Comunicate de presa 2008
03 Decembrie 2008
Bucureşti, 03 Decembrie 2008 - UniCredit Ţiriac Bank a lansat serviciul Non Stop Banking, pe care îl oferă începând de astăzi în 21 de unităţi ale băncii în care clienţii pot efectua singuri principalele operaţiuni cu numerar.
Serviciul Non Stop Banking este disponibil prin intermediul zonelor de self banking amplasate în sucursale în care angajaţii băncii vor oferi preponderent servicii de consultanţă şi vânzare. Zonele de self banking sunt dotate cu echipamente multifuncţionale şi PC-uri conectate la internet (care facilitează utilizarea serviciului Online Banking al UniCredit Ţiriac Bank), fiind disponibile în Bucureşti şi în principalele oraşe din ţară. Până la sfârşitul anului 2008, banca va instala în unităţile băncii 30 zone de self banking, care vor funcţiona în paralel cu modelul tradiţional de deservire existent în restul reţelei.
Bancomatele multifuncţionale înlocuiesc casieriile clasice, permiţând retrageri şi depuneri de numerar - pe baza cardului bancar sau a unui cod de bare emis de sucursală, schimb valutar din EUR în RON dar şi plata facturilor. Plăţile se efectuează pe baza codului de bare de pe facturile furnizorilor agreaţi, în prezent Romtelecom şi Vodafone, urmând ca în cursul anului 2009 să se poata efectua plăţi şi către alţi furnizori de servicii de telefonie, utilităţi şi asigurări.
"Conceptul de self banking face loc unei abordări noi a unităţii bancare, în care timpul alocat de către clienţi principalelor operaţiuni bancare este mult eficientizat. Serviciile de tip self banking vor aduce o flexibilitate superioară pentru cele mai frecvente operaţiuni cu numerar realizate într-o unitate de bancară, ceea ce va conta îndeosebi pentru persoanele fizice şi clienţii IMM, care au adesea nevoie de servicii de numerar şi în afara programului de lucru, inclusiv în zilele nelucrătoare," – a declarat Cristian Cosmescu, Business Network Development Director.
"Sucursala fără casierie a fost introdusă de mult în Italia şi în alte subsidiare ale UniCredit din Europa, cu diverse soluţii din punct de vedere tehnic, însă putem spune că noi suntem pionieri la nivel de Grup în privinţa utilizării de echipamente de depunere şi retragere de numerar cu posibilitatea reutilizării, a recirculării bancnotelor, care vor ajuta la reducerea costurilor operaţionale prin limitarea costului cu numerarul. Până la sfârşitul anului, vom adăuga opţiunea de constituire de depozite şi schimbul valutar din USD în RON la facilităţile deja existente în aceste zone de self banking, iar în 2009 va fi posibilă emiterea ordinelor de plată şi încărcarea cartelelor telefonice," a precizat Daniel Ghiulea, Operations Channels Director.
17 Noiembrie 2008
Bucureşti, 17 Noiembrie 2008 - Complexul Energetic Rovinari a contractat de la UniCredit Ţiriac Bank un pachet de finanţare în valoare de 77,5 milioane EUR pentru susţinerea programului de investiţii.
Finanţarea va fi utilizată pentru investiţiile de mediu ale Complexului Energetic Rovinari, un element obligatoriu de aliniere la standardele privind reducerea poluării valabile în Uniunea Europeană. Pentru reducerea emisiilor de dioxid de sulf, Complexul Energetic Rovinari va monta instalaţii de desulfurare a gazului de ardere pentru fiecare din unităţile generatoare de energie electrică, în cadrul unui program de investiţii evaluat la 162,7 milioane EUR, care se va încheia în anul 2012. Această finanţare va asigura suportul necesar derulării primei etape a programului de investiţii de mediu, în valoare de 97,6 milioane EUR.
"Complexul Energetic Rovinari demonstrează că este o companie puternică, în stare să atragă, chiar în condiţii ale unei pieţe mai puţin favorabile, finanţările necesare modernizărilor şi încadrării în normele de mediu europene," a declarat Laurenţiu Ciurel, Director General al Complexului Energetic Rovinari. "Considerăm colaborarea cu UniCredit Ţiriac Bank un parteneriat favorabil ambelor companii, o dovadă de soliditate a acestora şi un punct de plecare pentru proiectele de mare anvergură pe care le avem în vedere," a mai adăugat Laurenţiu Ciurel.
"UniCredit Ţiriac Bank demonstrează şi prin această finanţare angajamentul pentru susţinerea proiectelor strategice ale economiei româneşti, în pofida condiţiilor mai dificile de pe piaţa creditului," a declarat Răsvan Radu, Preşedinte Executiv al UniCredit Ţiriac Bank. "În mediul economic actual, un astfel de credit arată că proiectele viabile şi bine structurate îşi găsesc finanţare în continuare. Vom continua să susţinem proiectele de investiţii care au potenţial de dezvoltare pe termen lung, îndeosebi pe cele din domeniul energiei".
În primele nouă luni ale anului 2008, UniCredit Ţiriac Bank a avut o dinamică foarte bună pe segmentul corporate, înregistrând o creştere de peste 50% a valorii creditelor acordate.
Despre Complexul Energetic Rovinari
Complexul Energetic Rovinari a fost înfiinţat în 2004 prin fuziunea unităţii de producere a energiei Electrocentrale Rovinari cu minele de lignit Rovinari, Tismana şi Pinoasa, deţinute anterior de Compania Naţională a Lignitului Oltenia S.A. Complexul Energetic Rovinari este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa producţiei de energie electrică, având o cotă de piaţă de 11% în 2007 – societatea este deţinută de AVAS în proporţie de 76%, restul de acţiuni fiind transferat Fondului Proprietatea. Primul producător termo din România care a demarat investiţiile mari de mediu în paralel cu procesul de modernizare, Complexul Energetic Rovinari produce cea mai ieftină energie electrică pe carbune, din care 25% ajunge către populaţie, cu preţ reglementat.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 4,5 miliarde de euro (la 30 septembrie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 210 sucursale. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Processes and Administration.
12 Noiembrie 2008
· Profit net de 278 milioane RON, în creştere cu 31% faţă de perioada similară a anului trecut, determinând un ROE anualizat de 22,6% şi ROA anualizat de 2,6%.
· Extinderea rapidă a business-ului băncii a depăşit media sistemului bancar. Volumul creditelor a crescut cu 75% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, respectiv cu 44% de la începutul anului. 68 de noi sucursale au fost deschise în primele trei trimestre ale anului 2008.
Bucureşti, 12 Noiembrie 2008 – UniCredit Ţiriac Bank raportează un profit net de 278 milioane RON pe primele nouă luni ale anului 2008, în creştere cu 31% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, depăşind ţintele financiare stabilite. Venitul operaţional pentru aceeaşi perioadă este de 807 milioane RON, în creştere cu 28% faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, nivelurile de profitabilitate şi de eficienţă depăşesc media pieţei: ROE este 22,6%, ROA 2,6% şi raportul cost/ venituri este de 49,9%, în pofida investiţiilor într-o expansiune geografică rapidă.
“Toate eforturile întreprinse anul trecut ne-au permis sa creştem semnificativ capacitatea băncii de a genera venituri în mod sustenabil”, a declarat Răsvan Radu, Preşedinte Executiv al UniCredit Ţiriac Bank. “Acesta este rezultatul îmbunătăţirii gamei produselor şi serviciilor, a calităţii sistemelor şi a accentului pe instruirea personalului băncii.”
“Nivelurile mari de creştere nu afectează eficienţa, randamentul investiţiei şi ţintele de risc”, a spus Stanislav Georgiev, Directorul Diviziei Financiare a băncii. “EVA (Economic Value Added) şi randamentul activelor ponderate la risc sunt principalii noştri indicatori de măsurare a performanţei. Banca are un nivel de lichiditate confortabil şi capitalizare ridicată.”
Totalul activelor a atins 16,8 miliarde RON, în creştere cu 49% faţă de sfârşitul trimestrului al treilea al anului trecut şi cu 31% mai mult comparativ cu sfârşitul anului 2007. Volumul creditelor totale (inclusiv cele direct finanţate de banca-mamă) au crescut cu 75% comparativ cu perioada similară din 2007 şi cu 44% faţă de sfârşitul anului trecut, ajungând la 15,7 miliarde RON. Banca a înregistrat creşteri semnificative pe toate segmentele principale: volumele creditelor corporatiste au crescut cu peste 50% faţă de finalul anului trecut, volumul creditelor pentru IMM au depăşit dublul, iar volumele creditelor acordate clienţilor persoane fizice au crescut cu peste 37% în primele nouă luni ale acestui an. Depozitele clienţilor au crescut cu 36% faţă de sfârşitul trimestrului al treilea din 2007. Calitatea activelor rămâne bună, iar politica de gestionare a riscului prudentă, cu un raport al costului anualizat al riscului pe activele ponderate la risc de 0,87 puncte procentuale şi acoperirea portofoliului de credite prin provizioane de 2,1%, neschimbat faţă de nivelul de la jumătatea anului curent.
UniCredit Ţiriac Bank s-a angajat într-un program de expansiune a reţelei, deschizând astfel 68 de noi sucursale în primele nouă luni ale anului 2008, numărul unităţilor ajungând la 209 la sfârşitul lunii septembrie 2008. Circa 500 de noi angajaţi au fost recrutaţi de la începutul acestui an. Banca a pus bazele unei companii specializate în consumer finance într-un joint venture cu UniCredit Consumer Finance din Milano, companie care îşi va deschide porţile pentru populaţie în ultimul trimestru al acestui an. În 2008, UniCredit Ţiriac Bank a preluat sucursala din România a Banca di Roma, după o triplă fuziune derulată pe parcursul ultimilor doi ani. Numeroase iniţiative au fost încheiate şi altele au demarat pentru stimularea business-ului băncii, care au constat în lansarea de noi produse, în îmbunătăţirea calităţii serviciilor, creşterea satisfacţiei clienţilor şi a angajaţilor băncii în mod sustenabil.
Banca a pus accent deosebit pe îmbunătăţirea politicii de responsabilitate socială şi a sporit sprijinul acordat acestui tip de iniţiative comparativ cu sfârşitul anului trecut, când s-a clasat pe locul al 4-lea în topul celor mai active companii din România din punct de vedere social.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 4,5 miliarde de euro (la 30 septembrie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 210 sucursale. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Processes and Administration.
01 Octombrie 2008
· Până la data de 21 noiembrie 2008, mesajele vor fi gratuite pentru toţi clienţii care activează acest serviciu
01 Octombrie 2008 - UniCredit Ţiriac Bank a introdus serviciul Info SMS pentru clienţii persoane fizice şi întreprinderi mici şi mijlocii pentru a le facilita o evidenţă mai bună asupra disponibilităţilor din cont. Solicitând acest serviciu, clienţii băncii vor primi direct pe telefonul mobil informaţii referitoare la întreaga lor activitate bancară pe conturi curente, carduri şi credite.
Utilizatorii serviciului Info SMS pot alege tipurile de informări şi frecvenţa acestora i zilnică, săptămânală, lunară sau la orice modificare a soldului. În funcţie de opţiunea fiecărui client, banca va transmite notificări la fiecare încasare sau plată (prin transfer bancar sau prin card) sau în momentul în care sumele depăşesc pragul prestabilit, informări despre soldul contului, notificări de debitare şi creditare. De asemenea, în vederea unei mai bune planificări a disponibilului din cont, clienţii pot opta să primească notificări cu 3 zile înainte de scadenţa ratei creditului contractat de la bancă şi/ sau înainte de expirarea facilităţii de descoperit de cont, precum şi notificări privind suma minimă de rambursat în contul cardului de credit.
UniCredit Ţiriac Bank nu percepe comision de activare sau o taxă lunară pentru serviciul Info SMS. Pentru clienţii care vor apela la acest serviciu, până la 21 noiembrie 2008, toate mesajele vor fi gratuite. După această dată, tariful pentru un SMS va fi de 0,20 EUR, cu excepţia celor promoţionale referitoare la noile ofertele, cu informaţii despre produsele şi serviciile băncii, aceste mesaje fiind gratuite. Costul serviciului Info SMS va fi evidenţiat pe extrasul de cont la sfârşitul fiecărei luni.
"Info SMS e un instrument prin care clienţii noştri vor fi permanent la curent cu situaţia fondurilor pe care le deţin", a declarat Zoltan Major, Vicepreşedinte Executiv al UniCredit Ţiriac Bank, responsabil de Divizia Retail. "Alături de informările referitoare la mişcările pe cont, foarte utile în planificarea banilor vor fi notificările referitoare la credite, la descoperitul de cont şi la cardurile de credit deţinute, întrucât clienţii vor şti din timp şi fără efort când să-şi alimenteze contul sau să-şi reînnoiască limita de descoperit de cont, comparând situaţia contului cu necesarul de disponibilităţi din acel moment."
Pentru a beneficia de serviciul Info SMS, clienţii trebuie să semneze o cerere de activare şi Condiţiile generale de utilizare, în orice sucursală a băncii. De asemenea, este necesar ca cei interesaţi să sune la Call Center 021.200.20.20, pentru a verifica dacă numărul de telefon mobil din baza de date a băncii este cel corect.
UniCredit Ţiriac Bank a implementat recent un sistem de notificare prin SMS a tranzacţiilor pe cardurile emise, pentru operaţiunile considerate cu risc ridicat de fraudă. Notificările antifraudă sunt gratuite, oferind clienţilor posibilitatea să informeze banca asupra tranzacţiilor nelegitime.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,9 miliarde de euro (la 30 iunie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 200 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking şi UniCredit Processes and Administration.
23 Septembrie 2008
Bucureşti, 23 Septembrie 2008 – UniCredit Ţiriac Bank a introdus un sistem de notificare prin SMS a tranzacţiilor efectuate pe cardurile emise de bancă, pentru a le oferi clienţilor un nivel sporit de control al tranzacţiilor efectuate prin cardurile proprii.
Alertele se generează automat pentru toate tipurile de carduri, sub formă de SMS gratuit, pentru tranzacţiile catalogate cu nivel ridicat de risc, care este calculat în funcţie de mai mulţi parametri: ţara unde este efectuată tranzacţia, tipul de tranzacţie (ATM, POS, cu derogare de PIN, pe internet etc) şi suma tranzacţiei. Aceşti parametri vor fi actualizaţi periodic de către bancă.
Pentru a beneficia de acest serviciu gratuit, clienţii băncii trebuie să se asigure că numărul de telefon mobil există în sistemul băncii, informaţie pe care aceştia o pot verifica personal printr-un apel la numărul de Call Center 021 200 20 20.
"Sistemul de notificare prin SMS face parte dintr-o serie de măsuri în scopul protejării clienţilor noştri de fenomenul fraudelor prin card, care dealtfel a fost menţinut şi până în prezent la un nivel foarte aproape de zero", a declarat Cristian Bejan, Head of Cards în UniCredit Ţiriac Bank. "În situaţia în care clientul nu recunoaşte tranzacţia pentru care a primit alertă, poate bloca rapid cardul apelând la numărul de telefon al Call Center-ului băncii, specificat în mesajul SMS."
Pentru persoane fizice, banca emite sub logo MasterCard patru tipuri de card de debit (Maestro, MasterCard Mass, Maestro Cobranded METRO şi Gold) şi două tipuri de card de credit (MasterCard Standard şi MasterCard Gold), şi respectiv sub logo Visa trei tipuri de card de debit (Visa Electron, Visa Classic, Visa Gold).
Oferta pentru clienţii persoane juridice cuprinde trei carduri de debit sub logo Visa (Business Electron, Silver, Gold Business), iar sub logo MasterCard două tipuri de card de debit (Gold Business şi Business Co-branded Metro) şi un tip de card de credit, MasterCard Business.
În acest moment, peste 340.000 de carduri emise de UniCredit Ţiriac Bank se află în circulaţie, prin care se efectuează lunar circa 700.000 tranzacţii cu o valoare medie de aproximativ 270 milioane RON.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,9 miliarde de euro (la 30 iunie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 200 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking şi UniCredit Processes and Administration.
16 Septembrie 2008
UniCredit Ţiriac Bank şi DTH Television Grup au semnat, la începutul lunii septembrie, un contract de credit în valoare de 18,5 milioane euro pentru finanţarea pe termen scurt şi mediu a dezvoltării platformei digitale Boom Direct-to-Home.
Investiţiile vor permite DTH Television Grup să ofere clienţilor existenţi echipamente specializate de ultimă generaţie şi să atragă noi abonaţi Boom. Compania va investi în achiziţionarea de echipamente incluse în pachetul de instalare de programe şi în dezvoltarea unor servicii inovatoare.
"În contextul evoluţiei rapide a pieţei televiziunii digitale din România, sunt necesare investiţii masive pentru a ne păstra şi a ne spori avantajele competitive. Împrumutul obţinut ne va permite să menţinem la cote înalte calitatea serviciilor TV pe care le oferim şi să introducem tehnologii inovatoare, respectându-ne astfel promisiunea faţă de clienţi, dar şi faţă de planurile noastre de dezvoltare", a declarat Amit Levin, CEO al DTH Television Grup.
"Parteneriatul cu DTH Grup este în concordanţă cu strategia noastră de dezvoltare pe segmentul corporatist", a spus Mugur Popescu, Large Corporate and Public Sector Director, UniCredit Ţiriac Bank. "Suntem mândri că finanţarea îi vor permite clientului nostru să-şi îmbunătăţească avantajele competitive prin tehnologii noi, în industria foarte dinamică a televiziunii".
DTH Television Grup a fost înfiinţată în 2004, în prezent utilizând sistemul de telecomunicaţii DTH în România, sub marca Boom. Lansat în mai 2006, Boom este prima platformă independentă de televiziune digitală prin satelit - DBS MCTV (Digital Broadcast Satellite or Direct-to-home Multi Channel Television) din România. DTH Television Grup este singurul operator care oferă pachete independente de canale (10 canale proprii, oferite în exclusivitate, dintre care 6 sunt incluse în pachetul de bază.) Boom promovează, de asemenea, servicii inovatoare ca difuzarea de programe private la cererea abonaţilor (PPV - Pay per view), ghidul tv electronic (EPG - Electronic program guide) şi televiziunea interactivă.
Despre Boom
Boom este singura platformă de televiziune digitală prin satelit din România care oferă canale TV proprii şi conţinut exclusiv. Cele zece canale oferite doar de Boom sunt dedicate filmelor (5), copiilor (2), fotbalului (2) şi muzicii (1). Boom aduce românilor lunar peste 30 de filme în premieră şi evenimente sportive în exclusivitate: UEFA Champions League, Primera Divizion şi Serie A, NBA şi noua competiţie europeană Hockey Champions League. Marca Boom apartine companiei DTH Television Grup.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,9 miliarde de euro (la 30 iunie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 200 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking şi UniCredit Processes and Administration.
10 Septembrie 2008
Bucureşti, 10 Septembrie 2008 - Reţeaua UniCredit Ţiriac Bank a depăşit 200 de unităţi, banca accelerând dezvoltarea organică preconizată anul trecut. În primele opt luni ale anului, instituţia de credit a deschis 55 de noi sucursale şi agenţii şi îşi propune să depăşească 240 de unităţi până la sfârşitul lui 2008.
De la începutul anului, au fost angajate aproximativ 900 de persoane, dintre care jumătate (450 de persoane) reprezintă angajări pentru susţinerea dezvoltării reţelei, atât în noile sucursale, cât şi în sediul central. În contextul volatilităţii resurselor umane care se manifestă la nivelul întregului sistem bancar, nivelul calităţii personalului băncii este susţinut prin programe de training şi de retenţie derulate permanent. În prezent, UniCredit Ţiriac Bank are 3.000 de angajaţi.
"Extinderea reţelei e un proces bine controlat, în care ţinem cont de toate aspectele legate de risc, inclusiv de cele referitoare la calitatea personalului", a declarat Răsvan Radu, Preşedinte Executiv UniCredit Ţiriac Bank. "Ne aşteptăm ca deschiderea de noi unităţi şi reorganizarea reţelei în sucursale de retail şi corporate să ne ajute în privinţa calităţii serviciilor, la care vor contribui şi investiţiile pe care le facem în ceea ce priveşte modelul de deservire".
"Procesul de extindere a depăşit proiecţia iniţială conform cu proiectul strategic de dezvoltare teritorială, care prevedea atingerea pragului de 200 de unităţi în luna noiembrie," a declarat Robert Şerbănescu, Director de Optimizare a Reţelei. "În noiembrie ne-am propus să finalizăm din punct de vedere tehnic implementarea conceptului de selfbanking, care va funcţiona în paralel cu modelul tradiţional de deservire", a încheiat Şerbănescu.
În a doua jumătate a anului trecut, banca a reorganizat reţeaua de sucursale şi agenţii prin alocarea de unităţi dedicate clienţilor persoane fizice şi, separat, clienţilor companii. Banca utilizează oportunităţile de vânzări încrucişate împreună cu alte subsidiare UniCredit şi de parteneriatele de tip joint venture încheiate în România, oferind prin intermediul sucursalelor sale produse şi servicii cu valoare adăugată.
03 Septembrie 2008
· O facilitate nou introdusă le permite clienţilor persoane fizice să constituie depozite direct din aplicaţia Online Banking
Bucureşti, 03 Septembrie 2008 - UniCredit Ţiriac Bank creşte dobânzile depozitelor la termen pentru persoane fizice şi le diferenţiază în funcţie de valoarea depozitată, pentru toate variantele de maturitate (o lună, 3 luni, 6 luni, 9 luni şi 12 luni).
Banca nu percepe comision de deschidere sau de depozitare, iar suma minimă de depunere este 2.000 RON sau 1.000 EUR (USD), stabilindu-se patru tranşe valorice pentru care se aplică dobânzi crescătoare. Dobânda este fixă până la scadenţă.
"În funcţie de durata şi de valoarea depozitului, majorarea dobânzii variază între 0,75% şi 2,5%", a declarat Zoltan Major, Vicepreşedinte UniCredit Ţiriac Bank responsabil de Divizia Retail. "Noile dobânzi vor fi valabile şi pentru depozitele deja existente, la reînnoirea acestora".
Clienţii pot constitui depozite atât la casieriile băncii, cât şi prin Online B@nking, trimiţând un mesaj către bancă direct din aplicaţia Online B@nking sau BusinessNet, după care îşi pot administra singuri respectivele depozite.
Dobânzi depozite persoane fizice
|
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,9 miliarde de euro (la 30 iunie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 190 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking şi UniCredit Processes and Administration.
02 Septembrie 2008
UniCredit Ţiriac Bank a acordat un împrumut în valoare de 124,8 milioane de Euro către Palas 1, companie ce face parte din Iulius Group, unul dintre cei mai importanţi dezvoltatori imobiliari din România. Împrumutul este destinat finanţării construirii zonei rezidenţiale din cadrul ansamblului Palas, situat în apropierea centrului istoric al Iaşiului.
Finanţarea construirii ansamblului Palas a fost structurată pe proiecte distincte, creditul obţinut de la UniCredit Ţiriac Bank reprezentând pivotul finanţării. Investiţie de peste 250 milioane euro, ansamblul Palas este un proiect gigant, desfăşurat pe o suprafaţă de 120.000 mp, care propune reconfigurarea zonei din centrul Iaşiului, marcat de Palatul Culturii, prin construirea unui ansamblu mixt ce va include construcţii rezidenţiale, comerciale, spaţii de birouri clasa A, cea mai mare parcare subterană din România, cu aproximativ 3000 de locuri, hoteluri şi spaţii de agrement şi relaxare. Ansamblul Palas este programat pentru finalizare în anul 2010.
UniCredit Ţiriac Bank a fost asistată de Badea Clifford Chance, biroul local al celei mai mari firme de avocatură din lume, care a oferit consultanţă juridică băncii în cadrul acestei tranzacţii.
Adrian-Iulian Dascălu, Presedintele Grupului Iulius a declarat: "Creditul obţinut este foarte important pentru companie, întrucât oferă posibilitatea de a finanţa cea mai mare parte a lucrărilor la ansamblul Palas, aflate deja în derulare. Acest parteneriat permite atingerea obiectivelor pe care ni le-am propus, şi reprezintă, totodată, o nouă oportunitate în relaţiile pe care le avem cu marii finanţatori."
"Aranjarea acestei finanţări corespunde strategiei noastre de a selecta cele mai viabile proiecte din zona de rezidenţial, preponderent proiecte de anvergură, localizate central, propuse de dezvoltatori experimentaţi,” a declarat Antonela Marchievici, Director de Finanţări Imobiliare în UniCredit Ţiriac Bank. "Structura mai complicată a finanţării este menită să răspundă cerinţelor specifice ale proiectului."
De asemenea, Daniel Badea, Managing Partner al Badea Clifford Chance a comentat: "Aceasta tranzacţie s-a caracterizat printr-o complexitate deosebită şi a presupus un efort intens şi susţinut din partea tuturor părţilor implicate pe o durată de aproape 6 luni".
UniCredit Ţiriac Bank urmează să lanseze un credit pentru achiziţia de apartamente în ansamblul Palas. Persoanele fizice vor avea astfel posibilitatea de a primi aprobarea împrumutului solicitat imediat după semnarea precontractului cu Iulius Group, înainte de finalizarea construcţiei.
Despre Iulius Group
Iulius Group este unul dintre cei mai mari dezvoltatori de centre comerciale de tip mall din România, Palas reprezentând primul proiect de tip mixt al companiei, precum şi cea mai mare investiţie pe care Iulius Group a realizat-o până în prezent. La momentul actual, compania deţine mai multe centre comerciale în Iaşi, Timişoara şi Cluj, şi un altul în fază de construcţie în Suceava, care va fi inaugurat în toamna acestui an. La structurarea proiectului şi asigurarea finanţării, echipa Iulius Group a fost reprezentată de Emilian Grosu, director financiar al Iulius Group şi de Ştefan Presura, consultant financiar extern.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,9 miliarde de euro (la 30 iunie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a peste 180 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking şi UniCredit Processes and Administration.
Despre Badea Clifford Chance
Badea Clifford Chance este unul dintre cei mai semnificativi jucători care activează pe piaţa de avocatură din România, cu peste 50 de avocaţi, dintre care 5 parteneri. Echipa Clifford Chance care a acordat consultanţă în acest proiect, constituită din 10 avocaţi, a fost condusă de Daniel Badea, Managing Partener, şi de John Fenemore si Andreea Şisman, avocaţi seniori.
Badea Clifford Chance a fost în mod constant implicată în tranzacţii complexe de împrumuturi sindicalizate, project finance, emisiuni de eurobonduri şi de acţiuni pe pieţe internaţionale de capital, instrumente financiare derivate, achiziţii de companii de către investitori strategici sau fonduri de private equity, tranzacţii de leverage buy out, proiecte de infrastructură şi autostrăzi, investiţii imobiliare etc.
14 Iulie 2008
· Creşterea din domeniul bancar încetineşte, dar ritmul rămâne intens
· Relativă creştere a costului riscului şi a costurilor finanţării, dar profitabilitatea bancară şi capitalizarea se menţin la un nivel ridicat
· Băncile internaţionale obţin în continuare profit în urma strategiei lor din regiune – UniCredit Group este în continuare lider de piaţă
· În condiţiile de piaţă actuale, economiştii UniCredit se aşteaptă la scăderea numărului de fuziuni şi achiziţii şi la orientarea băncilor pe creşterea organică
14 Iulie 2008 – Piaţa bancară din ţările Europei Centrale şi de Est este dominată în continuare de băncile internaţionale, care continuă să obţină profit din investiţiile în regiune. A apărut astfel o piaţă regională complet integrată, cu câteva sub-segmente şi puţin spaţiu pentru alte achiziţii la nivel local. „Conform studiului nostru, cota de piaţă a băncilor internaţionale în ECE este considerabilă, reprezentând 75% din activele bancare în Europa Centrală, 83% în Europa de Sud Est şi în Ţările Baltice şi 19% în Europa Extinsă ”, a afirmat Federico Ghizzoni, Directorul UniCredit Group Poland’s Markets Division şi Membru al Comitetului de Direcţie pentru regiunea Europa Centrală şi de Est în cadrul Bank Austria.
Prin urmare, eforturile recente din cadrul proceselor de fuziuni şi achiziţii au fost direcţionate spre pieţe noi şi segmente specializate, în timp ce în contextul global actual, strategiile de creştere se vor concentra cel mai probabil pe creştere organică şi deschiderea de noi sucursale.
Lipsa lichidităţilor ar putea constitui o constrângere pentru planurile de creştere ale unor bănci cu operaţiuni la nivel regional, din cauza creşterii costurilor de finanţare,generate de noul context internaţional. Raţionalizarea reţelelor bancare sau fuziunile şi achiziţiile globale pot contribui la reconfigurarea pieţei bancare din regiune. Acestea sunt rezultatele studiului asupra pieţei bancare din Europa Centrală şi de Est realizat de economiştii UniCredit Group.
Perspective economice în ECE: creştere dinamică
Activitatea economică din ECE îşi menţine dinamica, în pofida creşterii preţului riscului la nivel internaţional. Riscul principal este dependenţa economică de intrările de capital, dar chiar şi într-un scenariu care presupune aporturi redus de capital, creşterea sistemului bancar la nivel regional va depăşi probabil 4% în perioada 2008-2010.
Inflaţia exercită o presiune puternică asupra ţărilor din ECE din cauza ponderii alimentelor şi petrolului în coşul de consum din regiune, cu potenţial efect negativ atât asupra gospodăriilor, cât şi asupra companiilor. Cu toate acestea, tendinţa de aliniere a veniturilor reale este în continuare un stimulent al alinierii pe viitor a nivelurilor de trai.
Gradul de intermediere financiară se menţine la nivel moderat, dar continuă, cu volume în creştere la aproximativ 23% CAGR (rata de creştere anuală compusă) în perioada 2008-2010, creşterea segmentului de creditare depăşind creşterea segmentului de depozite. Un model bancar ce presupune nevoia de finanţare externă înseamnă şi un risc de constrângeri la nivelul creditării. Un astfel de risc este compensat parţial de prezenţa extinsă a băncilor străine.
"Prioritatea cheie pentru sectorul bancar şi pentru economia din fiecare ţară din regiune rămâne a obţine garanţia unor finanţări solide", a afirmat Debora Revoltella, Economist Şef pentru ECE al UniCredit Group. Ţările Baltice, Kazakhstan şi Ucraina se confruntă deja cu constrângeri legate de condiţiile de creditare – cu intrări mai reduse de capital care au ca efect o diminuare a creşterii segmentului creditelor şi, astfel, la o încetinire a activităţii economice. Capitalizarea din sectorul bancar al ECE se menţine la un nivel ridicat, oferind astfel o modalitate de amortizare pentru potenţialele şocuri, în timp ce profitabilitatea este estimată la aproximativ 17% CAGR în perioada 2008-2010.
Decalaje de intermediere financiară şi rolul important al băncilor internaţionale
Toate sistemele bancare din regiunea ECE sunt caracterizate de prezenţa unor jucători dinamici, în pofida unui mediu mult mai restrictiv , a dependenţei de capital extern şi a unei perspective pesimiste privind inflaţia.
În sectorul bancar din Europa Centrală şi de Est operează 2.609 bănci, cu active totale de aproape 2.000 miliarde euro. Clasamentul principalelor bănci este condus de UniCredit Group care operează în ECE prin intermediul Bank Austria, cu active totale în regiune de 118 miliarde euro şi un profit net după impozitare de 2.125 milioane euro. Pe locul doi se află Raiffeisen, cu active totale de 72,7 miliarde euro şi profit net după impozitare de 973 milioane euro. Erste Bank ocupă locul trei, cu active totale de 72 miliarde euro, aflată însă pe locul doi din punct de vedere al profitului net după impozitare, cifrat la 1.026 milioane euro. UniCredit ocupă o poziţie puternică în regiune, cu o prezenţă de neegalat în 20 de ţări, în care operează prin intermediul unei reţele de circa 3.700 de sucursale. Raiffeisen ocupă locul al doilea, cu reţea în 16 ţări, urmată îndeaproape de Société Générale cu 2.340 de sucursale în 15 ţări din ECE.
În ansamblu, principalele grupuri bancare internaţionale din regiune intenţionează să deschidă 4.100 sucursale noi în ECE, majoritatea în pieţele noi, ca Rusia şi Ucraina. UniCredit Group va deschide circa o treime din aceste noi sucursale, dat fiind că banca intenţionează să se concentreze pe creştere organică în următorii trei ani. "Cunoaştem piaţa şi putem gestiona o creştere puternică, în pofida mediului în care operăm, caracterizat de un risc ridicat. În următorii trei ani intenţionăm să avem o creştere anuală de 19,3%. Regiunea ECE rămâne principala zonă pe care ne concentrăm, unde vom deschide 1.300 de sucursale până în 2010. Ne axăm în întregime pe creşterea organică şi pe o extindere puternică a reţelei, în special în Turcia, Rusia, România şi Ucraina", a adăugat Federico Ghizzoni.
Sectorul retail continuă să crească mai rapid decât sectorul corporate
Economiştii UniCredit Group au identificat oportunităţi pentru transformarea portofoliului de active al gospodăriilor, în pofida volatilităţii pieţei de capital şi a scăderii apetitului pentru risc.
"Se reduce decalajul în privinţa apelării gospodăriilor la credite bancare, dar potenţialul de creştere a segmentului de creditare rămâne corelat cu nevoia populaţiei de creştere a nivelului de trai", spune Revoltella. "Principalele riscuri sunt legate de expunerea gospodăriilor la eventuala depreciere a monedelor locale şi o oarecare potenţială deteriorare a calităţii creditelor. Într-adevăr, gospodăriile din regiune nu pot economisi atât de mult şi depind tot mai mult de credite, cu un procent ridicat al datoriilor în valută, în special pe segmentul creditelor ipotecare", spune Revoltella. Cererea potenţială de locuinţe va susţine dezvoltarea ulterioară a creditului ipotecar în ţările din regiune. Cel mai mare potenţial pe acest segment este prezent în special în ţările din Europa extinsă.
În zona corporate, stabilizarea ciclică este compensată parţial de revenirea cererii de credite bancare din partea corporaţiilor. Băncile se întrec în oferte de servicii suplimentare, cum ar fi leasing, cash management şi finanţare structurată, care reprezintă principalele motoare de creştere pentru sectorul corporate banking din ECE.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,7 miliarde de euro (la 31 martie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 179 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Processes and Administration şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
10 Iulie 2008
UniCredit Ţiriac Bank introduce o perioadă de graţie de şase luni pentru creditele personale fără ipotecă. Oferta este valabilă până la data de 31 august şi va fi disponibilă atât pentru creditele de nevoi personale fără ipotecă pe 5 şi 10 ani, cât şi pentru creditele de refinanţare pe 10 ani.
Produsul este disponibil în două structuri de preţ. Clienţii băncii pot opta fie pentru o dobândă variabilă şi un comision lunar de administrare aplicat la sold, ceea ce se traduce printr-o valoare descrescătoare a ratelor lunare şi plata mai rapidă a principalului (structura Clasic), fie pentru o rată variabilă a dobânzii, fără comision lunar (structura Constant), variantă pentru care optează clienţii care preferă să plătească rate lunare constante. Se poate opta pentru schimbarea valutei acestuia şi pentru modificarea structurii de preţ şi pe parcursul derulării creditului.
„În primele şase luni se va plăti doar dobânda, ceea ce va uşura mult acoperirea primelor rate pentru creditele personale,” a precizat Zoltan Major, Vicepreşedinte responsabil de Divizia Retail a UniCredit Ţiriac Bank. „În paralel cu proiectul strategic de extindere a reţelei, rămânem permanent în căutare de soluţii pentru a uşura accesul la produsele şi serviciile băncii şi pentru a le adapta tot mai mult nevoilor reale ale clienţilor.”
Banca permite un grad maxim de îndatorare de 60% pentru creditele personale, suma maximă acordată fiind de 20.000 EUR.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,7 miliarde de euro (la 31 martie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 179 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, UniCredit Insurance Broker, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Processes and Administration şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
07 Iulie 2008
UniCredit Ţiriac Bank a adăugat bancomatelor din reţea facilitatea de schimbare a codurilor personale de identificare (PIN) pentru cardurile emise. Opţiunea este disponibilă gratuit la cele peste 400 de bancomate proprii şi se adaugă serviciilor oferite de bancă la ATM, respectiv retragerea de numerar, interogarea soldului contului, plata utilităţilor şi listarea ultimelor 10 tranzacţii efectuate.
Operaţiunea prin care posesorul de card poate schimba codul PIN este foarte simplă. După introducerea cardului şi a PIN-ului original, din lista de operaţiuni disponibile afişate pe ecranul bancomatului se alege opţiunea „Schimbare PIN”.
"Prin noua facilitate am extins gama de servicii gratuite la bancomatele din reţea, astfel încât clienţii noştri, în mod special cei care deţin mai multe carduri, să aibă mai multă siguranţă şi control asupra instrumentelor de plată electronice", a declarat Daniel Ghiulea, Operations Channels Director în UniCredit Ţiriac Bank. "Opţiunea de schimbare a PIN-ului este importantă pentru că permite o mai bună utilizare a cardurilor, parolele personale fiind astfel reţinute mult mai uşor."
Din luna martie, UniCredit Ţiriac Bank oferă acces la reţeaua de bancomate a UniCredit Group cu acelaşi comision de retragere perceput de bancă în reţeaua proprie. Astfel, clienţii băncii pot utiliza cele 15.000 de ATM-uri din reţeaua UniCredit Group în 16 ţări europene, în oferta standard aceştia beneficiind de un comision de retragere numerar de 0,2% minim 0,5 RON pe cardurile de debit.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,7 miliarde de euro (la 31 martie 2008). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 179 de sucursale în toată ţara. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, UniCredit CAIB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
16 Mai 2008
· MBA adaptat pentru viitori manageri performanti
· Burse UniCredit pentru a acoperi taxa de 25.000 euro
Bucuresti, 16 Mai 2008 - UniCredit Group, unul din primele grupuri bancare din Europa, impreuna cu renumita Alma Graduate School a Universitatii din Bologna au lansat un program international de Master of Business Administration (MBA) cu scopul de a forma talente in sectorul bancar de retail.
Cele doua grupuri importante din zona bancara si de training au un obiectiv precis prin acest MBA, acela de a instrui lideri in retail din sectoarele bancar si financiar. Se urmareste crearea unui itinerariu disciplinar care sa promoveze in primul rand un model de conducere bazata pe valori si pe capacitatea de motivare si implicare a celorlalti in atingerea obiectivelor. "Managerii pot reprezenta succesul unui companii daca au metodologia necesara si aptitudini perfecte de lideri", a declarat Roberto Nicastro, Vicepresedinte al Grupului UniCredit si coordonatorul Diviziei de retail a UniCredit Group.
Programul este deschis tinerilor din intreaga lume care doresc sa aiba o cariera de succes in retail, in lumea bancara sau financiara. Candidatii ideali ar trebui sa aiba varsta cuprinsa intre 25 si 32 ani, sa fie absolventi ai unei institutii de invatamant superior, sa fi lucrat intr-o companie o perioada de minimum 3 si maximum 5 ani (nu neaparat in retail) si sa cunoasca excelent limba engleza.
Programul de MBA va incepe in octombrie 2008, va dura 12 luni, se va desfasura in limba engleza si va acoperi domenii din finante si economie, management general, management in retail si servicii, identitate organizationala, strategie corporatista si dezvoltare durabila.
In ceea ce priveste taxa de 25.000 euro, Grupul UniCredit ofera cinci burse care vor acoperi intregul cost al cursului, cinci burse in valoare de 20.000 euro si 10 burse in valoare de 15.000 euro. Pentru a participa la program, candidatii vor putea obtine imprumuturi de pana la 35.000 euro.
Despre Grupul UniCredit
Cu un total active de peste 1.000 mld. € si situandu-se printre grupurile financiare europene de top, Grupul UniCredit este prezent in 23 tari, cu peste 40 milioane clienti, 9.000 sucursale si 170.000 angajati la 31 decembrie 2007.
In Europa Centrala si de Est, Grupul detine cea mai mare retea bancara internationala, cu peste 3.400 sucursale si puncte de lucru, in care peste 70.000 angajati deservesc aprox. 27 milioane clienti. Grupul este operational in urmatoarele tari: Azerbaijan, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Kazakhstan, Kurdistan, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Tajikistan, Turcia si Ucraina.
23 Aprilie 2008
UniCredit Tiriac Bank a introdus doua noi variante de structura de pret pentru creditele destinate persoanelor fizice. Aceste modificari aduc clientilor un grad mai mare de transparenta si flexibilitate in alegerea celui mai potrivit tip de credit.
Varianta standard a structurii de pret este denumita Clasic si consta intr-o dobanda variabila si un comision lunar de administrare aplicat la sold. Aceasta structura de pret (cu valoare descrescatoare a ratei lunare) este avantajoasa mai ales pentru clientii care iau in considerare in alegerea creditului suma maxima acordata, intrucat permite obtinerea unui credit mai mare pentru aceleasi venituri totale si plata mai rapida a principalului.
Varianta Constant, formata doar dintr-o rata variabila a dobanzii e o structura de pret destinata clientilor care prefera sa nu plateasca nici un alt comision in afara celui de acordare.
Varianta Actual e exprimata in functie de indicatorii EURIBOR la 6 luni/LIBOR la 6 luni/ ROBOR la 6 luni si poate fi aleasa doar pentru creditele cu ipoteca. Dobanda depinde in mod direct de evolutia pietei si poate fi preferata de clientii care urmaresc in mod regulat miscarile pietei.
Toate creditele fara ipoteca sunt disponibile in variantele de structura de pret Clasic sau Constant, cele cu ipoteca putand fi achizitionate in oricare dintre cele 3 variante.
Indiferent de varianta de pret preferata, comisionul de acordare nu se modifica, fiind de 2,5% (minimum 250 EUR sau echivalent).
Pana la 31 mai 2008, toate creditele garantate cu ipoteca pentru persoane fizice au o dobanda promotionala redusa cu 1 punct procentual in primele sase luni de la contractare.
De exemplu, pana la 31 mai 2008, Creditul Personal cu ipoteca poate fi achizitionat in oricare din urmatoarele variante.
CLASIC:
· EUR 2,95% (3,95% standard) + comision lunar 0,5% aplicat la sold
· RON 5,95% (6,95% standard) + comision lunar 0,5% aplicat la sold
· USD 4,95% (5,95% standard) + comision lunar 0,2% aplicat la sold
CONSTANT:
· EUR 7,95% (8,95% standard)
· RON 10,95% (11,95% standard)
· USD 6,95% (7,95% standard)
ACTUAL:
· EUR 6m Euribor + 3,5% (4,5 % standard)
· RON 6m Robor + 2,5% (3,5 % standard)
· USD 6m Libor + 2,5% (3,5% standard)
Pentru creditele garantate cu ipoteca destinate investitiilor imobiliare si pentru creditul personal cu ipoteca, UniCredit Tiriac Bank finanteaza maximum 85% din pretul de cumparare al proprietatii ce urmeaza sa fie achizitionata (casa/ apartament/ teren), in functie de clasa de scoring si de venitul eligibil net lunar pe familie, dar nu mai mult de 85% din valoarea evaluata a respectivei proprietati.
Pentru creditele garantate cu ipoteca, in calculul capacitatii de rambursare banca accepta doi codebitori, respectiv sotul sau partenerul de viata si parintii unuia dintre soti, care vor semna contractul de credit in calitate de coplatitori.
Banca permite un grad maxim de indatorare de 60% pentru creditele personale si de 65% pentru creditele personale cu ipoteca si pentru toate creditele de investitii imobiliare.
Despre UniCredit Tiriac Bank
UniCredit Tiriac Bank face parte din reteaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrala si de Est. UniCredit Tiriac Bank este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata bancara din Romania, detinand active totale in valoare de 3,5 miliarde de euro (la 31 decembrie 2007). UniCredit Tiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiaza in prezent circa 600.000 clienti prin intermediul a 157 de unitati bancare. Banca furnizeaza in Romania o gama larga de produse si servicii specializate prin partenerii sai, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, UniCredit Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Processes and Administration si HVB Banca Pentru Locuinte.
11 Aprilie 2008
· Pentru fiecare gol dat de România şi de alte opt ţări în care Grupul UniCredit e prezent, banca transferă bani în conturile cardurilor MasterCard UEFA EURO 2008™ activate printr-o plata de minimum 50 RON la comercianţi
· Sumele acumulate pot fi înmulţite de până la 7 ori.
11 Aprilie 2008 – UniCredit Ţiriac Bank a lansat cu susţinerea MasterCard Europe prima campanie promoţională interactivă pentru fanii fotbalului, care le aduce premii până la sfârşitul campionatului UEFA EURO 2008™. Promoţia se adresează tuturor persoanelor care fac tranzacţii de minimum 50 RON până la data de 30 iunie prin cardul de debit sau credit MasterCard UniCredit UEFA EURO 2008™ emis de bancă.
"Am lansat această campanie cu susţinerea MasterCard Europe pentru toţi fanii fotbalului, pe care ne-am propus să îi antrenăm într-o promoţie interactivă inedită ce le va răsplăti pasiunea pentru sport şi cred că va face campionatul european de fotbal şi mai interesant", a declarat Răsvan Radu, Preşedinte Executiv UniCredit Ţiriac Bank.
Fiecare tranzacţie de minimum 50 de RON la comercianţi (în magazine şi pe internet) prin cardul MasterCard UniCredit UEFA EURO 2008™ emis de bancă poate aduce posesorilor de card, prin tragere la sorţi, unul din cele patru bilete la semifinala care se va juca pe 26 iunie 2008.
În mod similar, fiecare plată de minimum 100 RON prin cardul respectiv poate aduce posesorului de card unul din cele două pachete VIP UEFA EURO 2008™ oferit de MasterCard Europe*.
În timpul campionatului UEFA EURO 2008™, UniCredit Ţiriac Bank va transfera automat bani pentru fiecare gol înscris de echipa României şi de echipele ţărilor în care este prezent UniCredit Group (Italia, Germania, Austria, Croaţia, Cehia, Polonia, Rusia şi Turcia) – în conturile de card MasterCard UEFA EURO 2008™ activate printr-o plată de minimum 50 RON pe perioada promoţiei. Sumele acumulate pot fi înmulţite de până la 7 ori prin alegerea corectă a Campioanei, până la data de 7 iunie 2008, pe site-ul dedicat campaniei.
De asemenea, primele 50 de persoane care intră în posesia unuia card de credit sau de debit MasterCard UEFA EURO 2008™ primesc o minge de fotbal, următorii 1.000 de posesori de carduri primind automat tricouri originale UEFA EURO 2008™.
*Un pachet VIP conţine două bilete la semifinala Campionatului de Fotbal UEFA EURO 2008™ (meciul nr. 30), două bilete de avion dus-întors, cazare pentru două nopţi, transfer aeroport - hotel şi retur, întâmpinare festivă la recepţia hotelului, transport la stadion şi un cadou surpriză din partea MasterCard Europe.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,5 miliarde de euro (la 31 decembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 152 de sucursale. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, UniCredit Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Processes and Administration şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
01 Aprilie 2008
UniCredit Ţiriac Bank încheie primul trimestru al anului cu o reţea de 152 de sucursale şi agenţii, în urma deschiderii în luna martie a 10 noi unităţi. Conform proiectului strategic de extindere a reţelei teritoriale, banca se va dezvolta anul acesta prin deschiderea a cel puţin 70 de unităţi în oraşele de dimensiuni mari şi medii din întreaga ţară.
Portofoliul de produse şi servicii al instituţiei de credit oferit în noile sucursale cuprinde de la consultanţă şi operaţiuni bancare standard până la credite şi soluţii financiare personalizate.
Banca utilizează oportunităţile de vânzări încrucişate împreună cu alte subsidiare UniCredit şi de parteneriatele de tip joint venture încheiate în România, oferind prin intermediul sucursalelor sale produse şi servicii cu valoare adăugată.
„Un alt proiect al băncii care va contribui la eficientizarea activităţii este dezvoltarea conceptului de self banking şi deschiderea, până la sfârşitul anului 2008, a circa 30 de unităţi bancare care să încorporeze acest concept, în Bucureşti şi în ţară”, a declarat Robert Şerbănescu, Director de Optimizare a Reţelei în cadrul UniCredit Ţiriac Bank.
În a doua jumătate a anului trecut, banca a introdus un nou model de organizare a reţelei de sucursale prin alocarea de unităţi dedicate clienţilor persoane fizice şi, separat, clienţilor companii, în Bucureşti şi în alte oraşe cheie cu puternic potenţial economic. Acest proces de restructurare a reţelei face parte din planul UniCredit Group de îmbunătăţire a fluxului de lucru din sucursale şi al serviciilor pentru segmente diferite de clientelă. Astfel, la sfârşitul anului 2007, banca avea 20 de sucursale dedicate clienţilor companii şi prima sucursală dedicată clienţilor Private Banking.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,5 miliarde de euro (la 31 decembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 152 de sucursale. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, UniCredit Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
14 Martie 2008
· Fuziunea dintre HVB Ţiriac Bank şi UniCredit Romania a fost finalizată
· Banca raportează profit net de 263,1 milioane RON, + 50,3% comparativ cu anul 2006, cu un nivel al ROE de 21,4%, atingând obiectivele financiare stabilite
14 Martie 2008 - UniCredit Tiriac Bank raportează o creştere anuală semnificativă de 50,3% a profitului net (1) auditat, atingând 263,1 milioane RON, ceea ce reprezintă mai mult de 9% din profitul net preliminar raportat pe sistemul bancar românesc (2). Aceste rezultate demonstrează un nivel de profitabilitate solid, cu o creştere care depăşeşte mult nivelul pieţei, cu ROE (rentabilitatea capitalului propriu) de 21,4% şi ROA (rentabilitatea activelor) de 2,5%.
Profitul brut a crescut cu 27,1% de la an la an până la 407 milioane RON, determinat de o creştere de 14.1% a veniturilor şi de o creştere de 4.8% a costurilor operaţionale. Acesta a adus o creştere a eficienţei, cu raportul între costurile administrative/ veniturile totale de 53,4%, mai bun cu 4,7 puncte procentuale, situându-se peste nivelul din sistemul bancar care raportează un raport al costurilor administrative / venituri totale de peste 70%.
“Creşterea profitabilităţii băncii, determinată îndeosebi de segmentul Corporate şi de activitatea de trezorerie, este în conformitate cu obiectivele fixate de noi şi depăşeşte nivelul pieţei, demonstrând că banca îşi consolidează o poziţie importantă în sistemul bancar din România”, a declarat Răsvan Radu, Preşedinte Executiv UniCredit Ţiriac Bank. “Proiectele de business şi operaţionale lansate în anul 2007, extinderea reţelei şi revigorarea segmentului retail, vor contribui la creşterea sustenabilă viitoare a băncii.”
“Creşterea afacerii şi a veniturilor înregistrată în al patrulea trimestru din 2007 şi confirmată în primele două luni ale acestui an demonstrează traseul ascendent şi capacitatea băncii de a crea valoare şi de a răsplăti investiţiile”, a declarat Stanislav Georgiev, Vicepresedinte al Bancii, Director al Diviziei Financiare a băncii. “EVA (Economic value added) este principalul indicator in măsurarea performanţelor noastre în viitor, încorporând profitul convenţional şi costul capitalului absorbit”.
Calitatea activelor băncii rămâne la un nivel sănătos, cu un cost al riscului de 0,7 puncte procentuale, aflat sub nivelul pieţei. Banca are o rată înaltă de adecvare a capitalului, cu o rată a solvabilităţii situată peste normele Băncii Naţionale a României de 13,4%. Nivelul lichidităţior băncii este, de asemenea, comfortabil, depăşind normele BNR. Activele totale ale băncii au atins 12,8 miliarde RON, în creştere cu 10,7% comparativ cu sfârşitul anului 2006.
Creditele existente în sold, inclusiv sumele finanţate direct de banca mamă au crescut cu 37% până la nivelul de 10,9 miliarde RON. Volumul depozitelor a crescut, de asemenea, cu 14,6% în 2007. Banca a recuperat ritmul de creştere în al patrulea trimestru al anului 2007, când accentul s-a pus pe business, cu propuneri interesante pentru clienţi îndeosebi în zona de Retail. Banca a înregistrat o accelerare puternică a creşterii volumelor pe zona Corporate, constând în proporţie de peste 25% în credite şi 20% în depozite doar în a doua jumătate a anului.
UniCredit Ţiriac Bank a încheiat anul cu o reţea naţională formată din 141 de unităţi şi cu 2.600 de angajaţi.
Dezvoltare
În anul 2007, o serie de proiecte de business şi operaţionale au fost lansate în vederea creşterii sustenabile a băncii. Majoritatea au fost orientate pe consolidarea platformei de business pe segmentul de Retail. Accentul s-a pus în mod special pe creditul de consum, pe firmele de mici dimensiuni, pe cardurile bancare şi pe produsele de investiţii pentru persoane fizice.
În zona Corporate, a fost iniţiat procesul de optimizare a serviciilor şi a modelului de business. În zona operaţională, banca a implementat un nou sistem IT integrat. O serie de procese au fost îmbunătăţite pentru a îndeplini necesităţile de business şi ale clienţilor în materie de eficienţă şi fiabilitate.
Perspective în 2008
“UniCredit Ţiriac Bank se va concentra pe creştere organică, capitalizând potenţialul pieţei şi propria apartenenţă locală şi europeană, ceea ce va aduce beneficii clienţilor pe temen lung”, a mai adăugat Răsvan Radu.
Circa 70 de sucursale vor fi deschise în 2008. Creşterea planificată a volumelor va fi realizată pe baza adoptării unei politici prudente de risc şi în conformitate cu reglementările în vigoare în sistemul bancar, cu standardele Grupului UniCredit şi cu cele mai bune practici internaţionale.
UniCredit Ţiriac Bank se va îndrepta activ anul acesta către întregul spectru al produselor bancare pentru persoane fizice. Investiţii semnificative se fac în continuare în îmbunătăţirea modelului de servicii şi a calităţii serviciilor. Pe segmentul Corporate, un accent deosebit va fi pus pe dezvoltarea personalului dedicat relaţiei cu clienţii şi pe abordarea dedicată a fiecărui segment de clienţi. Banca va utiliza oportunităţile de cross selling prezentate de alte subsidiare UniCredit şi de parteneriatele de tip joint venture încheiate în România – leasing, asigurări, management al activelor, imobiliare etc.
Consolidarea brandului UniCredit Ţiriac este un aspect pe care se va pune, de asemenea, accent.
Gradul de satisfacţie a clienţilor şi angajaţilor devine din 2008 unul dintre principalii factori de evaluare a performanţei conducerii băncii. Sunt planificate investiţii considerabile pe segmentul resurselor umane, menite să asigure dezvoltarea susţinută, performanţa şi calitatea personalului băncii, pe toate nivelurile. Banca va derula programe de sponsorizare ambiţioase pentru sprijinirea comunităţii şi protecţia mediului.
UniCredit Ţiriac Bank a fost înfiinţată la 1 iunie 2007, după fuziunea dintre HVB Ţiriac Bank (rezultată în urma unei fuziuni finalizate în 2006) şi UniCredit Romania. Astfel, noua bancă valorifică punctele forte ale UniCredit Group, al 3-lea grup bancar din Europa după capitalizarea de piaţă.
(1) Cifrele prezentate în acest document sunt extrase din rapoartele financiare în standard IFRS, dacă nu există alte specificaţii
(2) Potrivit datelor publicate de Banca Naţională a României
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,5 miliarde de euro (la 31 decembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 142 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, UniCredit Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
10 Martie 2008
UniCredit Ţiriac Bank oferă în premieră un nou serviciu tuturor clienţilor săi posesori de carduri - acces la reţeaua de bancomate a UniCredit Group cu acelaşi comision de retragere perceput de bancă în reţeaua proprie. Astfel, clienţii băncii pot utiliza cele 15.000 de ATM-uri din reţeaua UniCredit Group în 16 ţări europene, beneficiind de comisionul standard de retragere numerar de 0,2% minim 0,5 RON pe cardurile de debit.
”Clienţii băncii sunt totodată clienţii unuia dintre cele mai mari grupuri bancare din Europa. Ne-am alăturat acestei iniţiative pentru a le oferi acces mai simplu la reţeaua UniCredit Group şi pentru a-i face să se simtă ca acasă atunci când îşi folosesc cardurile în străinătate”, a declarat Zoltan Major, Vicepreşedinte Retail în UniCredit Ţiriac Bank.
Posesorii de carduri emise de UniCredit Ţiriac Bank vor putea face retrageri de numerar în aceleaşi condiţii ca şi în România la bancomatele băncilor membre UniCredit Group din Italia, Austria, Germania, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Ungaria, Polonia, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina.
În mod similar, clienţii altor bănci UniCredit din aceste ţări vor putea să utilizeze bancomatele UniCredit Ţiriac Bank în aceleaşi condiţii oferite de banca emitentă.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,3 miliarde de euro (la 30 septembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 142 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
30 Ianuarie 2008
În urma primirii avizului BNR pentru modificarea condiţiilor de creditare, UniCredit Ţiriac Bank acordă, începând cu sfârşitul lunii ianuarie, credite pentru investiţii imobiliare cu avans de minimum 15%, faţă de la 25% înainte de noile norme. Banca a mărit gradul maxim de îndatorare la 60% pentru creditele de nevoi personale şi de maximum 65% pentru creditele de nevoi personale cu ipotecă şi pentru toate creditele de investiţii imobiliare.
Gradul de îndatorare maxim permis este determinat în funcţie de clasa de scoring stabilită pentru fiecare client şi de venitul total disponibil lunar al familiei. În plus faţă de veniturile eligibile luate în considerare de UniCredit Ţiriac Bank până în prezent la acordarea unui credit (salariu, diurne, dividende, drepturi de autor, chirii şi activităţi liberale), vor fi considerate eligibile veniturile obţinute din rente viagere, indemnizaţii de conducere, indemnizaţii obţinute de administratorii societăţilor comerciale şi venituri din activităţi desfăşurate în străinătate.
În cazul creditelor garantate cu ipotecă, pentru calculul capacităţii de rambursare, banca acceptă maximum 2 codebitori, respectiv soţul sau partenerul de viaţă şi părinţii unuia dintre soţi, care vor semna contractul de credit în calitate de coplătitori.
Pentru creditele ipotecare destinate investiţiilor imobiliare şi pentru creditul personal cu ipotecă, UniCredit Ţiriac Bank finanţează maximum 85% din preţul de achiziţie a proprietăţii ce urmează să fie achiziţionată (casă/ apartament/ teren), în funcţie de clasa de scoring şi venitul eligibil net lunar pe familie, dar nu mai mult de 85% din valoarea evaluată a respectivei proprietăţi.
Pentru creditele de nevoi personale cu ipotecă, perioada maximă de creditare a rămas de 20 de ani pentru creditele de până la 30.000 EUR şi a fost extinsă la 25 de ani pentru sumele acordate peste această limită, până la plafonul maxim de 125.000 euro. De asemenea, perioada de acordare a creditelor imobiliare şi ipotecare a fost extinsă de la 25 de ani la 30 de ani.
Banca a decis majorarea sumei maxime acordate pentru creditul personal pe 10 ani de la 15.000 EUR la 20.000 EUR. De asemenea, a fost modificată suma maximă acordată pentru Creditul ipotecar pentru achiziţii de locuinţe în proiecte rezidenţiale finanţate de bancă de la 200.000 euro la 500.000 euro.
Prin aceste modificări, UniCredit Ţiriac Bank se adresează clienţilor cetăţeni români şi străini rezidenţi în România precum şi cetăţenilor români nerezidenţi care au un bun istoric de plată.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,3 miliarde de euro (la 30 septembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 141 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer
28 Ianuarie 2008
Luni, 28 Ianuarie 2008 – În cadrul lansării Zonei Unice de Plăţi în Euro (SEPA), începând de astăzi, Grupul UniCredit va pune la dispoziţia celor peste 240.000 de clienţi companii din Europa o platformă comună pentru efectuarea plăţilor în euro. Astfel, transferurile transfrontaliere în Europa vor fi mai standardizate, mai sigure şi mai eficiente. Existenţa Zonei Unice de Plăţi în Euro (SEPA) va simplifica centralizarea conturilor naţionale prin consolidarea acestora într-un cont central. În acelaşi timp, costurile aferente unei reţele extinse de conturi se vor reduce considerabil. De asemenea, se va observa o îmbunătăţire clară a activităţilor legate de administrarea şi planificarea lichidităţilor.
Banca UniCredit Ţiriac joacă un rol direct şi activ în Zona Unică de Plăţi în Euro, dat fiind faptul că unul dintre reprezentanţii săi, Roxana Anescu, Director de Operaţiuni, este membru al Consiliului European de Plăţi (European Payments Council), Comitetul de Administrare a Schemelor SEPA, având responsabilităţi directe în cadrul procesului de aderare la SEPA de către bănci şi în gestionarea ulterioară a acestor scheme (credit transfer, debit direct).
„Gestionarea lichidităţilor şi tranzacţiile de plăţi reprezintă unul dintre punctele centrale ale Departamentului Corporate al Grupului UniCredit. Scopul nostru este acela de a oferi cele mai bune servicii posibile clienţilor noştri companii. Datorită orientării noastre spre Europa, suntem deja foarte familiarizaţi cu experienţa şi tehnologiile de pe pieţele relevante, ceea ce ne permite să gestionăm tranzacţiile de plăţi europene în mod profesional”, declară Marco Bolgiani, Director al Departamentului GTB – tranzacţii bancare globale, din Departamentul Corporaţii UniCredit. „Anticipăm, de asemenea, o creştere a tranzacţiilor de plăţi la nivel naţional şi internaţional pe viitor. Poziţia noastră puternică din Italia, Germania şi Austria, dar şi din Europa Centrală şi de Est ne asigură o platformă ideală în acest sens. In total, Grupul UniCredit a prelucrat şi finalizat tranzacţii în valoare de peste 3,5 miliarde pentru clienţii săi din Europa.”
În prezent, consultanţii bancari ai Grupului UniCredit oferă clienţilor companii asistenţă în tranziţia către SEPApentru a valorifica împreună oportunităţile de creştere din Europa. UniCredit deţine o reţea de peste 9.000 de sucursale în 23 de ţări din Europa şi ocupă cea mai bună poziţie în Europa Centrală şi de Est. Zona SEPA include 31 de ţări, iar UniCredit este prezentă în 18 dintre acestea, având 38 de bănci înfiinţate în regiune. În aceste ţări incluse în Zona Unică de plăţi în Euro (SEPA), acest sistem de plăţi este introdus începând de astazi, ceea ce corespunde de fapt remiterii unei sume de bani printr-un ordin de plată. În paralel, se lucrează la introducerea tranzacţiilor de Debit Direct. În Germania, sistemul de administrare tranzacţii de debit direct prin SEPA va fi introdus în ianuarie 2009. Dat fiind că Uniunea Europeană este acum în plin proces de suplimentare a setului de norme şi regulamente privind tranzacţiile de Debit Direct, se preconizează că lansarea pe întreg teritoriul Europei va începe în luna noiembrie 2009.
În afara zonei SEPA, Grupul UniCredit este reprezentat în alte zece ţări din Europa Centrală şi de Est, unde UCG oferă clienţilor săi companii beneficiile unor servicii eficiente de tranzacţii de plăţi. Cu produsul său de grup cunoscut sub numele de Flash Payment, de exemplu, UniCredit garantează încă de azi efectuarea plăţilor de la o zi la alta pentru 32 de bănci ale Grupului UniCredit din 21 de ţări. Opt dintre aceste ţări se află în afara zonei SEPA. „Flash Payment ne permite să fim liderul de necontestat pe piaţa din Europa, dat fiind că aplicarea perioadei de aşteptare de o zi din zona SEPA este programată pentru anul 2012. Până atunci, băncile din ţările SEPA vor fi nevoite să prelucreze plăţile în termen de trei zile lucrătoare”, afirmă Ernst Ohmayer, Director Gestionare Lichidităţi şi e-Banking în UniCredit Group.
UniCredit oferă clienţilor săi companii încă un avantaj prin sistemul său EuropeanGate. Această soluţie permite fiecărei companii care derulează operaţiuni transfrontaliere să îşi administreze toate conturile printr-un singur punct de intrare. Serviciul centralizat EuropeanGate poate fi accesat din orice locaţie autorizată şi ajută clienţii companii la gestionarea întregului volum de tranzacţii de plăţi pentru Europa printr-o singură unitate – un serviciu convenabil, transparent şi sigur, având capacitatea de a genera informaţii despre cont în mod centralizat pentru toate conturile. Cu ajutorul EuropeanGate, clienţii corporate UniCredit pot deja să proceseze note de debit transfrontaliere, de exemplu, o facilitate care va fi disponibilă prin SEPA abia spre sfârşitul anului 2009.
Acest serviciu va fi lansat în România în luna februarie.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,3 miliarde de euro (la 30 septembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 141 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
28 Ianuarie 2008
Ca rezultat al necesităţii alinierii portofoliului de credite acordate în trecut clienţilor persoane fizice de către cele trei bănci (Banca Ţiriac, HVB Bank şi UniCredit Romania), dar şi din cauza evoluţiilor de pe piaţa financiar-bancară, începând cu data de 21 ianuarie 2008, UniCredit Ţiriac Bank a aliniat dobânzile şi comisioanele portofoliului de credite existent la dobânzile şi comisioanele standard ale băncii dupa cum sunt prezentate în tabelul de mai jos.
Aceste modificări au fost comunicate clienţilor în scris la sfârşitul anului trecut dar, dintr-o eroare, a fost transmisă şi către o serie de clienţi care nu erau vizaţi de amendamentele efectuate, modificările fiind operate în sistem pentru întreaga bază de date. În cazul clienţilor nevizaţi de aceste modificări, stornările vor fi efectuate în următoarele zece zile. Alinerea întregului portofoliu va fi realizată până la finalul primului trimestru al acestui an.
Tip produs |
Rata dobânzii (%) |
Comision lunar aplicat la sold (%) |
1.Credit personal fără ipotecă |
||
RON |
||
Credit Personal 5 Ani |
7.95 |
0.5 |
Credit Personal 8 Ani |
9.95 |
0.5 |
Credit Personal 10 Ani |
8.95 |
0.5 |
Euro |
||
Credit Personal 5 Ani |
6.95 |
0.5 |
Credit Personal 8 Ani |
8.95 |
0.5 |
Credit Personal 10 Ani |
7.95 |
0.5 |
2. Credit Personal cu ipotecă |
||
RON |
4.95 |
0.5 |
Euro |
3.95 |
0.5 |
3. Credit pentru Locuinta |
||
RON |
4.95 |
0.5 |
Euro |
3.95 |
0.5 |
4. Credit Ipotecar |
||
Euro |
6MEuribor* |
0.5 |
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,3 miliarde de euro (la 30 septembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 141 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
25 Ianuarie 2008
· Departamentul Private Banking al bancii gestionează peste 200 milioane EURO pentru 1.000 de clienţi
· Pe segmentul Private banking, anul 2007 a adus o creştere a activelor administrate cu mai mult de 50% faţă de anul precedent
25 Ianuarie 2008 – UniCredit Ţiriac Bank a deschis o sucursală dedicată clienţilor Private Banking în Str. Grigore Mora nr. 37. În prezent, banca oferă servicii de tip Private Banking doar în Bucureşti, urmând ca, pe parcursul anului 2008, să aloce consultanţi specializaţi pe acest segment în cele mai importante oraşe din ţară.
Clienţii Private Banking ai UniCredit Ţiriac Bank sunt persoane fizice cu active lichide de minimum 100.000 euro. În prezent, peste 1.000 de persoane primesc servicii de tip Private Banking în cadrul băncii, având un portofoliu mediu de 200.000 euro şi active în administrare care depăşeau 200 milioane EURO la sfârşitul anului 2007. Rata de creştere a activelor din administrare a fost de peste 50% în ultimul an, comparativ cu anul 2006.
„Pentru 2008 ne-am propus să avem o prezenţă cât mai bună şi în afara capitalei, să diversificăm paleta de instrumente de investiţii şi, cel mai important, să oferim în continuare servicii la cele mai înalte standarde”, a declarat Monica Ionescu, Head of Private Banking în cadrul UniCredit Ţiriac Bank.
Oferta de produse şi servicii pentru clienţii Private Banking cuprinde fonduri deschise de investiţii, portofolii de acţiuni şi obligaţiuni, precum şi produse structurate personalizate oferite în colaborare cu alte divizii din România cum sunt CAIB Securities, Pioneer Asset Management şi UniCredit Markets and Investment Banking. În Europa Centrală şi de Est, clienţii Private Banking se bucură de acelaşi statut în toate băncile aparţinând Grupului UniCredit, ceea ce le oferă acces la instrumentele financiare tranzacţionate pe toate aceste pieţe. În plus, clienţii UniCredit Ţiriac Bank au la dispoziţie soluţii globale personalizate, prin colaborarea băncii cu UniCredit Suisse Private Banking şi Bank Privat Austria.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,3 miliarde de euro (la 30 septembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 141 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
16 Ianuarie 2008
· Perspectiva UniCredit asupra potenţialului de creştere din regiune rămâne pozitivă. Principala sursă care ar putea afecta regiunea este o eventuală restrângere a creditării, generată de criza internaţională
· Ţările din Europa Centrală vor fi afectate într-o mică măsură. O restrângere a creditării este posibilă în cazul ţărilor din Europa de Sud-Est, în Ţările Baltice şi în ţările din Europa extinsă
· Perspectiva pozitivă este confirmată la nivel sectorial, în special pentru companiile performante din ramurile industriale cu tehnologie de nivel mediu şi de vârf, precum şi în construcţii
Ţările din Europa Centrală şi de Est se confruntă cu provocările aduse de criza de sub-prime din SUA
Criza de sub-prime din SUA a schimbat mediul global de afaceri, a sporit incertitudinea la nivel internaţional, având ca efecte scăderea ritmului de creştere în SUA (şi posibil, o recesiune) iar, în Zona Euro, scăderea lichidităţilor şi un cost mai mare al riscului.
Potrivit unui nou studiu realizat de UniCredit New Europe Research Network, regiunea Europei Centrale şi de Est este într-o poziţie bună pentru a face faţă noilor provocări. În ultimii ani s-a înregistrat o creştere solidă, îndeosebi datorită dinamicii puternice a veniturilor şi avuţiei financiare ale gospodăriilor, în timp ce profitabilitatea companiilor în regiune este ridicată, iar proiectele de infrastructură se adaugă cererii de investiţii. De asemenea, sectorul bancar a avut un rol important în susţinerea creşterii la nivel de regiune, cu un nivel de penetrare financiară măsurat ca procent al creditelor în PIB în creştere de la 23% în 2000 la 43% în 2007.
„Mai există, însă, dezechilibre care pot deveni un canal de transmitere a crizei internaţionale de lichidităţi în regiune”, a declarat Debora Revoltella, Economist Şef pentru ECE al Grupului UniCredit şi al Bank Austria Creditanstalt. Într-adevăr, ca parte a procesului de tranziţie, unele ţări s-au bazat pe surse externe pentru finanţarea creşterii interne. Consumul ridicat şi cererea de investiţii au condus la creşterea puternică a deficitului de cont curent şi la un decalaj al nivelului de economisire, finanţat prin investiţii străine directe şi prin creşterea datoriilor externe. „În contextul creşterii costului riscului la nivel internaţional, dependenţa de surse externe poate conduce la restrângerea creditării, o dată cu creşterea costurilor de finanţare pentru economie”, a adăugat Debora Revoltella.
Potrivit experţilor UniCredit, este foarte probabil ca Europa Centrală să nu fie deloc afectată de o potenţială restrângere a creditării. În ceea ce priveşte Polonia, Slovacia, Republica Cehă, Ungaria şi Slovenia, principalele provocări din următorii ani vor fi legate, mai degrabă, de menţinerea competitivităţii, în pofida blocajelor de la nivelul capacităţii de producţie.
Ţările din Europa de Sud-Est şi Ţările Baltice s-ar putea confrunta cu o restrângere a creditării. Având în vedere creşterea puternică din ultimii ani, precum şi preocupările privind îngrijorarea referitoare la supraîncălzirea economiei, acest aspect este în concordanţă cu aspiraţiile băncilor centrale şi s-ar putea dovedi chiar benefic pentru remedierea dezechilibrelor existente. Ţările din Europa extinsă sunt şi ele sensibile la creşterea costului riscului de la nivel internaţional. Kazahstan s-ar putea confrunta cu o criză a lichidităţilor. Atât în Rusia, cât şi în Ucraina ar putea apărea probleme de finanţare. „Credem, totuşi, faptul că resursele şi angajamentul ţărilor pot fi suficiente pentru a menţine pe termen lung potenţialul economiei din Kazahstan şi pentru a evita orice obstacole majore ce ar putea apărea în celelalte două ţări, chiar şi pe termen scurt şi mediu”, a adăugat Revoltella. Deşi rămâne sensibilă la volatilitatea pieţei de capital, probabilitatea ca Turcia să se confrunte cu restrângere a creditării este mult mai scăzută.
În ansamblu, regiunea ECE înregistrează în continuare performanţe bune, chiar dacă punctul maxim al ciclului de creştere a fost depăşit. UniCredit prognozează o creştere de 5,9% în 2008 şi de 5,6% în 2009, faţă de un procent de 6,6% estimat în 2007. Noul mediu de afaceri internaţional aduce şi alte provocări, dar poate favoriza şi o remediere uşoară a dezechilibrelor existente, care trebuie considerat drept un semnal pozitiv în unele ţări”, a adăugat Revoltella.
Perspectivă pozitivă confirmată la nivel sectorial
„Regiunea ECE devine centrul de producţie al Europei, iar o încetinire a ritmului de creştere la nivel mondial şi european ar putea chiar consolida acest proces”, a menţionat Debora Revoltella. „Companiile internaţionale active în această regiune ar putea încerca să îşi menţină profitabilitatea prin maximizarea beneficiilor delocalizării în regiune, transferând mai multe activităţi în zonele de producţie din Europa Centrală şi de Est”.
Sectoarele economice care vor avea clar de câştigat în perioada 2008-2009 sunt cele ale tehnologiilor de nivel mediu şi de vârf legate de realizarea investiţiilor şi de bunuri intermediare. „Aceste sectoare sunt caracterizate de o productivitate mai ridicată, o orientare mai clară spre export şi o intensitate mai mare a investiţiilor străine directe”, a mai adăugat Debora Revoltella. Domeniul construcţiilor şi cel imobiliar sunt şi ele sectoare câştigătoare în majoritatea ţărilor din ECE, iar experţii Grupului UniCredit Group cred că, în pofida unei posibile tendinţe de restrângere a creditării, perspectiva pozitivă se va menţine, dat fiind faptul că pieţele locale sunt influenţate în principal de aspectele interne, iar, la nivel de regiune, decalajul structural din punctul de vedere al ofertei este încă foarte clar în majoritatea sectoarelor economice. Cu toate acestea, experţii UniCredit avertizează că, deşi perspectiva asupra sectorului şi imobiliar şi al construcţiilor este una pozitivă, se impune o selecţie mai strictă a potenţialelor proiecte.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,3 miliarde de euro (la 30 septembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 141 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.