A&D Pharma
A&D Pharma este cel mai mare si mai dinamic grup farmaceutic din Romania care ofera o platforma regionala de marketing&vanzari in domeniul farmaceutic in Europa Centrala si de Est. Fondat in 1994, Grupul A&D Pharma opereaza trei linii de business. Mediplus Exim este lider de piata in domeniul distributiei de produse farmaceutice si acopera intregul teritoriu al Romaniei, deservind farmacii si spitale. Sensiblu este unul dintre cei mai importanti actori ai pietei de retail farmaceutic romanesc si unul dintre cele mai valoroase branduri din Romania. Sensiblu este prezent in toate orasele de peste 50.000 de locuitori si are peste doua milioane de clienti fideli. Linia de business de Marketing&Sales ofera servicii de valoare adaugata producatorilor internationali de medicamente, in zona Europei Centrale si de Est. Divizia este in proces de dezvoltare regionala in urma achizitiei unor companii din Bulgaria, Cehia, Polonia, Slovacia si Ungaria si atingand astfel o piata de 90 milioane de locuitori. A&D Pharma contribuie la ameliorarea nivelului sectorului sanitar in tarile unde activeaza, promovand produse si servicii de calitate atat la nivelul pacientilor, cat si in farmacii si spitale.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu, ioana.ursu@unicredit.ro
BRD Groupe Société Générale, Directia Comunicare
Cosmina Frincu, cosmina.frincu@brd.ro
A&D Pharma, Departamentul Comunicare Corporate
Veronica Dobre, veronica.dobre@adpharma.com
Incepand cu data de 18 august 2015 UniCredit Tiriac Bank isi schimba denumirea in UniCredit Bank. In urmatoarele luni procesul de rebranding va continua prin schimbarea identitatii vizuale a bancii (denumire si logo) in contracte si comunicarea comerciala cu clientii, partenerii, autoritatile si a semnalisticii in intreaga retea de unitati teritoriale, precum si inlocuirea instrumentelor de plata (carduri, token-uri) care poarta vechea denumire. Schimbarile care vor avea loc in cadrul procesului de rebranding nu implica modificarea caracteristicilor si functionalitatilor produselor si nici modificarea relatiilor contractuale cu clientii, iar inlocuirea instrumentelor de plata actuale cu cele care poarta noua denumire se va realiza treptat, fara costuri suplimentare pentru clienti.
Banca va derula si o campanie de comunicare externa care va sustine implementarea noii denumiri - UniCredit Bank.
Procesul de rebranding este determinat de tranzactia realizata in iunie a.c. prin care UniCredit Bank Austria AG a cumparat actiunile reprezentand 45% din UniCredit Tiriac Bank S.A. detinute de Tiriac Holdings Ltd., majorandu-si capitalul detinut in cadrul UniCredit Tiriac Bank S.A. de la 50,6% la 95,6%. Astfel, Grupul UniCredit si-a reafirmat interesul pentru piata din Romania, profitand de ocazia de a-si consolida si extinde pozitia pe piata.
La nivel national, banca este prezenta prin intermediul unei retele de peste 180 de unitati teritoriale si a unei echipe de aproximativ 3.350 de angajati.
Despre UniCredit Bank
UniCredit Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Bank este un "one-stop-shop" pentru servicii financiare, deservind mai mult de 560.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu, ioana.ursu@unicredit.ro
10 August 2015 – UniCredit Tiriac Bank a realizat un profit net consolidat de 106,8 milioane de lei (24 milioane euro) in primele sase luni ale anului 2015, inainte de interesul minoritar.
In acelasi interval, veniturile operationale consolidate s-au ridicat la 754,3 milioane de lei (169,5 milioane euro), in timp ce cheltuielile operationale au fost de 391,9 milioane de lei (88,1 milioane euro). Astfel, profitul operational inregistrat a fost de 362,4 milioane de lei (81,5 milioane euro). Rezultatele inregistrate se traduc in indicatori financiari foarte buni: rentabilitatea anualizata a capitalurilor proprii (ROE) se plaseaza la 6,8% iar rentabilitatea activelor (ROA) este de 0,7%. Raportul inregistrat intre costuri si venituri este de 52%.
Nivelul provizioanelor aferente creditelor – in valoare de 235,5 milioane de lei – indica abordarea prudenta a Grupului cu privire la risc. Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilant s-a plasat la 9,23%, in vreme ce Costul riscului anualizat a fost de 221bp in iunie 2015. Rata creditelor neperformante (credite cu intarzieri la plata de peste 90 de zile si credite in cazul carora s-a deschis actiune juridica) este de 9,56%, nivel semnificativ sub media sistemului bancar.
Volumul activelor consolidate a totalizat 31 miliarde de lei (6,9 miliarde euro) la sfarsitul lunii iunie 2015. Expunerea bilantiera a portofoliului de credite este de 23,1 miliarde de lei (5,2 miliarde euro), in crestere cu 1,1% comparativ cu finalul anului 2014. UniCredit Tiriac Bank inregistreaza una dintre cele mai mari proportii a creditelor brute in total activ din sistemul bancar romanesc, demonstrand angajamentul ferm al grupului pentru finantarea economiei romanesti. In acelasi timp, depozitele atrase au ajuns la nivelul de 14,1 miliarde de lei (3,2 miliarde euro), in scadere cu 11,2% comparativ cu sfarsitul lui 2014.
Rata de solvabilitate individuala la iunie 2015 este de 14,34%, nivel confortabil fata de minimul reglementat.
“Primele sase luni din 2015 au fost caracterizate de o evolutie mai buna a economiei, pe fondul cresterii consumului si a increderii oamenilor in viitor. In acelasi timp, insa, nivelul de optimism al companiilor ramane moderat, asteptarile acestora imbunatatindu-se doar gradat. In ceea ce ne priveste, am continuat sa consolidam pozitia puternica pe care UniCredit Tiriac Bank o detine in segmentul companiilor, obtinand o crestere de 3% in acest segment, nivel aproape dublu fata de performanta pietei. Totodata, segmentul creditelor ipotecare a avut o evolutie pozitiva, marcand o crestere de 2,5% in primele sase luni din 2015 fata de finalul anului precedent, reprezentand un motor important al activitatii noastre de retail", a declarat Rasvan Radu, Country Chairman UniCredit in Romania si CEO al UniCredit Tiriac Bank.
Segmentul de fonduri europene a afisat, de asemenea, o evolutie remarcabila, in conditiile in care volumul mediu lunar al utilizarilor de facilitati destinate acestui segment a inregistrat in primele sase luni ale anului o valoare cu 12% mai mare decat media inregistrata in anul 2014. Din totalul finantarilor acordate de UniCredit Tiriac Bank segmentului sau de fonduri europene, aproximativ o treime reprezinta finantari in domeniul agricol, ceea ce confirma implicarea bancii in sustinerea acestui segment strategic al economiei romanesti.
Individual, UniCredit Tiriac Bank a inregistrat in primele sase luni din 2015 venituri operationale de 617,5 milioane de lei, in scadere cu 5,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Cheltuielile operationale aferente aceleiasi perioade au fost de 333,5 milioane de lei, in scadere usoara (1,2%) fata de nivelul din anul trecut, conducand la un raport cost-venituride 54%, in crestere cu 2,2pp fata de rezultatul aferent anului trecut. Banca a incheiat prima jumatate a anului 2015 cu un profit net de 84,1 milioane de lei, in scadere cu 7,5% fata de
H12014.
Costul riscului anualizat este de 211bp, rata de acoperire cu provizioane a creditelor reprezinta 9,12%, iar rata creditelor neperformante (credite cu intarzieri la plata de peste 90 de zile si credite in cazul carora s-a deschis actiune juridica) este de 8,17%.
La nivelul lunii iunie a.c., volumul activelor era de 27,3 miliarde de lei, cu 4,8% mai mic fata de finalul anului 2014. Valoarea bruta a portofoliului de credite a atins 19 miliarde de lei, in crestere usoara (cu 0,5%) fata de sfarsitul lui 2014, in vreme ce depozitele au fost de 14,2 miliarde de lei, in scadere cu 12,3% comparativ cu acelasi moment. Raportul credite- depozite calculat individual pentru banca a fost de 133,2% la nivelul lunii iunie 2015.
UniCredit a incheiat prima jumatate a anului cu un numar de 183 de sucursale, iar numarul angajatilor in Romania a fost de 3.352.
Tot in prima jumatate a anului a fost definitivata tranzactia prin care UniCredit Bank Austria AG a cumparat actiunile reprezentand 45% din UniCredit Tiriac Bank S.A. detinute de Tiriac Holdings Ltd., majorandu-si capitalul detinut in cadrul UniCredit Tiriac Bank S.A. de la 50,6% la 95,6%. Astfel, Grupul si-a reafirmat interesul pentru piata din Romania, profitand de ocazia de a-si consolida si extinde pozitia pe piata.
*********
Situatiile financiare consolidate valabile in iunie 2015 sunt pregatite in conformitate cu standardele IFRS adoptate de Uniunea Europeana.
Despre UniCredit Tiriac Bank
UniCredit Tiriac Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est si una dintre cele mai importante din Europa. UniCredit Tiriac Bank este un "one-stop-shop"pentru servicii financiare, deservind mai mult de 560.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Tiriac Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Tiriac Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Ioana Ursu, ioana.ursu@unicredit.ro
10.07.2015
Grupul a castigat noua premii Euromoney pentru Excelenta in 2015
Euromoney, prestigioasa publicatie financiara britanica, a acordat anul acesta Grupului UniCredit noua Premii pentru Excelenta – printre care distinctia pentru “Cea mai buna banca in Europa Centrala si de Est”.
“Sunt incantat de ampla recunoastere acordata de catre Euromoney serviciilor noastre si multumesc intregii echipe pentru eforturile depuse”, a declarat Carlo Vivaldi, Șeful Diviziei Europa Centrala și de Est a UniCredit. “Evolutia economica a Europei Centrale si de Est este tot mai divergenta. Noile state membre din regiune au beneficiat de cea mai mare crestere economica datorita integrarii mai accentuate cu Uniunea Europeana, in conditiile in care cererea pentru produsele si serviciile oferite a crescut semnificativ in zona euro. In acest context, prezenta regionala extinsa a UniCredit se dovedeste a fi echilibrata si rezistenta la socuri. In timp ce concurentii nostri isi redimensioneaza activitatile, noi ne aflam intr-o etapa de reglaje fine si investim in noi tehnologii bancare”, adauga Carlo Vivaldi.
Premiile, decernate in cadrul galei anuale „Euromoney Awards for Excellence” in Londra, au fost decise de catre un juriu format din jurnalisti experimentati, prezidat de editorul Euromoney, Neil Osborn.
Lista completa a premiilor acordate UniCredit:
UniCredit
UniCredit este una dintre principalele banci comerciale europene, cu o prezenta puternica in 17 tari europene. Reteaua globala, care acopera 50 de piete, include aproximativ 8.600 de puncte de lucru si mai mult de 145.000 de angajati.
In Europa Centrala si de Est, UniCredit detine cea mai mare retea bancara internationala, cu peste 3.500 de sucursale si puncte de lucru.
Grupul este operational in urmatoarele tari: Austria, Azerbaidjan, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Germania, Italia, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina si Ungaria. In tarile baltice, UniCredit este prezent printr-o companie de leasing.
Contact:
UniCredit Media Relations International
Tiemon Kiesenhofer, Tel.: +43 (0) 50505 56036,
Email: tiemon.kiesenhofer@unicreditgroup.at
Kamyar Naficy, Tel.: +44 (0)207 826 6088, E-Mail: kamyar.naficy@unicredit.eu
[1] Sub zona EU-ECE include statele baltice, Bulgaria, Cehia, Polonia, Romania, Slovacia, Slovenia si Ungaria.
06.07.2015
Cresterea economica a ECE in 2015 surprinde, partial, pozitiv
Europa Centrala si de Est (ECE) a inceput bine anul 2015. Sustinuta de revenirea cererii in zona euro si de lichiditatea masiva datorata politicii de relaxare cantitativa a Bancii Centrale Europene, cresterea economica a ECE a surprins pozitiv, dar nu in aceeasi masura peste tot. In timp ce in Europa Centrala s-a consolidat, in Turcia cresterea ramane inca fragila, iar in Croatia si Serbia - imprecisa. Aceasta este una dintre concluziile celui mai recent raport trimestrial “CEE Quarterly”, care este publicat in fiecare trimestru de catre UniCredit Economics & FX Research si este dedicat activitatii economice din regiune. In acelasi timp, Rusia si Ucraina s-au afundat si mai adanc in recesiune, in conditiile in care prabusirea preturilor materiilor prime a fost accentuata de tensiunile geopolitice dintre cele doua tari si de sanctiunile aplicate Rusiei.
Perspectiva unei cresteri economice foarte inegale
In pofida peisajului global in general pozitiv, performantele privind cresterea economica in diferite sub-regiuni din Europa Centrala si de Est sunt tot mai divergente atunci cand vine vorba despre rezultatele din primul trimestru din 2015. Noile state membre UE din Europa Centrala1 au beneficiat de cea mai mare crestere economica datorita integrarii mai accentuate cu zona. Mai mult, spre deosebire de trecutul recent, de data aceasta revenirea cresterii economice a avut o baza mai larga, cu investitii fixe in crestere pe fondul perspectivelor economice mai bune si un consum privat care, in sfarsit, a inceput sa isi revina, pe fondul imbunatatirilor survenite pe piata muncii, a cresterii venitului real si a diminuarii procesului de dezintermediere financiara aparut dupa criza financiara globala din 2008. Ca rezultat, este de asteptat ca ritmul de crestere economica sa se consolideze, in medie, la peste 3% si ca aceasta sa devina mai sustenabila si mai putin dependenta de cererea externa.
Modificare PIB (%) |
Prognoza 2015 |
Prognoza 2016 |
Membre EU |
||
Bulgaria |
2.1 |
2.4 |
Croatia |
0.3 |
0.8 |
Polonia |
3.8 |
3.9 |
Romania |
3.7 |
3.4 |
Slovacia |
3.2 |
3.3 |
Slovenia |
2.3 |
2.2 |
Republica Ceha |
3.8 |
2.7 |
Ungaria |
3.2 |
2.9 |
Candidati UE si alte state |
||
Bosnia-Hertegovina |
2.0 |
3.5 |
Rusia |
-3.4 |
-1.6 |
Serbia |
0.2 |
1.5 |
Turcia |
2.7 |
2.4 |
Ucraina |
-13.0 |
2.0 |
“Sub-zona statelor membre UE din ECE beneficiaza, de asemenea, de lipsa aproape totala a dezechilibrelor macroeconomice. Nu exista risc de deflatie, conturile curente sunt echilibrate sau pe surplus, deficitele fiscale sunt bine ancorate la mai putin de 3% din PIB si sistemele bancare locale, detinute intr-o mare masura de straini, sunt bine capitalizate si lichide”, a declarat Lubomir Mitov, economist sef pentru Europa Centrala si de Est al UniCredit. “Din acest motiv, perceptia pietelor este ca riscurile sunt scazute, iar flexibilitatea politicilor este mai mare decat oriunde in alta parte, nefiind necesare ajustari fiscale suplimentare sau doar unele foarte mici”, a mai spus Mitov.
Dimpotriva, pentru Serbia si Croatia politica fiscala va ramane o piedica pentru cresterea economica, ambele avand un deficit fiscal de ordinul a 5% din PIB si o datorie guvernamentala de mai mult de 80% din PIB. Ca membra a UE, Croatia a promis sa isi reduca deficitul fiscal in cadrul procedurii UE de deficit excesiv, in timp ce Serbia s-a angajat la o ajustare fiscala semnificativa in cadrul acordului stand-by cu FMI. Nivelul mai redus de integrare si un climat investitional mai putin propice, cumulate cu politici fiscale restrictive, vor impiedica Serbia si Croatia sa beneficieze de revenirea din zona euro in aceeasi masura in care o vor face tarile UE-ECE. Analistii UniCredit se asteapta, chiar si in aceste conditii, ca in acest an Croatia sa iasa din recesiune. Si Serbia ar trebui sa reinceapa sa aiba crestere economica, insa ritmul expansiunii economice va ramane modest, la mai putin de 1%. Afectata de incertitudinea politica, volatilitatea crescuta a pietei si a exporturilor lente, cresterea economica a Turciei va incetini.
Rusia si Ucraina vor ramane in recesiune in acest an ca rezultat al unei combinatii intre preturile scazute pentru materii prime, rigiditatea structurala si conflictul din estul Ucrainei. Totusi, perspectivele economice sunt destul de diferite pentru fiecare tara in parte. In Ucraina, PIB-ul real pare ca va scadea, cel mai probabil, cu pana la 12-13 procente, iar orice revenire depinde de asigurarea unor finantari oficiale si de obtinerea unei solutii negociate durabile in estul tarii. In Rusia, recesiunea este foarte probabil sa fie mai superficiala, dar, pe de alta parte, mai indelungata. Aceasta situatie reflecta nu numai stabilizarea preturilor petrolului si a rublei, dar si reactia intarziata la scaderea cererii. In acelasi timp, perspectivele unei reveniri economice par zadarnicite de slabiciunile structurale indelungate si de consecintele sanctiunilor internationale.
Cresterile ratelor Fed ar putea pune sub semnul intrebarii cresterea din unele tari din ECE ca o consecinta a apetitului global pentru risc
In final, riscurile raman destul de consistente. Unele dintre acestea vor afecta intreaga regiune ECE, iar altele vor avea un impact mai limitat. Printre riscurile globale, importante pentru regiune sunt: o incetinire potentiala a cresterii in Europa si impactul cresterii ratelor Fed, in perioada urmatoare. O reincepere a conflictului in Ucraina si o iesire dezordonata a Greciei din UE sunt doua evenimente de risc cu un impact mai limitat. “Consideram ca probabilitatea unei incetiniri economice in Europa este scazuta, dar suntem de parere ca pietele tind sa subestimeze impactul potential al modificarii ratelor Fed asupra apetitutului global pentru risc si fluxurilor de capital catre pietele emergente”, a declarat Lubomir Mitov. Efectul cresterilor ratei Fed va fi mult mai nuantat si va fi diferit in functie de vulnerabilitatea macroeconomica a fiecarei tari.
O posibila intensificare a conflictelor din Ucraina sau o iesire dezordonata a Greciei din UE vor avea cel mai probabil un efect de contagiune relativ limitat, dincolo de tarile direct implicate. Reintensificarea ostilitatilor in Ucraina ar afecta doar Rusia si Ucraina, daca nu vor aparea intreruperi ale alimentarii cu gaze naturale. Un Grexit va afecta schimburile comerciale ale tarilor invecinate, insa un impact mai mare ar trebui impiedicat prin protejarea subsidiarelor locale ale bancilor grecesti.
Despre UniCredit
UniCredit este o institutie financiara internationala de top, cu o prezenta puternica in 17 tari europene si cu reprezentante in 50 de piete. In Europa Central si de Est, UniCredit detine cea mai mare retea bancara internationala, cu peste 3.500 de sucursale si puncte de lucru.
Grupul este operational in urmatoarele tari: Austria, Azerbaidjan, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Estonia, Germania, Italia, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina si Ungaria. In tarile baltice, UniCredit este preyent printr-o companie de leasing.
Contact de presa:
Media Relations International
Tiemon Kiesenhofer, Tel.: +43 (0) 50505 56036
E-mail: tiemon.kiesenhofer@unicreditgroup.at
UniCredit a anuntat reinnoirea si extinderea parteneriatului cu UEFA pentru sezonul 2015-2018 dupa 6 sezoane in care sponsorizarea UEFA Champions League s-a dovedit a fi un succes. Drepturile UniCredit de sponsorizare au fost extinse si asupra tuturor competitiilor mari organizate de UEFA. In acest fel, UniCredit devine Banca Oficiala a tuturor competitiilor organizate de UEFA si va sprijini UEFA Champions League, UEFA Europa League , finala UEFA Futsal Cup, Supercupa UEFA, UEFA Women’s Champions League si UEFA Youth League.
"Suntem mandri sa anuntam ca UniCredit va deveni Banca Oficiala a competitiilor de club ale UEFA. In ultimii ani, parteneriatul cu UEFA a devenit un factor puternic in atingerea obiectivelor noastre. Mai mult de 300 de campanii legate de UEFA, initiate de Grupul nostru, arata aprecierea de care se bucura aceasta actiune de sponsorizare pe pietele pe care activam si in filialele noastre.
Dupa ce brandul nostru a prins forta, acest pachet extins de drepturi ne permite sa ne indreptam atentia asupra afacerilor locale si spre intarirea brandurilor locale. Intelegerea ne va permite sa ajungem la si mai multi fani ai fotbalului din intreaga Europa, garantandu-ne vanzari suplimentare si oportunitati in managementul relatiilor cu clientii nostri", a declarat Federico Ghizzoni, CEO UniCredit.
Guy-Laurent Epstein, Director de marketing al UEFA Events S.A., a adaugat: "UniCredit este de sase ani printre sponsorii nostri, si suntem incantati am reusit extinderea acestui parteneriat. Contributia si sprijinul UniCredit, in special in promovarea competitiilor noastre in Estul Europei, este extrem de pretuita. UEFA Champions League continua sa fie o platforma de sponsorizare de neegalat pentru partenerii nostri, si, adaugand si UEFA Europa League, suntem extrem de siguri ca UniCredit va avea oportunitati excelente pentru a beneficia de pe urma acestui parteneriat pe pietele in care sunt prezenti". Pana acum, succesul angajamentului UniCredit ca sponsor, in termeni de notorietate de brand, imaginea brandului, implicarea clientilor si angajatilor si a tendintei de cumparare au contribuit in mare masura la indeplinirea de catre grup a asteptarilor sale ambitioase.
Extinderea pachetului privind drepturile de sponsorizare permite indreptarea atentiei catre sustinerea afacerii
Rolul sau viitor de Banca Oficiala a competitiilor organizate de UEFA permite UniCredit si pietelor sale locale accesul catre un numar si mai mare de fani ai fotbalului, datorita extinderii catre intregul pachet al Ligii Europei UEFA. Noul pachet de drepturi va garanta o si mai mare expunere mediatica, ceea ce va implica o crestere a vizibilitatii pe panourile publicitare de pe stadioane pentru brandurile si produsele locale ale bancii. Mai mult, va permite UniCredit sa isi indrepte atentia catre afacerea de baza din momentul in care grupul va primi dreptul sa se foloseasca de promovarea unei game si mai mari de produse, incluzand promovarea platilor si cooperarii cu companiile de asigurari si providerii de transferuri de bani. Pentru urmatorul ciclu de sponsorizare, UniCredit va obtine in plus un alt drept exclusiv pentru evenimentele de pe terenul de joc, care va permite UniCredit sa trimita pana la cinci copii care sa ii insoteasca pe arbitri pe teren inaintea fiecarui meci din UEFA Champions League. Pe langa Turul Trofeului UEFA Champions League, UniCredit a dobandit dreptul de a reactiva si Turul Trofeului UEFA Europa League daca finala acesteia se va disputa intr-una din tarile pe care este prezenta puternic UniCredit.
Javier Zanetti a fost incantat sa fie Ambasadorul Oficial al UniCredit pentru finala UEFA Champions League
"UniCredit s-a aratat un partener de incredere a UEFA Champions League timp de 6 ani. Ma uit in urma la cariera mea indelungata si plina de succese in slujba unui singur club de fotbal, dupa ce am plecat din Argentina, si la faptul ca am experimentat semnificatia loialitatii si a puterii unui parteneriat strans. Sunt incantat sa contribui la aceasta finala si la parteneriatul UniCredit cu Liga Campionilor UEFA", a spus Javier Zanetti, Ambasadorul Oficial UniCredit pentru finala UEFA Champions League 2015.
UniCredit si Liga Campionilor UEFA apreciaza cei sase ani de parteneriat strans
Stimulata de activele valoroase si de un plan complex de marketing, UniCredit a generat un venit de 225% din costurile comparabile dupa cinci sezoane de sponsorizare si a reusit sa obtina o crestere constanta a atractivitatii brandului si a tendintei de achizitionare a produselor sale. Cercetarile de piata intreprinse in tarile in care este prezenta UniCredit pentru verificarea eficacitatii actiunii de sponsorizare de catre banca a UEFA Champions League au dezvaluit cresteri semnificative. Liga Campionilor UEFA este una dintre caile principale prin care celor care nu sunt inca clienti ai Grupului li se ofera ocazia sa interactioneze cu banca. In toate tarile in care suntem prezenti, in afara de una, parteneriatul UniCredit cu UEFA este unul dintre principalele trei puncte de contact cu Grupul, lucru mentionat de aproape o treime din intervievati.
Sponsorizarea este astfel o metoda relevanta prin care non-clientii se familiarizeaza si isi stabilesc preferinta fata de brandurile noastre (atat familiaritatea cu brandul cat si preferinta sunt mai mari decat media cu aproape 20% printre persoanele intervievate care stiu de parteneriatul cu UEFA). Uitandu-ne la cei care deja sunt clienti ai UniCredit, sponsorizarea UEFA Champions League a determinat cresterea preferintei lor pentru brand cat si intentia de a-l recomanda (mai mare cu pana la 10% printre persoanele intervievate si care stiu de parteneriat).
Mai mult, UniCredit a prezentat in acest an oportunitati exclusive si extrem de atractive intre care:
Despre UniCredit
UniCredit este un grup financiar european, cu o retea internationala intinsa in 50 de piete. Cu aproximativ 8500 de sucursale si 147.000 de angajati care se adreseaza unui numar de peste 32 de milioane de clienti, Grupul are operatiuni comerciale bancare in 17 tari si active de 900 de miliarde de euro.
UniCredit Bank Austria AG cumpara actiunile reprezentand 45% din UniCredit Tiriac Bank S.A. detinute de Tiriac Holdings Ltd., majorandu-si astfel capitalul detinut in cadrul UniCredit Tiriac Bank S.A. de la 50,6% la 95,6%.
Tiriac Holdings Ltd. isi vinde cele 45 de procente din UniCredit Tiriac Bank S.A. catre UniCredit Bank Austria AG. Ca rezultat, capitalul detinut de UniCredit Bank Austria AG in UniCredit Tiriac Bank S.A. creste de la 50,6% la 95,6%. Finalizarea tranzactiei este preconizata inainte de sfarsitul lunii iunie 2015. Partile acordului au agreat sa nu dezvaluie pretul de vanzare sau oricare alte detalii ale tranzactiei. UniCredit Bank Austria AG ia in considerare formularea unei oferte actionarilor minoritari ai UniCredit Tiriac Bank S.A. pentru a le achizitiona actiunile detinute.
Carlo Vivaldi, Vicepresedinte al Consiliului de Supraveghere al UniCredit si Seful Diviziei Europa Centrala si de Est a UniCredit Bank Austria AG: “As dori sa-i multumesc lui Ion Tiriac si reprezentantilor Tiriac Holding pentru colaborarea excelenta si pentru angajamentul aratat in ultimii ani. In urma achizitiei de la Royal Bank of Scotland a portofoliilor de clienti de retail si corporate din Romania, continuam acum sa ne consolidam si sa ne extindem pozitia pe piata din Romania prin aceasta tranzactie.”
Romania este o piata atractiva, care se incadreaza pe o tendinta crescatoare, al carei PIB este previzionat sa creasca in 2015 cu 2,7%[1]. Ca tara din Uniunea Europeana orientata spre exporturi, Romania ar trebui sa poata beneficia pe deplin de avantajele competitive, de cadrul general favorabil al legaturilor economice stranse cu Germania, in vreme ce politica BCE de relaxare cantitativa generata de programul de cumparare de obligatiuni si active din zona euro ar trebui sa stimuleze fluxurile de capital si sa tina nivelul costului de finantare scazut.
UniCredit Tiriac Bank S.A. este o banca romaneasca cu sediul in Bucuresti si este membra a retelei UniCredit din Europa Centrala si de Est. La nivel national, banca este prezenta prin intermediul unei retele de 180 de sucursale si a unei echipe de aproximativ 3.350 de angajati.
Contact de presa:
Bank Austria Media Relations Austria
Martin Halama, tel. +43 (0) 50505 52371
e-mail: martin.halama@unicreditgroup.at
[1] Sursa: Raportul “CEE Quarterly”, publicat trimestrial de UniCredit Economics & FI/FX Research
Marti, 12 mai 2015 – In primul trimestru al anului 2015 UniCredit Tiriac Bank a inregistrat un profit net consolidat de 52,8 milioane lei (11,9 milioane euro) inainte de interesul minoritar.
Veniturile consolidate s-au ridicat in perioada raportata la 372,9 milioane lei (83,8 milioane euro). Cheltuielile operationale au ajuns la 196,2 milioane lei (44,1 milioane euro).
Banca si-a mentinut abordarea prudenta cu privire la risc, inregistrand provizioane aferente riscului de credit in valoare de 111,7 milioane lei. Rentabilitatea anualizata a capitalurilor proprii (ROE) este de 6,8%, iar rentabilitatea activelor (ROA) de 0,7%. Raportul dintre costuri si venituri este de 52,6%.
Volumul activelor a atins 30,8 miliarde lei (7 miliarde euro) la sfarsitul lui martie 2015. Expunerea bilantiera a portofoliului de credite este de 22,6 miliarde lei (23,6 miliarde incluzand credite externalizate). Depozitele atrase de la clientela s-au plasat la 14 miliarde de lei, in scadere cu 11,6%.
Rata de solvabilitate individuala la februarie 2015 este de 14,92%, confortabil fata de nivelul minim reglementat. Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilant s-a plasat la 10%, in vreme ce costul riscului anualizat a fost de 220pp in martie 2015. Rata creditelor neperformante (credite cu intarzieri la plata de peste 90 de zile si credite in cazul carora s-a deschis actiune juridica) este de 12,48%.
"Continuam sa ne consolidam pozitia de grup bancar de top pe piata locala, acordand atentie tuturor segmentelor noastre de clienti si adaptandu-ne intr-o maniera proactiva oferta de produse si servicii pentru a le raspunde cat mai bine nevoilor si asteptarilor. 2015 a demarat bine, iar rezultatele pentru primul trimestru dovedesc faptul ca UniCredit conduce un business sustenabil in Romania si se implica activ in finantarea economiei, atat prin colaborarea cu companii mari sau IMM-uri, cat si raspunzand nevoilor bancare ale persoanelor fizice. Evolutia segmentului nostru de fonduri europene confirma implicarea UniCredit Tiriac Bank in sustinerea acestui sector strategic al economiei romanesti.” a declarat Rasvan Radu, Country Chairman al UniCredit in Romania si CEO UniCredit Tiriac Bank.
Segmentul de fonduri europene a afisat in primul trimestru o evolutie puternica, in conditiile in care nivelul soldului mediu al utilizarilor creditelor de catre beneficiarii de fonduri europene a crescut cu 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Din totalul finantarilor acordate de UniCredit Tiriac Bank segmentului sau de fonduri europene, aproximativ o treime o reprezinta finantarile in domeniul agricol. Pana la data de 31 martie 2015, prin implementarea acordului de garantare semnat intre banca si Fondul European de Investitii pentru Initiativa Jeremie, un numar de peste 300 de IMM-uri au primit finantari bancare care au depasit pragul de 80 de milioane de euro, volum dublu fata de cel inregistrat la 31 martie 2014.
Individual, UniCredit Tiriac Bank a inregistrat in trimestrul intai al anului 2015 venituri operationale de 305,8 milioane lei, in scadere cu 9,7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, determinata in principal de scaderea veniturilor din dobanzi. Cheltuielile operationale aferente aceleiasi perioade au fost de 167,7 milioane de lei, in usoara scadere fata de rezultatul pe anul trecut, conducand la un raport cost-venituri de 54,8%, in crestere cu 5,3pp fata de rezultatul aferent anului trecut. Banca a incheiat perioada cu un profit net de 37,3 milioane de lei, in scadere cu 41,6% fata de primul trimestru al anului 2014. Costul riscului anualizat este de 219pp, provizioanele reprezinta 10,14% iar rata creditelor neperformante (credite cu intarzieri la plata de peste 90 de zile si credite in cazul carora s-a deschis actiune juridica) este de 12,33%.
Volumul activelor raportat la martie 2015 este de 27,1 miliarde lei, cu 5,5% mai putin decat la finalul anului 2015. Valoarea bruta a portofoliului de credite a atins 18,6 miliarde lei, in scadere cu 1,6% fata de finalul anului, in vreme ce depozitele reprezinta 14,2 miliarde lei, in scadere cu 12,4% comparativ cu decembrie 2014. Raportul credite-depozite calculat individual pentru banca a fost de 130,8% la sfarsitul lui martie 2015.
Incepand cu aprilie 2014, banca raporteaza rezultatele consolidate incluzand UniCredit Leasing Corporation IFN S.A. (companie de leasing financiar, care furnizeaza servicii catre clienti persoane juridice si persoane fizice) si UniCredit Leasing Romania S.A. Banca controleaza un pachet majoritar de 99,90% din UniCredit Leasing Corporation IFN S.A. si respectiv 99.99% din UniCredit Leasing Romania S.A.
UniCredit a incheiat primul trimestru cu un numar de 183 de sucursale, iar numarul angajatilor a ajuns la 3.337 in Romania.
***
Situatiile financiare consolidate valabile in martie 2015 au fost pregatite in conformitate cu standardele IFRS promovate de Uniunea Europeana.
Despre UniCredit Tiriac Bank
UniCredit Tiriac Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est. In Romania, UniCredit Tiriac Bank este una dintre principalele institutii financiare, oferind servicii si produse de inalta calitate pentru toate categoriile de clienti. Banca isi propune sa mentina permanent clientul in centrul activitatilor sale, sa fie un partener cu care se lucreaza usor si sa fie o parte activa a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea.
Grupul UniCredit este prezent pe piata din Romania prin intermediul urmatoarelor companii: UniCredit Tiriac Bank, UniCredit Consumer Financing (UCFIN), UniCredit Leasing Corporation (UCLC), UniCredit Insurance Broker, Unicredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions (UBIS).
Pentru mai multe informatii, va rugam sa contactati:
UniCredit Tiriac Bank, Departamentul Identitate si Comunicare
Catalina Roman,catalina.roman@unicredit.ro
Cristina Mihaila,cristina.mihaila@unicredit.ro
22.04.2015
Bulevardul Expozitiei 1F Project Space continua seria tematica de expozitii
22 aprilie 2015 - UniCredit Tiriac Bank inaugureaza o noua expozitie de arta contemporana in cadrul Bulevardul Expozitiei 1F Project Space. Aceasta ii este dedicata lui Diet Sayler si poate fi vizitata intre 24 aprilie si 30 iunie 2015.
"Continuam demersul de recuperare si de aducere in atentia publicului a unor importanti artisti romani recunoscuti si apreciati international. Este o onoare pentru noi sa organizam o expozitie cu opera lui Diet Sayler, un artist ale carui lucrari sunt parte din colectii muzeale faimoase, cum ar fi MoMA din New York sau Albertina Museum din Viena." a declarat Anca Nuta, director Identitate & Comunicare, UniCredit Tiriac Bank.
Selectia lucrarilor a avut drept criteriu principal infatisarea unei imagini de ansamblu a mediilor de exprimare artistica ale lui Diet Sayler. In plan paralel, este sugerata si traiectoria sa estetica de-a lungul unei cariere notabile. Expozitia include exemple de pictura, grafica, fotografie si chiar si poezie.
"Pornind de la preferinta sa de a fi numit «autor» in loc de «artist», am considerat importanta ilustrarea complexitatii procesului artistic si a instrumentelor de exprimare pe care Diet Sayler le utilizeaza. Astfel, lucrari de mari dimensiuni de pictura abstracta se gasesc alaturi de lucrari de grafica, fotografii sau poezie. Diet Sayler este un nume important pentru arta contemporana nationala si internationala si, in mod particular, este un reper pentru istoria artei romanesti." a afirmat Adriana Tranca, curatorul expozitiei.
Diet Sayler traieste si lucreaza in Nürnberg, Germania. Nascut in Timisoara in 1939, studiaza constructii civile la Universitatea Politehnica Timisoara. In acelasi timp studiaza pictura in atelierul lui Julius Podlipny. Un moment important in evolutia artistului este expozitia "5 tineri artisti din Timisoara" din anul 1968, prima expozitie abstract-constructivista din Romania. Cei cinci artisti, Diet Sayler, stefan Bertalan, Constantin Flondor Strainu, Roman Cotosman si Molnar Zoltan, au organizat la galeria Kalinderu din Capitala una dintre cele mai importante expoziţii din perioada comunista. Atat de importanta incat, dupa eveniment, MoMa New York a achizitionat o prima lucrare, fapt ce nu a trecut neobservat de autoritatile vremii, dupa cum declara artistul. In 1973, Diet Sayler emigreaza in Germania, unde se stabileste definitiv. In 1996 este numit profesor la Academia de Arte Plastice din Nürnberg, pozitie ce ii consolideaza statutul si recunoasterea. Intre 1996 si 2013 ii sunt organizate retrospective la Ludwigshafen, Bucuresti, Cambridge, Praga, Geneva, Bayreuth si altele. Expozitiile personale traverseaza Europa prin Austria, Italia, Cehia, Elvetia, Germania si alte tari.
Lucrarile lui Diet Sayler fac parte din colectiile Muzeului National de Arta (Bucuresti, Romania), Albertina Museum (Viena, Austria), Museum of Modern Art (New York, S.U.A.), Neue Galerie (Kassel, Germania), Neues Museum Nürnberg (Nürnberg, Germania), Museu de Arte Moderna do Rio de Janeiro (Rio de Janeiro, Brazilia) si altele.
Expozitia, deschisa publicului larg de luni pana vineri, in intervalul orar 10:00-20:00, a fost realizata cu sprijinul 418 Contemporary Art Gallery din Bucuresti.
Despre Bulevardul Expozitiei 1F Project Space
UniCredit Tiriac Bank a dezvoltat Bulevardul Expozitiei 1F Project Space ca pe un spatiu propriu dedicat proiectelor de arta contemporana, situat in lobby-ul sediului central si adresat echipei si clientilor bancii, dar si publicului larg.
Actualul program curatorial de recuperare a unor artisti romani cu renume international, dar mai putin cunoscuti publicului autohton, ca strategie de rescriere a istoriei culturale, vine sa continue traditia UniCredit Tiriac Bank, care, in intervalul septembrie 2012 - septembrie 2014, a adus in fata publicului roman mai multe lucrari din vasta colectie a grupului UniCredit, apartinand unor de artisti internationali contemporani renumiti, precum Georg Baselitz, Matthias Bitzer sau Giuseppe Penone.
Astfel, lobby-ul bancii din Bulevardul Expozitiei 1F, Bucuresti, a gazduit, pe rand, expozitiile-concept Into the room will come an eagle (martie - septembrie 2014), Frost Flowers (septembrie 2013 - februarie 2014), Flight Tracking (martie - august 2013), Spatial Poetry (septembrie 2012 - februarie 2013).
Despre UniCredit Tiriac Bank
UniCredit Tiriac Bank este parte a UniCredit, unul dintre cele mai mari grupuri financiare europene, ale carui activitati de sustinere cultural-artistica pun un accent deosebit pe zona artelor vizuale, acoperind totodata domeniul muzical si al literaturii. Componenta cultural-artistica a strategiei de etica si responsabilitate a bancii s-a concretizat in implicarea in proiecte pe termen lung, precum Festivalul International de Teatru de la Sibiu.
19.02.2015
In 2015, Fundatia UniCredit si-a reinnoit angajamentul fata de dezvoltarea sectorului intreprinderilor sociale in Romania, prin continuarea parteneriatului cu NESsT Romania, un catalizator pentru intreprinderile sociale din tarile cu piete in dezvoltare.
Incepand cu 2012, Fundatia UniCredit a sprijinit infiintarea si dezvoltarea intreprinderilor sociale cu finantari de peste 240.000 euro, din care 80.000 euro sunt alocati activitatilor din 2015. Pana in prezent, Fundatia UniCredit a sprijinit direct dezvoltarea a 11 intreprinderi sociale. Pe langa sprijinul financiar, peste 50 de angajati UniCredit (din cadrul UniCredit Tiriac Bank si UniCredit Business Integrated Solutions SCPA) din Romania s-au implicat activ in acest proces, investind un timp semnificativ si oferindu-si sustinerea pentru a sprijini procesul de planificare a intreprinderilor sociale.
In timp ce modelele economice moderne genereaza prosperitate in tarile cu piete in curs de dezvoltare, acestea contribuie, de asemenea, la cresterea inegalitatilor in distribuirea veniturilor. In Europa Centrala si de Est, oportunitatile de a avea un venit sustenabil sunt limitate, in special in comunitatile cu venituri reduse si in randul persoanelor marginalizate, precum persoanele cu dizabilitati, minoritati, femei si tineri aflati in situatii de risc. In Europa, eforturile de a gasi solutii pe termen scurt la aceste probleme s-au redus mai ales din cauza subfinantarii sectorului neguvernamental. Astfel, din ce in ce mai des, o serie de antreprenori cauta, prin infiintarea unor intreprinderi sociale, solutii pentru a rezolva aceste probleme sociale.
In Romania, unde conform Eurostat rata somajului este 28%, una dintre cele mai mari din Europa, antreprenoriatul social ofera solutii viabile la aceasta realitate economica dura, reducand disparitatile sociale. Desi acest sector a primit tot mai multa atentie in ultimii ani, antreprenorii sociali din Romania inca se confrunta cu provocari majore: lipsa experientei suficiente in dezvoltarea afacerii, capacitate limitata de implementare si dificultatea atragerii de investitori.
Cu sprijin din partea Fundatiei UniCredit si a altor finantatori, NESsT Romania - un incubator dedicat intreprinderilor sociale care detine in prezent un portofoliu de 9 intreprinderi sociale cu impact ridicat - isi propune sa consolideze pozitia antreprenorilor sociali drept agenti ai schimbarii pozitive si ai cresterii incluziunii in comunitatile cu venituri reduse si in cele marginalizate.
Anul acesta, Fundatia UniCredit si-a reinnoit angajamentul fata de NESsT Romania prin sustinerea programului adresat intreprinderilor sociale. Astfel, NESsT Romania va continua sa sprijine portofoliul de intreprinderi sociale, prin oferirea de consultanta strategica si sprijin individualizat pentru dezvoltarea afacerii. Mai mult, in 2015, NESsT deruleaza Competitia pentru intreprinderi Sociale cu scopul de a identifica antreprenori sociali cu idei viabile si de impact, pe care ii va ajuta sa dezvolte un plan de afaceri. Acestia vor primi consultanta pentru planificarea afacerii, iar cele mai bune doua planuri de afaceri vor fi premiate. Ulterior, antreprenorii vor fi invitati in portofoliul NESsT de incubare, beneficiind de sprijin pentru consolidarea afacerii.
Contact media:
Dana Borontis
NESsT, Administrative and Program Associate
romania@nesst.org
Despre NESsT:
NESsT este un catalizator pentru intreprinderile sociale din tarile cu piete in dezvoltare si din intreaga lume. NESsT isi indeplineste misiunea prin furnizarea de capital financiar, training-uri, mentorat si acces la piete de desfacere unui portofoliu de intreprinderi sociale cu impact ridicat din tarile cu piete emergente. NESsT combina instrumentele si strategiile specifice sectorului de afaceri si al investitiilor de capital cu misiunea si valorile sectorului social, pentru a permite portofoliului sau sa planifice mai bine, sa isi imbunatateasca capacitatea de management, sa se dezvolte si sa isi creasca impactul social.
Despre UniCredit Foundation
UniCredit Foundation a fost infiintata in anul 2003 cu scopul de a contribui la dezvoltarea solidaritatii si activitatilor caritabile unde este prezent UniCredit. Prin transferul de resurse financiare si abilitati de management specifice unei companii, UniCredit Foundation sprijina proiecte inovative, cu un impact social semnificativ, acestea fiind implementate de catre organizatii locale non-profit.
Despre UniCredit Tiriac Bank
UniCredit tiriac Bank este parte a UniCredit, grupul financiar european cu reteaua cea mai extinsa din Europa Centrala si de Est. In Romania, UniCredit tiriac Bank este una dintre principalele institutii financiare, oferind servicii si produse de inalta calitate pentru toate categoriile de clienti, prin intermediul a 184 sucursale. Banca isi propune sa mentina permanent clientul in centrul activitatilor sale, sa fie un partener cu care se lucreaza usor si sa fie o parte activa a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea.
Grupul UniCredit este prezent pe piata din Romania prin intermediul urmatoarelor companii: UniCredit tiriac Bank, UniCredit Consumer Financing (UCFIN), UniCredit Leasing Corporation (UCLC), UniCredit Insurance Broker, Unicredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions SCPA.
Despre UniCredit Business Integrated Solutions SCPA:
UniCredit Business Integrated Solutions - parte a grupului UniCredit - este o companie de servicii la nivel global, creata prin integrarea si consolidarea a 16 companii ale grupului si dedicata furnizarii de servicii in sectoarele de Tehnologie a Informatiei si Comunicatiilor (ICT), Back Office si Middle Office, Real Estate, Securitate si Achizitii.
Este una dintre primele companii de acest tip create la nivel european, avand ca scop consolidarea si reorganizarea activitatilor operationale necesare pentru functionarea corecta a activitatii Grupului bazandu-se pe o livrare mai flexibila si un timp de raspuns imbunatatit.
Compania include aproximativ 10.000 de angajati si activitati in 11 tari: Austria, Germania, Italia, Polonia, Marea Britanie, Republica Ceha, Romania, Slovacia, Ungaria, New York si Singapore.
12.02.2015