Comunicate de presa 2007
03 Decembrie 2007
UniCredit Ţiriac Bank a primit premiul pentru Excelenţă în Real Estate în 2007 de la prestigioasa publicaţie Euromoney, distincţie care desemnează cea mai bună bancă pe segmentul finanţărilor imobiliare din România. Premiile Euromoney revin în fiecare an băncilor care au abilitatea să inoveze, să reacţioneze la viteza în care se dezvoltă piaţa şi să utilizeze la maximum punctele forte pe care le deţin.
UniCredit Ţiriac Bank este cea mai activă bancă pe piaţa finanţărilor de proiecte imobiliare din România, cu un portofoliu de peste 450 clienţi corporate de Real Estate şi credite angajate şi acordate în valoare de peste 1 miliard de euro. Printre obiectivele UniCredit Group se află acela de a creşte operaţiunile de finanţări imobiliare internaţionale, concentrându-se pe pieţele din Europa Centrală şi de Est şi, îndeosebi, pe România.
„Suntem deosebit de onoraţi de distincţia oferită de Euromoney, care certifică rezultatele muncii noastre din ultimii ani. Premiul încununează eforturile echipei de Real Estate, dedicată în exclusivitate acestui segment de business,” a declarat Antonela Marchievici, Directorul Departamentului de Real Estate din UniCredit Ţiriac Bank.
Banca s-a implicat activ în finanţarea tuturor segmentelor pieţei imobiliare din România, având în portofoliu proiecte de anvergură: retail (ex: mall-uri şi hypermarket-uri din reţelele Carrefour, Real şi Auchan), industrial (ex. Cefin Logistic Park), birouri şi ansambluri rezidenţiale. Finanţările pentru sectorul rezidenţial însumează 4.000 de locuinţe în Bucureşti şi în ţară. Printre proiectele din Bucureşti se numără Top Nord, Carol Park, Residenz-Cartierul German, Monte Carlo Palace, Orhideea Gardens, Tineretului Project, Alia Apartments Project, Felicity şi NewTown Residential. În ţară, banca a finanţat proiecte rezidenţiale ca The Ring (Timişoara), Ireland House (Braşov), Conarh (Cluj) şi BLOC 04 ARED (ARAD).
În luna iulie a acestui an, banca a semnat un acord de joint venture cu Pirelli RE, cel mai important jucător din sectorul imobiliar din Italia şi unul dintre cei mai importanţi din Europa. UniCredit Ţiriac Bank va participa cu capital în acest parteneriat care va consolida poziţia de lider a băncii în furnizarea de servicii de finanţare imobiliară în România.
Banca oferă soluţii integrate pentru finanţarea proiectelor rezidenţiale, care constau în pachete de finanţare corporate (credit de construcţie acordat companiei care dezvoltă proiectul) şi retail (credite ipotecare pentru clienţii interesaţi să cumpere apartamente noi în ansamblurile rezidenţiale finanţate).
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,3 miliarde de euro (la 30 septembrie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 140 de sucursale din 39 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
29 Noiembrie 2007
· Avuţia financiară a populaţiei din ECE va ajunge la 718 miliarde euro în 2007
· Principalii factori determinanţi: creşterea economică şi îmbunătăţirea condiţiilor de pe piaţa muncii, alături de un impact deocamdată limitat al crizei de pe piaţa creditului ipotecar din SUA
· Creşterea nivelului de îndatorare a populaţiei depăşeşte în continuare creşterea veniturilor, în contextul unei cereri accentuate pe piaţa de consum şi pe piaţa investiţiilor în active imobiliare
Bucureşti, 29 Noiembrie 2007 – În Europa Centrală şi de Est (ECE), performanţele economice bune şi îmbunătăţirea condiţiilor de pe piaţa muncii au condus la acumularea rapidă de avuţie financiară. „Se estimează că 2007 va fi un alt an record în ceea ce priveşte acumularea de avuţie financiară pentru populaţie”, a declarat Debora Revoltella, Economist Şef responsabil de regiunea ECE în cadrul Unicredit Grup, cu privire la recentul studiu „Avuţia şi îndatorarea populaţiei din Europa Centrală şi de Est”. În pofida unei volatilităţi tot mai mari, rezultatele economice în combinaţie cu dezvoltarea rapidă a pieţelor de capital şi a instrumentelor de investiţii pe termen lung sunt factorii care garantează creşterea avuţiei.
Conform economiştilor UniCredit, avuţia financiară a gospodăriilor din Europa Centrală şi de Est ar trebui să ajungă la 718 miliarde euro în acest an (aproximativ 1% din avuţia mondială şi 59% din PIB), accelerând la o crestere anuala de 20% pe an faţă de creşterea anuală de 15% înregistrată în 2006. Până în prezent, acumularea avuţiei financiare nu a fost afectată semnificativ de criza de pe piaţa creditului ipotecar din SUA. Într-adevăr, s-a observat că pieţele financiare din ECE au rezistat relativ bine la recentele tulburări înregistrate la nivel internaţional, revenindu-şi rapid după şocul pe termen scurt. Bazele economice foarte solide din ECE au promovat şi continuă să promoveze stabilitatea, chiar dacă riscurile au crescut în mod evident.
Perspective bune pentru crearea de avuţie în ECE, cu o creştere medie de 14%
„În anii următori, perspectivele economice bune vor continua să susţină acumularea de avuţie financiară, chiar dacă se va înregistra o scădere a dinamicii acesteia”, a adăugat Debora Revoltella. Creşterea avuţiei financiare va continua să depăşească mult creşterea înregistrată de economia reală. Conform economiştilor Grupului UniCredit, se preconizează o creştere medie de 14% pe an în perioada 2008-2009, ajungându-se la 64% din PIB în 2009, cu o dinamică foarte rapidă estimată în Rusia (31%), Bulgaria (21%), România şi Turcia (19%). Estonia şi Letonia reprezintă oarecum o excepţie, deoarece reducerea treptată a dezechilibrelor („soft landing”) anticipată la nivelul economiei va afecta probabil capacitatea de economisire a gospodăriilor. Acest lucru va genera doar creşteri marginale ale procentului avuţiei financiare în PIB în următorii doi ani.
În linii mari, în 2007, populaţia s-a axat pe consum şi pe investiţiile în domeniul imobiliar. Cererea puternică în direcţia acestor doi factori acceleratori a continuat să genereze creşteri ale nivelului de îndatorare al gospodăriilor, care s-a mărit cu 42% în prima jumătate a anului 2007 . „În regiune, consumul este în continuare marcat de creşterea rapidă a salariilor, îmbunătăţirea condiţiilor de pe piaţa muncii şi facilitarea accesului la piaţa creditelor”, a mai declarat Debora Revoltella. În acelaşi timp, populaţia investeşte tot mai mult în propria locuinţă, motivată de optimismul în privinţa evoluţiei viitoare a preţurilor pe acest segment imobiliar şi de dorinţa de a-şi îmbunătăţi rapid nivelul de trai. Astfel, se creează premisele necesare unui nou an cu o creştere puternică a îndatorări la nivelul gospodăriilor, estimată să crească anual cu peste 30%, conform economiştilor UniCredit.
Solvabilitatea gospodăriilor se menţine la un nivel bun, dar sensibil
Se preconizează creşterea în continuare a nivelului de creditare al gospodăriilor, stimulată de cererea de bunuri durabile şi de o piaţă a locuinţelor departe de a fi saturată. Cu toate acestea, se estimează ca lipsa considerabilă a lichidităţilor şi creşterea aversiunii faţă de risc în urma crizei de pe piaţa creditelor ipotecare „subprime” din SUA să declanşeze o sporire a costurilor de refinanţare pentru bănci şi restabilirea preţului riscului.
Acest aspect, combinat cu adâncirea decalajului de finanţare la nivel regional, creşte probabilitatea apariţiei unei constrangeri legate de condiţiile de creditare, estimându-se o stabilizare a creşterii îndatorării gospodăriilor în perioada 2008-2009, la un nivel mediu de circa 22%.
Creşterea puternică a nivelului de îndatorare declanşează şi o deteriorare a poziţiei financiare nete deţinută de gospodării. Chiar dacă nivelul de îndatorare a gospodăriilor se menţine în general sub cel din Zona Euro, riscurile au crescut. Solvabilitatea populaţiei menţinut la un nivel bun, dar sensibilitatea la şocuri (în special în cazul unei modificări mari a preţurilor la imobiliare) a crescut din cauza nivelului relativ ridicat al îndatorării ca pondere din avuţia financiară a populaţiei, despre care se preconizează că va creşte în acest an la 36% din PIB, cu 27% peste media din Zona Euro.
Structura îndatorării populaţiei (2006, % din total) (3)
Structura avuţiei populaţiei (2006, % din total) (4)
Investiţiile în produse de asigurare şi fonduri de pensii sunt factorii determinaţi cheie
„În pofida tulburărilor survenite recent pe pieţele financiare internaţionale, ne aşteptăm în continuare la o creştere medie a formelor de investiţii mai riscante şi mai profitabile în regiune”, a spus Debora Revoltella despre recentele perturbări de pe pieţele financiare internaţionale. Economiştii Grupului UniCredit preconizează o creştere dinamică pe segmentul acţiunilor cotate la bursă şi al fondurilor mutuale din Slovenia, Croaţia şi, într-o mai mică măsură, din Bulgaria. Aceste pieţe rămân în continuare influenţate de dinamica înregistrată la nivelul ţării. În restul regiunii, se anticipează o creştere mai lentă, în special pe segmentul investiţiilor în acţiuni ca tendinţe actuale pe pieţele financiare globale, şi câteva posibile ajustări în sensul unei scăderi a preţurilor – care ar putea afecta negativ sentimentul populaţiei.
La nivel regional, investiţiile în produse de asigurare şi, îndeosebi în fondurile de pensii, vor rămâne în continuare principalul factor determinant al creării de avuţie financiară. Aceste componente ale avuţiei populaţiei se prognozează că vor reprezenta aproximativ un sfert din noul flux de economii generat la nivel regional în perioada 2007-2009. În cazul Letoniei, Lituaniei şi Slovaciei, se preconizează o creştere deosebit de rapidă a activelor din fondurile de pensii, cu o rată de creştere compusă anuală (CAGR) de aproape 50% sau chiar mai mare. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul Bulgariei, unde o restructurare ulterioară a sistemului de pensii – prin creşteri ale ratelor contribuţiei pentru pilonul 2 – va susţine acumularea rapidă în planurile de pensii (cu un CAGR de aproape 40% în 2007-2009). Industria fondurilor de pensii reprezintă un segment promiţător şi în România, unde, începând cu anul 2008, sistemul de pensii obligatorii va începe să funcţioneze alături de planul de pensii voluntare implementat în luna mai 2007.
Despre UniCredit Group
UniCredit Group este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa europeană a serviciilor financiare, cu o capitalizare de piaţă de circa 84 miliarde euro (la 1 octombrie 2007) cu active totale de circa 1,018 miliarde euro (proforma, 30 iunie 2007) şi prezenţă în 23 de ţări, în care circa 170.000 de angajaţi deservesc peste 40 milioane de clienţi prin intermediul a 9.000 de unităţi bancare.
Prin fuziunea cu Capitalia (încheiată la 1 octombrie 2007), UniCredit şi-a consolidat semnificativ prezenţa în Italia, una dintre pieţele cheie, alături de Germania, Austria şi regiunea Europei Centrale şi de Est (ECE).
În ECE, UniCredit Group deţine cea mai extinsă reţea internaţională, cu peste 3.700 de unităţi bancare, în care mai mult de 76.000 de angajaţi deservesc circa 27 milioane de clienţi.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,6 miliarde de euro (la 30 iunie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 139 de sucursale din 38 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
Nota:
ECE: Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, România, Slovacia şi Turcia.
2 - Cifrele se referă numai la creditele acordate de bănci (nu includ leasingul financiar)
3 - Cuprinde şi alte credite, overdraft, carduri de credit revolving şi leasing financiar.
4 - Pentru Estonia, titlurile şi acţiunile agregate cuprind şi fondurile mutuale (la fel ca şi în Letonia), în timp ce rezervele tehnice în asigurări includ şi fondurile de pensii.
18 Octombrie 2007
Credite transfrontaliere flexibile şi uşor de accesat
Bucureşti, 18 Octombrie 2007 – Grupul UniCredit deţine cea mai extinsă reţea de unităţi bancare din Europa, ceea ce permite Grupului să ofere clienţilor săi corporativi prezenţi pe mai multe pieţe un produs special: Creditul Cross Border Plus. Acesta reprezintă o soluţie personalizată, atât pentru companiile nou înfiinţate, cât şi pentru companiile medii şi de mari dimensiuni, care le permite acestora să îşi finanţeze filialele din ţările Europei Centrale şi de Est, precum şi din Italia, Austria şi Germania. Grupul UniCredit oferă acest serviciu unic pentru mai mult de 100.000 de companii.
Creditul Cross Border Plus este un produs nebirocratic şi uşor de accesat: pentru a obţine un astfel de credit, fiecare client al Grupului UniCredit se poate adresa consultantului bancar UniCredit al companiei mamă. Pe baza relaţiilor globale de afaceri şi a bonităţii companiei mamă, banca partener a acestei companii transmite referinţe către banca din cadrul Grupului UniCredit de la care se solicită creditul. Apoi, consultantul bancar din ţara în care îşi are sediul filiala companiei se va ocupa de procesul local de creditare, asigurând o rambursare rapidă a facilităţii de credit. Clientul poate opta între diferite aranjamente de îndatorare, de exemplu facilităţi de descoperire de cont pentru capital operaţional, împrumuturi pentru investiţii şi garanţii. Mai mult, creditele sunt disponibile în valoare de până la 10 milioane de euro (sau contravaloarea acestei sume în moneda locală), pentru o perioadă de rambursare de până la 5 ani.
Companiile vor putea nu doar să îşi extindă activităţile pe pieţele externe într-un mod eficient, ci să beneficieze de consultanţă din partea unui partener bancar puternic, cu reţea extinsă în întreaga Europă.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,6 miliarde de euro (la 30 iunie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 139 de sucursale din 38 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
17 Octombrie 2007
· Principalul obiectiv al populaţiei din Europa de Sud-Est îl constituie investiţiile în propria locuinţă
· Segmentul creditelor pentru locuinţe este previzionat să crească cu 24% în perioada 2007-2009
17 Octombrie 2007 - Regiunea Europei de Sud-Est (ESE) continuă să înregistreze o creştere semnificativă, depăşind nivelurile înregistrate în Uniunea Europeană. Anul 2007 va fi un alt an de creştere economică pentru această regiune, cu PIB prognozat să atingă un nivel de +5,9%. Creşterea are la bază consumul şi o activitate investiţională susţinută. “Consumul puternic este alimentat de dorinţa populaţiei de a atinge aceleaşi standarde de viaţă din Europa de Vest”, a declarat Debora Revoltella, Economist Şef UniCredit Group, regiunea ECE, în cadrul Conferinţelor Euromoney din Dubrovnik.
Pentru acest an şi pentru anul următor, în România şi în Bulgaria se preconizează o creştere puternică, de peste 5-6%, având în vedere că ambele ţări vor profita de stimulente pozitive datorate aderării la UE. În Croaţia, creşterea economică va atinge cel mai înalt nivel anul acesta, respectiv de 5,5% şi, tendinţă care se va menţine şi pe parcursul anului 2008, în pofida unei încetiniri cauzate de măsurile recent introduse pe piaţa creditului.
Cererea internă puternică şi mediul extern favorabil au generat o performanţă dinamică atât în Serbia, cât şi în Bosnia. Cu toate acestea, durabilitatea creşterii pe termen mediu în cele două ţări depinde de evoluţia reformelor structurale. În Bosnia, forţele politice încă nu au reuşit să ajungă la un acord adecvat, în timp ce în Serbia, alegerile locale şi prezidenţiale care se apropie vor conduce la o şi mai mare întârziere în privinţa demarării unor acţiuni de implementare a reformelor structurale. Dezechilibrele economice externe adânci la nivelul celor două ţări reprezintă încă o ameninţare în acest sens.
În întreaga regiune a Europei de Sud-Est, gospodăriile reprezintă un motor important de creştere. Populaţia îşi adaptează rapid obiceiurile de consum la standarde mai bune de viaţă.
“Consumul este marcat de creşterea rapidă a veniturilor şi de un acces mai mare la piaţa creditului. Această tendinţă este sprijinită şi de efectul de îmbogăţire generat de creşterea rapidă a preţurilor locuinţelor”, a mai spus Debora Revoltella. Consumul personal creşte extraordinar în ţările din ESE, stimulat de dotarea la un nivel încă scăzut a gospodăriilor cu bunuri de folosinţă îndelungată. Doar circa 30% din populaţia Europei de Sud-Est are un computer şi sub 40% din populaţie deţine un autoturism.
În acelaşi timp, gospodăriile sunt orientate tot mai mult către investiţii imobiliare; există o cerere mare pentru locuinţe finanţate prin credite ipotecare. Populaţia continuă să economisească şi îşi redirecţionează treptat capacitatea de economisire către investiţii în propria locuinţă. În Bulgaria, şi, recent, în Croaţia, apariţia unor noi fluxuri de economisire se adaugă la acumularea de avuţie (financiară şi reală).
Având în vedere comportamentul la nivel de gospodării, piaţa imobiliară în domeniul rezidenţial evidenţiază în continuare noi oportunităţi. Numărul de locuinţe în proprietate personală în ESE este mai ridicat decât media din regiunea Europei Centrale şi de Est, dar există încă potenţial de creştere a acestei pieţe, în ceea ce priveşte necesitatea sporirii calităţii locuinţelor.
Cererea puternică de locuinţe în contextul unei oferte încă reduse conduce la creşterea semnificativă a preţurilor la proprietăţi imobiliare. În majoritatea ţărilor din Europa de Sud-Est încă persistă o anumită subevaluare a preţurilor la locuinţe (preţ mediu la nivel de ţară) comparativ cu nivelul teoretic de preţ.
În ansamblu, evoluţia pieţei de proprietăţi rezidenţiale din regiunea Europei de Sud-Est indică un potenţial semnificativ pentru piaţa creditului ipotecar. “Estimăm o creştere anuală de 24% în intervalul 2007-2009 pe segmentul creditului pentru locuinţe”, a mai adăugat Debora Revoltella, Economist Şef în cadrul Departamentului de Cercetare Economică al UniCredit Group.
Despre UniCredit Group
UniCredit Group este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa europeană a serviciilor financiare, cu o capitalizare de piaţă de circa 84 miliarde euro (la 1 octombrie 2007) cu active totale de circa 1,018 miliarde euro (proforma, 30 iunie 2007) şi prezenţă în 23 de ţări, în care circa 170.000 de angajaţi deservesc peste 40 milioane de clienţi prin intermediul a 9.000 de unităţi bancare.
Prin intermediul fuziunii cu Capitalia (încheiată la 1 octombrie 2007), UniCredit şi-a consolidat semnificativ prezenţa în Italia, una dintre pieţele cheie, alături de Germania, Austria şi regiunea Europei Centrale şi de Est (ECE).
În ECE, UniCredit Group deţine cea mai extinsă reţea internaţională, cu peste 3.700 de unităţi bancare, în care mai mult de 76.000 de angajaţi deservesc circa 27 milioane de clienţi.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de 3,6 miliarde de euro (la 30 iunie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent circa 600.000 clienţi prin intermediul a 139 de sucursale din 38 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
20 August 2007
Bucureşti, 20 August 2007 – Dl. Zoltan Major a fost desemnat Vicepreşedinte Executiv al UniCredit Ţiriac Bank, responsabil de Divizia Retail. Numirea sa urmează să fie aprobată de Adunarea Generală a Acţionarilor şi de Banca Naţională a României.
Dl. Zoltan Major (41 de ani) va superviza realizarea obiectivelor de retail ale UniCredit Group pentru ţara noastră. “Am convingerea că experienţa acumulată la nivel internaţional pe piaţa serviciilor financiare mă va ajuta să contribui la dezvoltarea activităţii de retail a băncii”, a declarat Zoltan Major, Vicepreşedinte Executiv Retail, UniCredit Tiriac Bank. “Implementarea strategiei de creştere este prioritară, fiind axată pe întărirea relaţiilor cu clienţii prin dezvoltarea canalelor de distribuţie, precum şi pe calitatea serviciilor. O dată cu reorganizarea reţelei de unităţi, sucursalele dedicate persoanelor fizice ne vor ajuta să ne apropiem mai mult de clienţii noştri”, a încheiat Zoltan Major.
Născut în România, Zoltan Major are o experienţă internaţională de 16 ani în industria serviciilor financiare. Pe parcursul carierei sale, a condus departamentul de dezvoltare de produse pe regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu şi Africa) în cadrul diviziei International Personal Banking a Citibank; de asemenea, a fost Director Executiv al Diviziei Retail Banking în cadrul ABN Amro în Ungaria. Înainte de a se alătura UniCredit, a deţinut poziţia de CEO la Fondul Naţional de Sănătate din Ungaria.
Zoltan Major a obţinut un MBA (Summa Cum Laudae) de la Weatherhead School of Management din cadrul Case Western Reserve University (Cleveland, Ohio) în 2002 şi un Master în Ştiinţe Economice & Finanţe la Universitatea de Ştiinţe Economice din Budapesta (Ungaria), după absolvirea Universităţii Tehnice din Cluj Napoca, în anul 1990.
07 August 2007
· Veniturile totale au crescut cu 18%, iar venitul operational a crescut cu 27% in pofida eforturilor implicate in procesul de fuziune
· Profitul net a crescut cu 30,3% comparativ cu profitul combinat inregistrat la sfarsitul semestrului I al anului 2006 de bancile care au fuzionat, datorita unui management eficient al costurilor
Bucuresti, 07 August 2007 - Rezultatele operationale ale UniCredit Tiriac Bank de la sfarsitul semestrului I al anului 2007 reflecta niveluri bune ale indicatorilor de performanta, in pofida eforturilor financiare si organizatorice semnificative implicate in procesul de fuziune.
La sfarsitul primului semestru, veniturile totale ale bancii au crescut comparativ cu sfarsitul lunii iunie a anului precedent cu 18%, atingand 419 milioane RON, iar venitul operational a crescut cu 27%, atingand 220 milioane RON. Valoarea activelor totale a ramas stabila, la nivelul de 11,303 miliarde RON, cu o usoara scadere de 4% comparativ cu perioada similara a anului 2006, in principal din cauza aprecierii leului.
UniCredit Tiriac Bank a inregistrat 152,3 milioane RON profit net, cu 30% mai mult comparativ cu profitul net combinat inregistrat de fostele banci HVB tiriac Bank si UniCredit Romania la sfarsitul semestrului I al anului trecut. Profitul brut al bancii era de 185 milioane RON la sfarsitul lunii iunie 2007, crescand cu 35,8%.
ROE a fost de 23,4%, raportul costuri/ venituri a fost de 47,5%, in vreme ce venitul pe angajat a atins 344.000 RON, cu o crestere anuala de 18,1%. La sfarsitul lunii iunie a anului 2007, UniCredit Tiriac Bank avea 593.475 de clienti, respectiv o scadere de 9,7% in principal din cauza inchiderii conturilor dormante, masura luata in cadrul procesului de fuziune.
"Este un inceput bun pentru UniCredit Tiriac Bank, care reflecta faptul ca am reusit sa atingem principalele obiective pe care ni le-am propus", a declarat Rasvan Radu, Presedinte Executiv UniCredit Tiriac Bank. "Prioritatile anului 2007 raman orientarea catre client, respectiv optimizarea calitatii serviciilor pe care le oferim, un bun nivel al profitabilitatii si crearea bazelor pentru o crestere organica puternica in perioada urmatoare", a adaugat Rasvan Radu.
La sfarsitul lunii iunie 2007, valoarea totala a depozitelor a atins 5,2 miliarde RON, o crestere anuala de 7,9%. Volumul portofoliului de credite al bancii a fost de 6,3 miliarde RON, cu 1,5% mai mare fata de perioada similara a anului 2006.
In luna iulie a acestui an, UniCredit Tiriac Bank si-a consolidat pozitia de lider pe segmentul finantarilor imobiliare prin semnarea unui acord joint-venture cu Pirelli RE, una dintre cele mai mari companii din sectorul imobiliar european. Clientii retail si corporate ai bancii vor beneficia astfel de o platforma integrata de servicii imobiliare, care va imbina un vast portofoliu de solutii financiare cu o gama completa de produse imobiliare de foarte buna calitate.
Banca are planuri ambitioase de crestere organica. incepand cu luna august, si-a specializat reteaua de sucursale pentru a permite deservirea optima a fiecarui segment de clienti. UniCredit Tiriac Bank urmeaza sa se extinda rapid in intreaga tara si sa-si consolideze prezenta in orase cheie pentru a asigura acoperirea zonelor cu potential mare de retail.
* Cifrele sunt raportate in International Accounting Reporting Standards (IFRS).
Despre UniCredit Group
UniCredit Group este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata europeana a serviciilor financiare, cu active totale de circa 869 miliarde euro (la 30 iunie 2007), fiind prezent in 20 de tari, in care circa 135.000 de angajati deservesc peste 35 milioane de clienti prin intermediul a 7.500 de unitati bancare.
La incheierea fuziunii cu Capitalia (anuntata pe data de 20 mai 2007), UniCredit isi va consolida semnificativ prezenta in Italia, una dintre pietele cheie alaturi de Germania, Austria si regiunea Europei Centrale si de Est.
In Europa Centrala si de Est, UniCredit Group detine cea mai extinsa retea internationala, cu peste 3.100 de sucursale, in care mai mult de 65.000 de angajati deservesc circa 24 milioane de clienti. in aceasta regiune, Grupul desfasoara operatiuni in urmatoarele tari: Azerbaijan, Bosnia si Hertegovina, Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Kayakhstan, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia si Ucraina.
Despre UniCredit Tiriac Bank
UniCredit Tiriac Bank face parte din reteaua central si est europeana a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrala si de Est. UniCredit tiriac Bank este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata bancara din Romania, detinand active totale in valoare de 3,6 miliarde de euro (la 30 iunie 2007). UniCredit tiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiaza in prezent circa 600.000 clienti prin intermediul a 136 de sucursale din 38 de judete. Banca furnizeaza in Romania o gama larga de produse si servicii specializate prin partenerii sai, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate si HVB Banca Pentru Locuinte.
02 August 2007
Bucureşti, 02 August 2007 - Incepand cu data de 1 august 2007, UniCredit Tiriac Bank a introdus un nou model de organizare a retelei de sucursale care implica alocarea de unitati dedicate clientilor persoane fizice si, separat, clientilor companii, in Bucuresti si in alte orase cheie cu puternic potential economic. Pana la sfarsitul anului 2007, obiectivul UniCredit Tiriac Bank este acela de a avea 20 de sucursale dedicate clientilor companii, dintre care 6 in capitala. Acest proces de divizionalizare a retelei face parte din planul UniCredit Group de imbunatatire a fluxului de lucru din sucursale si al serviciilor pentru segmente diferite de clientela.
"Noul nostru model de sucursale are la baza faptul ca exista diferente semnificative intre persoane fizice si companii in privinţa nevoilor si solicitarilor financiare", a explicat Antoaneta Curteanu, Director Corporate UniCredit Tiriac Bank. "Impactul asupra clientilor nostri va fi minim din punct de vedere logistic, dar le va aduce beneficii clare din punctul de vedere al gestionarii eficiente a timpului alocat operatiunior bancare si al calitatii serviciilor bancare pe care le oferim", a adaugat Antoaneta Curteanu.
Operatiunile de cont curent vor fi desfasurate in continuare la oricare dintre casieriile bancii, in orice sucursala, sau electronic prin serviciile Online B@nking sau Multicash. Pentru consultanta sau informatii referitoare la produse specifice, credite si negocieri, clientii vor fi directionati către sucursalele specializate. De exemplu, intr-o sucursala dedicata companiilor, persoanele fizice au posibilitatea sa plateasca ratele aferente unui credit sau sa deruleze operatiuni de cont curent, insa va fi necesar sa intre intr-o sucursala Retail daca doresc sa afle informatii despre un credit sau despre alte produse specifice.
Numerele de cont si codurile IBAN nu se vor modifica in cadrul acestui proces de divizionalizare a retelei.
In acest moment, clientii companii au la dispozitie 5 sucursale dedicate in Bucuresti si 13 sucursale dedicate in alte orase cheie din Romania.
UniCredit Tiriac Bank detine o retea formata din 136 de sucursale si agentii si isi propune o extindere rapida atat in orase in care nu este prezenta, cat si in orase mari, pentru a asigura acoperirea zonelor cu potential mare de retail.
Despre UniCredit Tiriac Bank
UniCredit Tiriac Bank face parte din reteaua central si est europeana a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrala si de Est. UniCredit Tiriac Bank este unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata bancara din Romania, detinand active totale in valoare de 3,7 miliarde euro (31 martie 2007). UniCredit Tiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiaza in prezent peste 600.000 clienti prin intermediul a 136 de sucursale din 38 de judete. Banca furnizeaza in Romania o gama larga de produse si servicii specializate prin partenerii sai, UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate si HVB Banca Pentru Locuinte.
18 Iulie 2007
· PIRELLI RE ÎŞI PROPUNE SĂ DEVINĂ LIDERUL PIEŢEI IMOBILIARE DIN ROMÂNIA PRIN IMPLEMENTAREA PROPRIULUI MODEL DE AFACERI ŞI PRIN ALIANŢA CU UNICREDIT ŢIRIAC BANK
· PRINCIPALELE OBIECTIVE ALE ACESTUI JOINT-VENTURE SUNT:
- DEZVOLTAREA UNEI PLATFORME LOCALE DE SERVICII SPECIALIZATE ŞI DE GESTIONARE A ACTIVELOR IMOBILIARE
- ATRAGEREA DE CAPITAL DE LA CEI MAI IMPORTANŢI INVESTITORI STRĂINI PENTRU PARTENERIATE ÎN DIVERSE SECTOARE IMOBILIARE, CU ACCENT PE PROIECTELE DE DEZVOLTARE REZIDENŢIALĂ
Bucureşti, 18 Iulie 2007 – Pirelli RE (PRE), cel mai important jucător din sectorul imobiliar din Italia şi unul dintre cei mai importanţi din Europa, îşi continuă extinderea în Europa Centrală şi de Est prin intrarea pe piaţa din România, în parteneriat cu UniCredit Group. Aceasta este o urmare a consolidării Pirelli RE, survenită şi prin dezvoltarea Pirelli Pekao Real Estate (75% Pirelli RE şi 25% Bank Pekao) pe piaţa din Polonia - după un an de activitate, compania are peste 80 angajaţi şi gestionează aproximativ 300.000 mp în proiecte de dezvoltare rezidenţială. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, având active în valoare de 3,7 miliarde EUR, peste 600.000 clienţi şi 138 de sucursale.
Actul oficial de înfiinţare al Pirelli Re România a avut loc astăzi prin semnarea acordului de joint-venture, în cadrul căruia Pirelli RE deţine 80% şi UniCredit Ţiriac Bank 20%.
Pirelli RE România se va concentra atât asupra dezvoltării unor platforme locale de gestionare a activelor şi de servicii specializate, cât şi asupra atragerii de capital de la importante companii străine din domeniul financiar pentru investiţii în diverse sectoare imobiliare, cu accent deosebit pe proiectele de dezvoltare rezidenţială. Investiţiile realizate de Pirelli RE şi UniCredit Ţiriac Bank în proiecte imobiliare şi în servicii de gestionare a activelor garantează interesele comune ale celor două companii.
Pirelli RE România va gestiona şi dezvolta zone şi proprietăţi, furnizând servicii specializate atât pentru clienţii proprii, cât şi pentru cei ai unor terţe părţi. Clienţii Pirelli RE vor beneficia de asemenea de produsele bancare oferite de UniCredit Ţiriac Bank.
“Prin implementarea propriului nostru model de afacere şi prin alianţa cu UniCredit Ţiriac Bank, ne propunem să devenim lider pe piaţa din România, oferind produse imobiliare de calitate, cu un design deosebit şi sustenabile din punct de vedere ecologic. Suntem extrem de încântaţi să colaborăm cu UniCredit Ţiriac Bank, una dintre cele mai importante bănci din România şi suntem siguri că vom aduce valoare pieţei imobiliare locale, datorită experienţei noastre vaste în acest domeniu,” a declarat Carlo A. Puri Negri, CEO al Pirelli RE.
“Parteneriatul cu Pirelli RE, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa imobiliară europeană, va consolida poziţia de lider a UniCredit Ţiriac Bank în furnizarea de servicii de finanţare imobiliară în România”, a declarat Răsvan Radu, CEO al UniCredit Ţiriac Bank. “Clienţii noştri vor beneficia de o platformă integrată de servicii imobiliare care va îmbina un vast portofoliu de soluţii financiare cu o gamă completă de produse imobiliare de foarte bună calitate.”
Strategia Pirelli RE România va fi definită şi implementată de un Comitet Director din care vor face parte Carlo A. Puri Negri, Olivier de Poulpiquet şi Enrico Signori din partea Pirelli RE, alături de Răsvan Radu şi Marco Cravario, din partea UniCredit Ţiriac Bank.
# # #
Despre piaţa imobiliară din România
Piaţa imobiliară din România prezintă extraordinare perspective de creştere. La nivelul anului 2005, investiţiile imobiliare au atins aproximativ EUR 250 milioane, iar în 2007 se estimează că vor atinge
500 milioane euro.
Sectorul rezidenţial, în mod special, are un potenţial de creştere imens, în contextul în care se derulează un amplu proces de reînnoire urbană, iar populaţia creşte într-un ritm mediu anual de 1,4%. Creşte cu precădere cererea clasei de mijloc, în timp ce disponibilităţile se diminuează. Se estimează că va exista un deficit de 700.000-1.000.000 de locuinţe în următorii câţiva ani. Preţurile locuinţelor din Bucureşti au crescut cu 20% din 2006, preţul mediu pentru apartamente situându-se între 1.000 euro şi 1.600 euro pe metru pătrat, în timp ce în cazul locuinţelor de lux preţurile ajung între 2.000 euro şi 3.000 euro pe metru pătrat. Anul trecut au fost anunţate în capitală 19 proiecte rezidenţiale care ar trebui să genereze aproximativ 11.000 de locuinţe în următorii 2-3 ani. Dezvoltarea de proiecte imobiliare rezidenţiale în alte zone, precum Pipera, Trafic Greu, Militari şi Pantelimon - Colentina, generează un interes ridicat.
De asemenea, există un deficit în materie de produse de calitate şi o cerere foarte mare pentru sectorul spaţiilor de birouri. În prezent, în Bucureşti, spaţiile de birouri ocupă aproximativ 900.000 metri pătraţi, dintre care aproximativ 250.000 se înscriu în Clasa A. La nivelul UE, România este ţara cu cel mai scăzut nivel de spaţii disponibile, pentru locaţiie de tip A, procentul este de aproximativ 1,5%, iar pentru locaţiile de tip B, acesta ajunge la 14%. Nivelul mediul al randamentelor rezultate din închirierea de spaţii de birou este 7,5%.
Anul trecut, mai multe centre comerciale au fost deschise în oraşe secundare, in timp ce, în paralel, a existat o cerere ridicată pentru spaţii comerciale în capitală, în special din partea băncilor.
Despre Pirelli RE
Pirelli RE (PRE) este cel mai mare jucător din industria imobiliară din Italia şi unul dintre cei mai importanţi din Europa, gestionând active care depăşesc EUR 14,5 miliarde. Pirelli RE este o companie de management care gestionează fonduri cu scopuri speciale şi vehicule de investiţii, deţinătoare de proprietăţi imobiliare, precum şi de portofolii de împrumuturi non-performante, Compania investeşte prin participaţiuni minoritare (activitate de investiţii & gestionare de active) şi furnizează acestor clienţi şi altora o gamă largă de servicii imobiliare specializate (activitate de furnizare de servicii), atât direct, cât şi prin reţeaua de distribuţie de francize. Modelul de business inovator, standardele ridicate, structura flexibilă a organizaţiei şi îmbunătăţirea permanentă a principalelor competenţe reprezintă factorii care au susţinut compania în obţinerea poziţiei de lider al industriei imobiliare.
Pirelli RE intenţionează să implementeze modelul său de afaceri – care s-a bucurat de un mare succes în Italia – şi în ţările Europei Centrale şi de Est, unde creşterea economică estimată depăşeşte media europeană, cu un nivel de risc relativ scăzut. Grupul a început procesul de internalizare în 2006, pătrunzând pe piaţa din Polonia - cu Pirelli Pekao Real Estate, la care participă şi Bank Pekao - şi din Germania - unde a achiziţionat DGAG - urmărind să utilizeze know-how-ul local de management pentru a crea platforme locale de investiţii, gestionare de active şi servicii specializate. Aproximativ 25% din activele imobiliare sunt investiţii în afara Italiei.
Pirelli RE operează în Italia - cu sedii la Milano, Roma şi Napoli - în Germania şi Polonia, având în total peste 2.500 angajaţi. Listată la bursă din iunie 2002, compania este controlată de Pirelli & C. SpA cu o participaţiune de 50,3%. Este prima companie imobiliară din Italia din punct de vedere al valorii de piaţă, care depăşeşte 2 miliarde EUR.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai mare grup bancar din Europa Centrală şi de Est. UniCredit Ţiriac Bank este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa bancară din România, deţinând active totale în valoare de EUR 3,7 miliarde (cifre înregistrate la data de 31 martie 2007). UniCredit Ţiriac Bank este un veritabil "one-stop-shop" de servicii financiare, de care beneficiază în prezent peste 600.000 clienţi prin intermediul a 138 de sucursale din 38 de judeţe. Banca furnizează în România o gamă largă de produse şi servicii specializate prin partenerii săi, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Securities and CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinţe.
12 June 2007
Fitch Ratings-London/Istanbul-11 June 2007: Fitch Ratings has today affirmed the ratings of UniCredit Tiriac Bank ("UniCredit Tiriac", formerly Banca Comerciala HVB-Tiriac) at Issuer Default 'A-' (A minus), Short-term 'F2' and Support '1'. The Individual 'D' rating is on Rating Watch Evolving. The Outlook on the Issuer Default rating ("IDR") is Stable.
At the same time, it has affirmed UniCredit Romania's ratings at IDR 'A-' (A minus) with Stable Outlook, Short-term 'F2', Individual 'D' and Support '1' and simultaneously withdrawn them. This rating action follows the merger between Banca Comerciala HVB-Tiriac and UniCredit Romania to form UniCredit Tiriac. UniCredit Tiriac is 56%-owned by Bank Austria Creditanstalt AG (rated 'A' on Positive Outlook, itself 96.4%- owned by UniCredito, rated 'A+' on Positive Outlook). The IDR, Short-term and Support ratings are based on the potential support UniCredit Tiriac can expect to receive from its ultimate majority shareholder UniCredito, and are constrained by the Country Ceiling for Romania at 'A-' (A minus). The Individual rating is on Rating Watch Evolving until a full review of the merged entity is performed. UniCredit Tiriac is now the fourth-largest bank in Romania, with a market share of around 6.8% of system assets. Other shareholders include Mr. Tiriac (indirectly 40%) while the remainder is widely held.
Contact:
Tim Beck, London, Tel: +44 20 7417 3460; Gulcin Orgun, Istanbul, +90 212 279 1065.
Media Relations:
Julian Dennison, London, Tel: +44 20 7862 4080.
Fitch's rating definitions and the terms of use of such ratings are available on the agency's public site, www.fitchratings.com. Published ratings, criteria and methodologies are available from this site, at all times. Fitch's code of conduct, confidentiality, conflicts of interest, affiliate firewall, compliance and other relevant policies and procedures are also available from the 'Code of Conduct' section of this site.
11 Iunie 2007
Bucureşti, 11 Iunie 2007 – UniCredit Ţiriac Bank a demarat a doua etapă a campaniei de imagine, cu un concept total inedit în peisajul publicitar bancar. Urmând să fie derulată până la 31 iulie a.c., campania transpune comportamentul din timpul liber al oamenilor care lucrează la UniCredit Ţiriac Bank în valori aşteptate de către clienţi atunci când intră în bancă.
Finalizarea fuziunii a fost subliniată în prima săptămână de activitate a noii bănci prin expunerea unui mesaj unic, o operaţie matematică simplă (UniCredit Romania + HVB Tiriac = UniCredit Tiriac Bank).
Cea de-a doua etapă a campaniei de comunicare va fi centrată pe valorile care construiesc identitatea UniCredit Tiriac Bank. Consultanţă, pentru că banca oferă sfaturi şi soluţii înainte de a vinde, Respect pentru că tratează cu respectul cuvenit relaţia cu clienţii şi Transparenţă pentru că transmite în mod clar şi complet toate informaţiile despre produse şi servicii.
Mesajele vor fi comunicate pe un mix larg de canale de comunicare în masă (presă, tv, panotaj stradal în marile oraşe, şi pe litoralul din România şi din Bulgaria).
La baza conceptului de campanie a stat ideea că imaginea unei bănci este dată de comportamentul, profesionalismul şi atitudinea oamenilor care o reprezintă, care nu sunt altceva decât ambasadori ai săi. Cheia campaniei a constat chiar în valorile existente în UniCredit Ţiriac Bank – respect, transparenţă şi importanţa acordată consultanţei – deci mesajul este cât se poate de autentic. Personajele principale ale celor 3 spoturi TV sunt angajaţi ai UniCredit Ţiriac Bank, persoane care interacţionează zilnic cu clienţii băncii pe consultanţă şi vânzare de produse şi servicii.
Campania de imagine are dublă valoare: construieşte identitatea UniCredit Ţiriac Bank şi întăreşte sentimentul apartenenţei la o instituţie care pune preţ pe verticalitate şi bun simţ – având deci rol semnificativ în comunicarea internă, către angajaţi, a valorilor adoptate la nivelul Grupului UniCredit.
Partea creativă a campaniei este semnată de Headvertising, iar planul de media, implementat de Mediacom.
Despre UniCredit Group
UniCredit Group este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa europeană a serviciilor financiare. Deserveşte în Europa peste 35 milioane de clienţi prin intermediul a 7.000 de unităţi bancare din 20 de ţări şi conduce detaşat clasamentul băncilor din Europa Centrală şi de Est, cu peste 3.100 de sucursale, în care 65.000 de angajaţi deservesc 24 milioane de clienţi. UniCredit are active totale de 846.4 miliarde de euro şi capitalizare de piaţă de 70 miliarde de euro.
În Europa Centrală şi de Est, Grupul UniCredit derulează operaţiuni bancare în următoarele ţări: Azerbaijan, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia şi Ucraina. La acestea se adaugă pieţele europene cheie, Italia, Austria şi Germania.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai puternic grup financiar la nivel mondial prezent în clasamentul primelor cinci bănci din România.
Noua bancă are active totale nete de 3,7 miliarde de euro (31 martie 2007), oferind unui număr de peste 600.000 de clienţi servicii si produse printr-o retea care numara in prezent 134 de sucursale in 37 de orase cheie din Romania.
UniCredit Group mai este prezent în România prin intermediul UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Securities şi CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Markets and Investment Banking, UniCredit Produzzioni Accentrate şi HVB Banca Pentru Locuinte.
01 Iunie 2007
Fuziunea subsidiarelor UniCredit Group în România, HVB Ţiriac Bank şi UniCredit Romania s-a finalizat prin crearea unei noi instituţii financiare, UniCredit Tiriac Bank. Noua bancă îşi începe activitatea cu o viziune nouă de abordare a clientelei, produse şi servicii competitive la standarde internaţionale, toate avantajele oferite de o reţea mai mare de unităţi şi planuri de creştere. În urma fuziunii internaţionale dintre Grupurile HVB şi UniCredit anunţată în urmă cu doi ani, fuziunea din România este una dintre primele finalizate în regiunea Europei Centrale şi de Est.
Noua bancă îmbină punctele forte şi cele mai bune practici existente în Banca Ţiriac, HVB Bank şi UniCredit Romania. HVB Bank avea parteneriate solide cu companiilor mari şi multinaţionale, având un portofoliu semnificativ de clienţi germani şi austrieci, dar şi de clienţi din categoria Private Banking. Banca Ţiriac era un jucător puternic îndeosebi pe segmentul persoanelor fizice şi al IMM, în timp ce UniCredit Romania se concentrase pe companiile româneşti de dimensiuni medii, dar şi pe investitorii din Italia şi Turcia.
Pentru conducerea noii bănci a fost desemnată o echipă puternică de management. Comitetul de direcţie este format din Răsvan Radu, Preşedinte Executiv (CEO), susţinut de Melih Mengu, Vicepreşedinte responsabil de Divizia Corporate; Andreas Gschwenter, Vicepreşedinte responsabil de Divizia de Operaţiuni şi Business Support (COO); Marco Cravario, Vicepreşedinte responsabil de Divizia Financiară (CFO) şi Armin Huber, Vicepreşedinte responsabil de Divizia Risc (CRO). Dan Pascariu este Preşedintele Consiliului de Administraţie.
”Am parcurs această triplă fuziune alături de clienţii noştri”, a declarat Răsvan Radu, Preşedinte Executiv UniCredit Ţiriac Bank. “Sutem în măsură să spunem că, dincolo de finanţare şi de managementul activelor, o relaţie solidă între o bancă şi un client poate fi construită pe corectitudine şi încredere reciprocă. Într-un mediu puternic competitiv cum este piaţa bancară, diferenţa va fi făcută de calitatea serviciilor, iar UniCredit Ţiriac Bank va pune accentul pe consultanţă înainte de vânzare”, a adăugat Radu.
“Cel mai important lucru pe care am încercat să-l realizăm a fost să minimizăm impactul fuziunii asupra clienţilor noştri”, a spuns Dan Pascariu, Preşedinte al Consiliului de Administraţie UniCredit Tiriac Bank. “Fuziunea în sine a fost construită pe ideea preluării celor mai bune elemente din ambele bănci, deci din punct de vedere a finalităţii, clientul nu are decât de câştigat”, a încheiat Pascariu.
La sfârşitul primului trimestru al anului 2007, băncile care au fuzionat au înregistrat un profit brut combinat de 83 milioane lei (în creştere 51% comparativ cu rezultatele celor două bănci în perioada similară a anului precedent), venituri totale de 197 milioane lei (în creştere 17,7% faţă de primul trimestru din 2006) şi active în valoare de 12 miliarde lei (3,7 miliarde euro). Aceste rezultate demonstrează faptul că eforturile implicate în derularea procesului de integrare au fost bine echilibrate între fuziunea legală şi tehnică, pe de o parte, şi activitatea bancară zilnică, pe de altă parte.
UniCredit Ţiriac Bank este o bancă universală cu obiective ambiţioase în ceea ce priveşte standardele de calitate a produse şi serviciilor bancare oferite clienţilor persoane fizice, clienţilor din segmentul Private Banking, companiilor mici şi mijlocii, dar şi companiilor mari şi multinaţionalelor. UniCredit Ţiriac va fi aproape de cei peste 600.000 de clienţi printr-o reţea de 136 sucursale din 38 de judeţe. În plus, aceştia vor putea utiliza servicii bancare transfrontaliere în întreaga reţea a Grupului UniCredit.
Despre UniCredit Group
UniCredit Group este unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa europeană a serviciilor financiare. Deserveşte în Europa peste 35 milioane de clienţi prin intermediul a 7.000 de unităţi bancare din 20 de ţări şi conduce detaşat clasamentul băncilor din Europa Centrală şi de Est, cu peste 3.100 de sucursale, în care 65.000 de angajaţi deservesc 24 milioane de clienţi. UniCredit are active totale de 846.4 miliarde de euro şi capitalizare de piaţă de 70 miliarde de euro.
În Europa Centrală şi de Est, Grupul UniCredit derulează operaţiuni bancare în următoarele ţări: Azerbaijan, Bosnia şi Herţegovina, Bulgaria, Croaţia, Republica Cehă, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Macedonia, Polonia, România, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Turcia şi Ucraina. La acestea se adaugă pieţele europene cheie, Italia, Austria şi Germania.
Despre UniCredit Ţiriac Bank
UniCredit Ţiriac Bank face parte din reţeaua central şi est europeană a UniCredit Group, cel mai puternic grup financiar la nivel mondial prezent în clasamentul primelor cinci bănci din România.
Noua bancă are active totale nete de 3,7 miliarde de euro (31 martie 2007), oferind unui număr de peste 600.000 de clienţi servicii si produse printr-o retea care numara in prezent 136 de sucursale in 38 de judeţe din România.
UniCredit Ţiriac Bank oferă o gama larga de servicii si produse specializate prin intermediul companiilor membre ale UniCredit Group, prezente pe piata din România: UniCredit Leasing Corporation, CA-IB Securities, CA-IB Romania, HVB Insurance Brokers, Pioneer Asset Management, UniCredit Produzzioni Accentrate si HVB Banca pentru Locuinte.